de eerste stap naar gastric bypass

Discussion in 'De lounge' started by butterfly1984, Oct 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik ben me er heel veel aan het over inlezen, omdat ik denk dat dat precies is wat ik nodig heb.

Maar hoe en naar wie zet je de eerste stap?
    Misschien kan iemand me hier wat meer informatie geven.

En voor diegene die het hebben ondervonden, valt het na een aantal maanden tegen en kun je na een tijdje weer redelijk normaal eten, wel kleine porties bedoel ik, maar wel eten wat de pot schaft zeg maar?

Mijn man wil het niet hebben dat ik het doe, omdat er ook veel nadelen aanzitten, die best risico's met zich meebrengen.
    Daarom is alle eerlijke informatie welkom

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Hoi Butterfly, Ik heb geen persoonlijke ervaring met een gastric bypass.
    Maar mijn moeder heeft dit 2 jaar geleden wel laten uitvoeren.
    Met heel goed resultaat. Haar herstelperiode is veel meegevallen en ze heeft nog geen seconde spijt gehad van deze ingreep.
    Wel heeft ze na de operatie nog een jaar lang elke 6 weken (volgens mij) een bijeenkomst bij moeten wonen bij de Nederlandse Obesitaskliniek. Dit was verplicht voor de verzekering.
    Natuurlijk zitten er risico's aan de operatie, dat is immers bij elke operatie zo. Ik denk dat het veel uitmaakt door welke chirurg en in welk ziekenhuis je je laat opereren. Mijn moeder is geopereerd in het MMC in Veldhoven.

Als je meer informatie wilt, kan ik je wel een PB sturen hoor.
    De eerste stap die je zal moeten zetten is een bezoekje aan de huisarts voor een doorverwijzing denk ik. Succes meid!

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Het is heel verschillend hoe je reageert op de gbp

Ik heb hem nu sinds mei en me vader heeft hem sinds april en wij zijn echt elkaars tegenpolen.
    Me vader kan ALLES eten suiker's frisdrank vette hap
    Zodra ik dat doe krijg ik meteen een dumping

Je wou een eerlijke mening nou dit is mijn mening ben heel blij dat ik het heb laten doen maar er zijn ook momenten waarop ik denk van shit weer een dumping dan ben ik ook echt een half uur tot een uur out!
    Me haar valt giga uit (en ik had al zoveel)
    Me navel is helemaal ontstoken door het vele afvallen
    Heb last van veel overtollige huid zowel op me buik als me bovenbenen en me bovenarmen
    Ja het is geen pretje op sommige momenten maar me bmi is wel van DODELIJK overgewicht verandert in MATIG overgewicht dus ik neem alle klotemomenten maar voor lief
    Heb er zelf voor gekozen hoe moeilijk het ook is

Over het eten tja dat verschilt dus echt heel erg dat kan je nu niet zeggen hoe jou lijf er op reageert (miss krijg jij ook wel dumpings van suiker en vet maar miss ook wel helemaal niet)

Als je meer wil weten ken je altijd n pbtje sturen
    Heb ook nog wel site's waar je op kan kijken en kan informeren

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Heey meis,

Hier is de eerste stap geweest naar de huisarts te stappen en gewoon om een doorverwijzing te vragen. Met deze dorverwijzing ben ik naar het ziekenhuis gegaan die zelf het voortraject doen. AL met al heb ik me operatie half april gehad...

Mijn moeder heeft de operatie gehad, haar man, een kennis van mij en ik.

Allemaal reageren we anders. Mijn moeder en haar man hebben sneller last van een dumping dan ik. Ook een ander soort dumping. Ik heb gewoon echt last dat me eten blijft malen in me maag en 9 van de 10x moet ik dan overgeven. Soms lukt het en soms niet. Lukt het is het kwijt en heb ik nergens meer last van.

Me moeder daarintegen krijgt er krampen en kan niks meer en moet echt gaan liggen en slapen.

Er zijn inderdaad risico's maar als echt het afvallen je niet lukt op de ''gezonde'' manier dan zit aan overgewicht ook een hoop risicos.

Succes met het maken van je keuze..

Onthoud wel ook een gastric bypass blijft een hulpmiddel. Je lichaam doen ze wat aan maar je hersens niet zal maar zeggen. Veel mensen denken na een operatie van joepie het gaat vanzeld maar dat is echt niet zo. :)

Ik kan je wel zeggen ik heb er nog 0,0 spijt van gehad dat ik ooit de operatie heb laten doen. Ik ben een heel ander mens qua uiterlijk maar nog meer qua innerlijk. Ik lach weer, ren weer achter de kids aan en kreun en steun niet meer zoveel. KOrtom ik lach weer :D

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn moeder gaat binnenkort onder het mes voor een Gastric Sleeve(verkleining) Haar MDL-arts heeft haar dit aangeraden van wege haar gezondheid(BMI 50>), de huisarts heeft haar een verwijzing gegeven voor het CON (Centrum voor Obesitas Nederland) in het MCL

.Home - Centrum voor Obesitas Nederland

In April heeft ze een intake gehad, in mei de verplichte voorlichtingsbijeenkomst, in augustus de screening van de psycholoog, diëtiste en internist, hierna heeft ze 'groen licht' gekregen voor de operatie. Deze zal eind december of begin januari plaats gaan vinden. Na de operatie moet ze deelnemen aan een nazorgtraject met groepssessies etc, etc.

Share This Page