Ik heb het gevoel alsof mn schaambot bont en blauw is of alsof iemand er continu tegen schopt. Ook pijn als je het aanraakt daar. Verder pijn in mn liezen, stijfheid en pijn bij het opstaan na te lang zitten en na te veel/lang lopen of traplopen pijnlijke felle steken daar bij de botten naast je vagina-ingang. Soms straalt de pijn (die er altijd is) uit naar mn liezen en binnenkant bovenbenen. Pijn is bijvoorbeeld ook duidelijk aanwezig bij omdraaien in bed.
Bij mij zat het vooral aan de zijkanten, dus bij mijn heupen zeg maar. En als ik echt teveel deed straalde de pijn uit naar mijn bovenbenen.. Ben ook een maand eerder dan verlof in de ziektewet gegaan.. Kon echt niet meer. Bij mij was het na de bevalling snel over gelukkig.. Heb nu alleen nog af en toe last van mijn schaambeen (dochter ook met schouder blijven haken, dus behoorlijk lomp mee gedaan).. Bij verkeerde beweging heb ik een aantal dagen weer last, of bij het zitten met benen over elkaar. Daaraan merk ik dat die plek nog zwakker is dan de rest.. Hier veel baat gehad bij bekkenfysiotherapeut. Maar het beste advies: luister naar je lichaam en neem je rust
Zoek op internet eens naar de klachten, daar kom je vast wel wat tegen. Het hóeft nog niet direct BI te zijn, maar als je bekkenklachten heb ga dan wel zo snel mogelijk naar een bekkenfysio om de schade te beperken. Ik werk nu 50% i.v.m. bekkenpijn, maar instabiliteit is het (gelukkig) nog niet.
Ik herken ook het beurse gevoel bij je schaambeen, de pijn die uitstraalt naar je liezen en de stijfheid bij het opstaan na een tijdje zitten. En de felle steken rond de vagina. Bij mij wordt de pijn nu versterkt door het indalen van m'n kindje... Wat bij mij goed helpt is verschillende houdingen door de dag heen afwisselen, 's middags 1-2 uur op bed gaan liggen (op je zij) met een kussen tussen je knieën. Belangrijk is om wel te blijven bewegen, paar keer per dag een klein blokje om lopen (zolang dat gaat).
Hier bij mijn heupen en onderrug bij mijn stuitje.. Kan soms amper opstaan van de stijfheid.. Lang lopen doet zeer, maar slenteren is al helemaal uit den boze...
Ik zit al helemaal in de ziektewet sinds eind december. Heb een beknelling in de heup. wat naar mijn been straalt. Pijnlijk soms. Maar doordat ik nu niet hoef te werken, geen heel jonge kinderen meer heb, red ik het redelijk goed. Als ik te veel moest bewegen zou ik echt in bed gaan moeten liggen.... De herstel kan alleen erg lang gaan duren, we wachten het af ! Maar sinds een week of 2 ook erg last van mijn liezen, dat heeft ook met bekkenklachten te maken. Niet fijn.
bij mij begon het als "lage rugpijn".. althans dat dacht ik.. dat straalde uit naar mn heupen en later naar voren.. Ik merk het met alles wat ik doe, zitten staan lopen liggen.. lopen op ongelijke grond doet zeer, slenteren is killer, liggen moet op mn zij met een kussentje tussen mn knieen, als ik te lang doorga kan ik de volgende dag van de pijn niet lopen, dat soort dingen..
En let ook op wanneer het begint. Sommige vrouwen klagen er al over als ze 1 week zwanger zijn; dat kan dan nog niet.
dat kan wel hoor. Ik voelde meteen met sporten dat er wat anders was. Bekkeninstabiliteit is een beetje achterhaalde pijn. Zwangerschapsgerelateerde bekkenpijn dekt de lading goed. Pijn omdraaien in bed, slenteren, enorm stijf zijn na wat langer zitten. Belangrijk is om wel in beweging te blijven, veel af te wisselen en als het wat erger minstens 1x liggen. zoek een goede fysio die nav jouw individuele klachten oefeningen mee kan geven
Ik loop bij de osteopaat voor mijn bekken e.d Zij vertelde mij dat men in NL heel snel denkt aan bi, terwijl het vaak helemaal nog niet zo ver is. Als je echt bi hebt, dan kan je bijv niet meer op 1 been staan als je de andere optrekt. Of als je ligt, kan je een been niet meer gestrekt optillen.
Schaambot, liezen tijdens het lopen vooral. Een druk op mijn poes, pijn bij stuitje na lang in dezelfde houding, S'nachts last van heupen..
Mijn fysio gaf ook al aan dat het vaak overspanning van de spieren is. Je spieren moeten extra hard werken het bekken in het gareel te houden en je komt dus uiteindelijk in een soort extreme fase van spierpijn (verzuring). Je merkt dat andere spieren hard mee moeten doen en daardoor vaak ook die uitstraling naar boven of beneden. De fysio zal je ook tips geven betreffende je zithouding. Ik zit nu met mijn knieën naar buiten, (charming, I know) waardoor het bekken beter op elkaar aansluit en dus minder hard hoeft aan te spannen. Ook geeft hij/zij je tips hoe je gemakkelijk opstaat, bukt en rolt in bed. Begin sowieso met een kussen tussen je knieën te stoppen bij het slapen, dat geeft echt een hoop verlichting!
Pijn rondom stuitje, last van SI gewrichten ( is heel laag onder aan de rug, waar billen beginnen) vooral na een uurtje lopen of de hele dag op kantoor zitten. Had er nu al last van met 5 weken zwangerschap, bij de 1e rond de 17 weken.
Bij mij is het nooit helemaal weg gegaan na mijn vorige zwangerschap. Rond menstruatie kwam het terug. Met deze zwangerschap was het gelijk alweer mis. Ik heb lage rugpijn, uitstralend naar rechterbeen. Mn stuitje is pijnlijk. En het ergste is mn schaambot. Die voel ik continu, beweegt en knakt tijdens lopen en bepaalde bewegingen. Verder continu zeurrende pijn. Kan nu al niet meer mn werk volledig doen (zorg)