last van darmen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door karian, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karian

karian Lid

3 jan 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo. Ik heb ruim 5 weken last van darmproblemen en ben 16 weken zwanger. Ik heb geen crohn en geen pds zo ver bekend. Ik heb last van borrelende darmen en gassen en zeker naar mate de dag vordert. Verder heb ik slijm bij ontlasting. Ik heb geen obstipatie of diaree. Wel steeds kleine beetjes ontlasting. Mijn verloskundige maakte zich om slijm zorhen. Mijn huis arts adviseerde darm onderzoek. En het ziekenhuis raadt dat weer af vanwege zwangerschap. Antibiotica wil huisarts niet geven omdat hij dat een risico vindt. Ik wordt nu gek van onzekerheid. Moet ik nou 6 maanden accepteren dat er allemaal slijm (geen bloed, geen pijn)in ontlasting zit en darmen gek doen en ik alleen maar kan scheten s avonds? Herkent iemand dit of heeft iemand tips? Heeft iemand wel ervaring met darmonderzoek tijdens zwangerschap? Ik heb afspraken voor advies in ziekenhuis staan maar zou ook ervaring en tips van anderen willen horen.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen ze niets met een ontlastingonderzoek? En is je bloed gecontroleerd op bv tekenen van een ontsteking (aangezien je het over antibiotica hebt)?
    Je kunt zelf proberen of je baat hebt bij pro- en prebiotica, er zijn samenstellingen speciaal voor tijdens de zwangerschap, dit mag je gewoon gebruiken en kan zeker geen kwaad. Ik heb goede ervaring met Viridian Children's Synbiotic, die is geschikt voor tijdens de zwangerschap.
    En verder de standaard adviezen; let op je voeding, niet te vet en te kruidig, zorg voor genoeg vocht etc etc, maar dat zal de ha ook allemaal wel gezegd hebben...

Deel Deze Pagina