Ik ben uitbedacht, wat moet ik nou de hele dag doen met dat koude weer, een end wandelen is niet echt een aanrader. Wat doen jullie de hele dag met je kleintje?
Jaha, goede vraag! Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. (dochter is 13 maanden). Ik denk, alhoewel ik zelf enorm van de herfst en de winter houd, dat het tijd wordt voor lente.
zwemmen, peutergym,ballorig, op visite bij vrienden/familie, kleien, kleuren, dansen, puzzelen, spelen. En warm aankleden en naar buiten. Al is het maar voor een boodschap
kleuren en kleien is hier helaas nog geen optie, ze eet het nog te veel op . Gelukkig speelt ze op het moment weer veel zelf. Met potjes en pannen, haar duplo, haar puzzeltjes. En de cd's gaan regelmatig aan en dan doen we mee met de muziek (schuitje varen, op een grote paddestoel) . Verder de klusjes in huis, daar helpt ze mee of ze vind ondertussen iets om mee te rommelen. Vanochtend heeft ze een half uur gespeelt met wat potjes zalf in een mandje . Erin doen, eruit halen, rond lopen, weg zetten, toren ermee bouwen en weer omgooien, in het mandje doen etc
Maandags babyzwemmen ... 1 keer in de 2 weken naar ballorig ... Verder thuis vinger verven, kleuren, lekker dansen op muziek, samen spelen met little people of duplo, lekker warm aan kleden en op de 3wieler een stukkie lopen, boodschappen doen
Eet ze de vingerverf niet op? Lijkt mij wel leuk, maar hier gaat nog een hoop in zijn mond! Ik vind ook dat het tijd wordt dat de lente komt!
Tja, ik heb geen auto, dus ballorig enzo gaat neit werken. Vind ik wel balen, soms denk ik wel eens da tik haar tekort doe.
Ach welnee meid. Die kleintjes vinden dingen al snel leuk. MIjn meisje is al helemaal in haar noppies als ze met een poetsdoek achter mama aan mag lopen of mee mag helpen de was vouwen. Dansen is hier trouwens ook helemaal leuk! En inderdaad potten en pannen en kasten leeg halen (wel te verstaan haar eigen kast met slabbers, luiers ed.)
hihi, ik laat het hier toe bij het kastje waar alle plastic bakjes in zitten... , daar kan ze zich best een tijdje mee vermaken ! En inderdaad, je doet je kindje echt niet zomaar te kort hoor! Maar ik moet zeggen dat ik het ook erg moeilijk vond toen ze nog niet liep. Nu ze loopt vind ze het al super om gewoon buiten te gaan lopen. Hoewel ik daar nu eigenlijk ook nog te koud voor vind - maar oke. Ik ga straks werken en dan mag ze lekker met oma naar de zwemles
hier ook iemand die zoooooo verlangt naar de lente en wat beter weer. Heb zo lang uitgekeken dat ze mee kan op de fiets; buggy gekocht en buggydrager, maar dat doe ik met dit weer ook niet. Te koud en te glad. Maar goed, daar vroeg je niet naar Wat ik doe: * spelen in haar eigen kamer (is weer eens wat anders) * toch lekker goed aankleden en even naar buiten boodschapje doen of eendjes voeren * puzzeltjes, little people boerderij, achter haar aan zitten door de kamer, tv kijken... dat soort dingen. Maar het liefste toch wel even naar buiten met haar.
Hier mag de kast met plastic bakjes idd ook. En wat hier ook heeeeeel erg in is is reclamefolders. Als ze binnenkomen moet ik heel hard mijn best doen om ze te mogen lezen
Euhh ja .. haha .. Ik doe een paar kleuren klodders op zo'n plastic bord.. Zit ze lekker met haar handjes in te "slaan" en dan even proeven en lekker kliederen op papier en hond haha
Ik lees nou een aantal keer ballorig? Wat is dat? Hier doen we vanalles en nog wat. Boodschappen, op de koffie gaan, of gewoon lekker in huis aankeutelen. Vanochtend heb ik wasjes gedraaid en was opgeruimd en de kleine was druk bezig met de wasknijpers. Vanmiddag gaan we daar denk ik weer mee verder.
Soms vraag ik me dat ook af, wat doen we nou eigenlijk allemaal? Ze is eigenlijk al ontzettend 'druk' met van alles wanneer we thuis zijn. Bij het bed opmaken moet ze ook even haar kunstjes vertonen op het bed, met stofzuigen gaat ze achter me aan en mag ze soms ook even zuigen. Tijdens het afwassen staat ze erbij, kleding opvouwen of ophangen loopt ze ook wat rond en neust tussen de spulletjes. Natuurlijk samen ontbijten, en aan het einde van de ochtend samen lunchen. Dan is het ondertussen alweer bedtijd, daarna samen naar de supermarkt en bij thuiskomst iets lekkers en kan ze wat tekenen of met haar speelgoed aan de gang. Rond half 6 komt papa thuis waarmee ze wat gaat spelen en stoeien, avondeten en daarna douchen en naar bed.
Ballorig is een indoor speeltuin. speelparadijs kinderspeelparadijs indoor speeltuin verjaardag schoolreisje Ballorig
Dat ziet er grappig uit. Is dat ook echt leuk voor kinderen van 1,5 jaar? Hier wordt er ook veel "geholpen" met het huishouden en verder binnenshuis: pakkertje spelen, koken en heel af en toe bumba kijken. Ook gaat hij altijd mee boodschappen doen.
Ik vind van wel hoor, mijn dochter vind het geweldig. Vond het wel pas echt leuk toen ze kon gaan lopen
wij gaan van het weekend ook weer lekker naar ballorig... ook ik heb geen auto dus kan alleen als papa ook thuis is... als het lekker weer was zou ik de fiets pakken.. voor de rest beetje tv kijken, met de auto´s spelen... stofzuigen! gelukkig slaapt hij tussendoor nog 2u