zal weer geen zorgeloze zwangerschap zijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Magda, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Vandaag eerste bezoek aan de gyn gehad. Hij vond het verassend dat ik weer zwanger durfde te worden. Ik snapte er niks van. Nu kreeg ik te horen dat er bij Julia geen loslatende placenta was maar infarkten in de placenta vandaar dat ik zo veel bloedverlies had. Ik ben volgens hem een enorm hoge risico patient. Ik spuit vanaf moment van positieve test fraxodie daarvoor gewone bloedverdunners geslikt en hij is bang dat baby afwijkingen kan hebben daarom zal ik ook Guo krijgen met 20 weken in Radboud. Ik zal dus extra goed in de gaten gehouden worden. Hij zal ook doorgeven aan de verloskundige afdeling dat mocht ik bellen met klachten ik onmiddelijk naar ziekenhuis moet komen. Mijn internist zei dat ik gewoon weer zwanger mocht worden en gewoon beginnen met spuiten bij positieve test. Pfffff nu maak ik me zorgen. Zijn er meer dames met dezelfde gezondheid problemen?

2. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Geen ervaring, maar wilde even zeggen dat ik het nogal wat vindt dat ze dit jou dus niet duidelijk hebben verteld! Zal wel even schrikken zijn geweest bij je bezoek aan de gyn!

Vervelend dat je nu extra zorgen hebt tijdens je zwangerschap, maar gelukkig ben je in goede handen en wordt je goed in de gaten gehouden!

Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou in jouw geval uitgaan van het advies van de internist. Die hebben er echt het meeste verstand van als het om bloedstolling gaat.

Sterkte deze zwangerschap!

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik ben momenteel ook weer zwanger na vele miskramen. Er is bij mij geen duidelijke oorzaak gevonden voor de miskramen. Het enige is dat ik een aantal keer dubieuze waardes heb gehad op diverse stollingsafwijkingen (niet voldoende slecht om een stollingsafwijking te zijn zeg maar) en met de zwangerschap van mijn zoontje heb ik een auto immuunreactie op de zwangerschap gehad (heel zeldzaam). In Nederland doen ze niets met de herhaalde miskramen en moet ik maar zien waar het schip strand. Nu in Gent geweest en heb daar utrogestan, prednison en fraxiparine voorgeschreven gekregen. De Utro en Prednison neem ik tot 12 weken en de fraxiparine tot 32 weken. Mij is verteld dat er een licht verhoogd risico is op afwijkingen, maar die wegen mijns inziens niet op tegen de miskramen/wens op nog een kindje.
    Slik je voldoende foliumzuur en visolie? Dit zou kunnen helpen.
    Vervelend dat je je nu zo onzeker voelt door deze gyn.
    Ik krijg trouwens ook extra GUO's in het Radboud door de voorgeschiedenis en het medicijngebruik.

5. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik maak me echt zorgen ben zo bang dat mijn kindje afwijkingen zou hebben omdat ik de eerste weken gewoon bloedverdunners slikte. Ook bang om deze keer weer stolsels in de baarmoeder te krijgen.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ontelbare mensen slikken bloedverdunners in de hoop om überhaupt of blijvend zwanger te raken.
    Kan me niet voorstellen dat die voor zoveel gekkigheid kan zorgen.

7. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je na je vorige zwangerschap geen nacontrole gehad waar dit soort dingen besproken zijn? Of voor je zwanger werd geen "pre conventionele advies gesprek" gehad met de gynaecoloog?

Ik vind eigenlijk dat ze je dat aan hadden moeten bieden als je vorige zwangerschap/bevalling zo gecompliceerd verlopen zijn...

Vervelend dat je nu zo onzeker bent (gemaakt), hoop dat je snel weer een beetje vertrouwen krijgt in je zwangerschap.
    Ik denk zelf dat als de medicatie die je gebruikt hebt in de eerste weken echt heel schadelijk waren geweest je wars wel een miskraam had gehad... maar dat is een aanname...

succes

8. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Tijdens mijn nagesprek alleen gehoord dat ik goed in de gaten gehouden zou worden tijdens volgende zwangerschap. En volgens internist kon het ook geen kwaad. Ah ja ik leg me er bij neer en zie hoe het gaat. Kan er nu niks meer aan veranderen.

9. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Helaas vandaag achtergekomen dat hartje niet meer klopt.

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hè gadverdamme, heel erg veel sterkte :(.

11. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Heel veel sterkte :(

12. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28