Ik snap niks van mijn cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Justb, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justb

    Justb Actief lid

    26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Misschien dat iemand me kan uitleggen of adviseren over wat er met mijn cyclus aan de hand is.

    Ik ben 38 jaar, heb een zoon van 11 jaar en daarna nog 2x een abortus gehad (eigen keus door omstandigheden)

    Nu proberen we inmiddels al een jaar zwanger te worden, maar dus nog niet gelukt, maak me daar vooralsnog geen zorgen over trouwens.

    Maar nu het volgende, mijn cyclus is altijd 27/28 dagen dus klussen halverwege.

    Mijn voorlaatste cyclus was ineens 25 dagen, erg vroeg dus. De daaropvolgende cyclus hield ik mijn gemiddelde van 27 dagen aan en was toen ineens 3 dagen overtijd.

    De menstruatie die toen op cd31 kwam was érg pijnlijk en heftig de eerste dag, de 2e dag nog pijnlijk maar vloeide normaal, de 3e dg was de menstruatie al weg, terwijl het normaal 4 à 5 dgn duurt.

    We hebben daarna op cd 6, 7 en 12 sex gehad waar ik alle keren behoorlijke contactbloedingen had die smorgens weer weg waren.

    Ben op cd 10 begonnen met ovu testen en had tot cd 14 lichte streepjes, op cd 14 een bloeding die halverwege cd15 weer over was.

    Zowel de contactbloedingen en de tussentijdse bloeding en zulke heftige menstruatiepijn en de korte menstruatie heb ik nooit eerder gehad.
    En de schommeling van 25 en daarna cyclus van 31 is mij vreemd.

    Gisteren cd15 had ik aan het einde van de dag een enorm opgezette buik en zwaar gevoel, mijn broek moest gewoon los haha, vanmiddag was mijn ovutest nog steeds licht streep terwijl ik toch inmiddels wel een positieve ovu test had verwacht zit nu op cd 16 namelijk dus al 6 dagen alleen maar lichte streepjes

    Enig idee wat dit kan betekenen?
    Zou evt zwanger kunnen zijn maar dan toch dmv een heel vroeg ei?
    Ook spookt een vroege overgang door mijn hoofd maar dit lijkt mij nog niet zo waarschijnlijk. Mijn eerste keer zwanger worden kwam ook pas na een jaar.

    Hoor graag jouw visie hiervan

    Mvg justb
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Justb.

    Soms kan het lichaam ineens rare dingen gaan doen. Waarvoor helaas niet altijd een reden is.

    Heb je al eens een zwangerschapstest gedaan?

    Ik zou met dit verhaal ook bij je huisarts aankloppen zodat hij/zij eens mee kan kijken.

    Ik kan je helaas niet zeggen wat eraan de hand is.

    Succes.

    Groetjes Ineke.
     
  3. Justb

    Justb Actief lid

    26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nog geen zwangerschapstest gedaan, verwacht normaal
    Gesproken mijn menstruatie rond 7 april pas.

    Mijn lichaam voelt wel anders, vooral borrelend gevoel in de onderbuik en heel lichte steekjes af en toe.

    Ik wil toch afwachten tot na 7 april om een test te doen, kan hopelijk dat geduld wel opbrengen en ondertussen mijn lichaam in de gaten houden.

    Test van de etos (merk weet ik ff niet) gaf redelijke streep aan maar de ovutest van sensitest later ook nog gedaan maar die gaf helemaal niks aan... Vreemd maarja...

    Ik wacht het maar af

    Bedankt voor je reactie

    Mvg Justb
     

Deel Deze Pagina