Goedemiddag dames, Helaas heb ik zo.n 2 weken geleden schade gemaakt. Mijn bumper schuurde langs een bumper van een andere auto. Zitten 3 kleine schaafplekjes. Heb netjes een briefje achter gelaten met mijn nr. Werd pas de andere dag gebeld. En die man gaat er laks mee om. Heb toen mijn verzekering gebeld met wat te doen als de tegenpartij weinig ervoor doet om af te spreken. Hij zei ga binnenkort wel langs een garage voor een schade rapport. Wij vinden dit niks en wilden graag zo snel mogelijk de papieren invullen. Mijn vriend hem de Zaterdag bellen geen gehoor en 2 weken lang stilte Nu ineens een app met dat hij geem tijd heeft gehad om langs een garage te gaan en wel ongeveer weet wat voor bedrag het is. Wat zijn mijn rechten hierin?. Want ene kant ben ik er wel klaar mee. Ben je netjes om een broefje achter te laten is de tegenpartij zo laconiek. Willen nu dat hij na de garage van de neef van mijn vriend gaat om het te laten spuiten. Zodat wij dat betalen. Maar andere kant baal ik ervan dat deze jongen niks ervoor doet. Geen contact zoekt. Niet eens een schade rapport laat maken. En wij moeten hier maar mee in gaan. Wat als ik niks ermee doe? Ben ik dan strafbaar? Wat zijn de regels als iemand een tijd niks laat horen. Weet iemand dit? Wil eerlijk zijn maar baal er wel een beetje van hoe het nu gaat. Liefs Sascha
Je hebt het zelf al gemeld bij je verzekeraar. Ik zou hem een bericht sturen met de mededeling dat je graag de schadepapieren zsm wil invullen en dat je in afwachting blijft van een concrete afspraak. Ik zou in dit bericht ook een aantal opties geven voor een afspraak. Al het contact wat je met hem onderhoud bewaren. Als hij er niks mee wil doen, zijn probleem. Jij hebt prima gehandeld. Je hoeft hem niet achter de broek te blijven zitten hoor.
Dat dus. En TS, je verzekeraar wil neem ik aan toch ook een officieel schaderapport? Want anders krijg je de schade niet vergoed. Ze gaan echt geen geld uitkeren op basis van wat iemand denkt dat het is. Of wil je het uit eigen zak betalen?
Geen contact zoeken, jij hebt je verzekering gebeld en nu moet hij jou aansprakelijk stellen voor zijn schade. Samen met een schaderapport een brief sturen naar je verzekering en dan keert de verzekering uit. Wil je het niet via de verzekering laten lopen, laat dan een rapport op maken (door eventueel je neef) zodat hij het kan spuiten en jullie betalen de kosten, mits het allemaal akkoord is. Ook als hij het geld niet gebruikt om te laten spuiten, zal je het evengoed moeten betalen.
Ik weet niet of het zo is hoor, maar misschien wel de moeite om na te gaan: volgens mij gaat een verzekeraar niets vergoeden zonder schade rapport. Want dan kan je wel vanalles roepen zonder dat er bewijs voor is. Hij moet de schade aan kunnen tonen, want anders draait ie zelf voor de schade op. Wat nou als hij zijn hele auto laat overspuiten en jou daarvoor op laat draaien? Wat hij beweert "dat hij het zelf wel in kan schatten" deugt echt voor geen meter. Daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan, en alle alarmbellen gaan rinkelen.
Indd zonder schade rapport doet de verzekering niks. Das logisch want hij kan wel iets roepen omdat hij eerder soortgelijks schade heeft gehad. Ik heb 2 weken geleden gebeld met mijn verzekering. Maar die doen niks zolang je geen papieren inleverd. Wat ook logisch is. Ben er gewoon wat boos over. Want heb t gevoel dat hij bepaald hoe het gaat. Terwijl hij meteen actie had onder moeten nemen. Ook de verzekering wil dat. Wij hebben sowieso besloten dat we het zelf gaan betalen want ik ga in premie heel erg omhoog. Wat de schade ook is. Maar vroeg mij gewoon af stel ik zoek ook geen co tact meer met hem. Kan hij dan aangifte doen?. Hij heeft alleen mijn voornaam en nr. Vind het gewoon heel raar. Dat hij na 2 weken contact zoekt en zegt zelf wel te weten wat voor bedrag het ongeveer zal zijn. Ivm verzekering. Maar de verzekering wil het op papier via een schadeformulier.
Hij heeft jouw naam en telefoonnummer, je hebt je verzekering op de hoogte gesteld. De bal ligt bij hem. Jij hebt netjes gehandeld, als hij de schade vergoed wil hebben, moet ie een afspraak maken. Geef hem geen geld, maar vul een schadeformulier in en laat hem jullie een offerte of factuur geven van een schadeherstelbedrijf. Je bent hiervoor verzekerd, dan ga je het toch niet uit eigen zak betalen. Als hij wil dat het hersteld wordt, moet hij gewoon aan de bel trekken.
Mijn verzekering weet dat ik schade gemaakt heb, Maar ze hebben geen info van de tegenpartij. Ze weten niet wie het is en welke auto. Dus of hij er veel mee kan?. Heb gebeld ivm dat ik wilde weten hoe het zit als je niks hoort van de tegenpartij. Het is geen hele grote schade. Ik zal meer kwijt zijn aan premie ga per maand 25 euro omhoog wat ieder jaar minder word. 5 jaar totaal betaal ik meer. Dus betaal dan liever uit eigen zak.
Maar goed ben zo netjes geweest om een briefje achter te laten, Vind het alleen jammer dat hij zo laconiek is. Want je wilt het zo snel mogelijk afhandelen. Zit er toch best vaak aan te denken waarom ik toch niks hoor. Zei al tegen mijn partner je hoort pas van hem als t hem uit komt. Daar heb ik geen zin in
als je jezelf wettelijk wilt indekken dan zal je hem een brief moeten sturen met daarin een redelijke reactietermijn (bijv 10 dagen). Mocht hij voor die tijd geen schaderapport laten maken, of een indicatie van de kosten dan ga jij ervan uit dat het zo is afgehandeld. (dit ook in de brief zetten. als je uberhaupt een adres hebt van hem succes!
Ook als je ervoor kiest om het zelf te betalen, kun je het tot op het moment van vergoeden af laten handelen door je verzekeraar. Dat je het niet door hen laat vergoeden omdat je premie dan fiks hoger wordt, is echt de laatste stap. Dus gewoon een schade rapport, anders geen claim.
Ik zou sowieso zo snel mogelijk zorgen dat er een schadeformulier getekend wordt door beide partijen. Hij kan het dan verder regelen met zijn verzekering en jullie kunnen dan als hij een factuur hweft ingediend besluiten of je het door de verzekering laat vergoeden (maar dan gaat je premie omhoog) of toch zelf betaalt aan je verzekeraar (dan wordt de schade niet verrekend met je premie). Maar eerst samen schadeformulier, anders heb je geen poot om op te staan (of eigenlijk: de tegenpartij heeft dan geen poot om op te staan)
Ik zou hem een termijn doorgeven wanneer je een rapport wil hebben en het pas daarna verder regelen (wel of niet via verzekering). Ik zou wel eisen dat hij dit spoedig doet. Een schade wat nu een schade is, kan een grotere schade worden. Morgen kan hij tegen een auto of boom rijden en zie dan maar te bewijzen dat dat niet jouw schuld is. Heb je foto's gemaakt van de schades?
Ik zou een termijn stellen waarop je alles geregeld wilt hebben en aangeven dat je er anders vanuit gaat dat hij afziet van vergoeding.