+1 TS, ik zou ff een blokje om lopen ofzo.... reageren als je wat gekalmeerd bent. Je kunt het niet eens zijn met de reacties, maar vind het wel een beetje ver gaan dat je iemand 'achterlijk' noemt. Verder hou ik mijn opmerkingen voor me.
Wat een k*t reactie zeg! ik heb geen test gehad bij de HA of verloskundige en de echo heb ik pas 26/11 ben ik nu niet zwanger? ook ik heb 4 dagen voor nod getest en was positief en mijn VK nam me gewoon serieus. ik heb mvm gehad en die test gaf ook positief maar ach was niet bij de dokter dus het zal wel niet zo zijn? al heeft de assistente van de dokter hier te kennen gegeven dat hun ook met kruidvat 2voor5 testen...
ik vind dat ze einigsinds gelijk heeft, hier op het forum zitten dames die jaren bezig zijn zwanger te worden en die nemen elk sprankje hoop die ze zien en positief is positief en als het dan mis gaat met 4 weken of 6 weken dat maakt niet uit dat is ook erg. want de hoop die was er de hoop dat het eindelijk goed ging, eindelijk een positieve test.
Dames, We begrijpen dat bij onderwerpen als deze, de emoties hoog kunnen oplopen. Reacties zijn goedbedoeld maar realiseer je ook dat deze kwetsend kunnen zijn. Geef je mening, maar sta ook stil bij de ander. Bij voorbaat dank.
Ik ben normaal niet zo van het reageren. Maar wat een onbegrip hier! zoals jullie kunnen zien in mijn onderschrift zijn wij ook al erg lang bezig en hopen wij dat deze zwangerschap nu wel goed gaat. Vind het jammer dat hier het respect ontbreekt, niemand weet hoe iemand zich voelt!
Ach sommigen denken alles te weten, nou ik zag op meerdere testen een streep en ts ik geloof je dat het in het echt beter zichtbaar was. En iedereen test welleens voor nod,al is het 2 dagen.... Maak mij niet wijs dat jij braaf heb afgewacht en je test niet zou geloven tot je arts zei ja je bent zwanger, kunnen ze beter alle testen uit t schap halen. Verder reageer ik maar niet op een domme opmerking paar posts terug, beetje respect mag wel aangezien je het zo erg vind voor anderen die wel een mk hebben gehad. Ik vind de reactie van jou ok erg zat. Ts sterkte, hoop voor je dat het snel raak is, ik zag wel je streepjes. Hoe gaat het nu?
Ik vind dat iedereen even veel recht heeft op verdriet de ene zegt ik heb een vmk gehad bij nog geen 4weken en de andere zegt ik heb een miskraam gehad bij 6 weken want de rest tel ik niet mee( Dat is mijn situatie omdat ik anders de tel kwijt zou raken ) Dit doet niks af aan wat iemand voelt en of je nu voor of na je nod getest heb het is al je al jaren bezig ben gewoon ontzettend verdrietig en alleen daarom zou je begrip moeten kunnen op brengen. Ik vraag mezelf weleens af waarom kan niemand zich meer in een ander verplaatsen. TS heel veel sterkte en ik duim dat er snel een wondertje in je leven mag komen.
Man wat een reacties hier. Maar ik begrijp beide partijen hoor. Ik denk dat mamaatjevan5 het niet zo bedoelde. Het is aan te raden te wachten tot je NOD om te testen om gewoonweg een teleurstelling/verdriet te vermijden. Als je op die dag gewoon ongesteld wordt zal misschien nooit denken dat je een miskraam hebt gehad. Jammergenoeg zijn we niet allen even sterk (inclusief ik) en testen we veel te vroeg. Wat niet wegneemt dat je wel degelijk een tweede streepje ziet op je testen, TS. Ik vind het heel sneu voor je meid, als je al zo lang wacht moet het verdomd moeilijk zijn om dan nog te moeten accepteren dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb het meegemaakt op 10 weken, een MA, en nu 4 maanden later kan ik het nog geen plaatsje geven. Dikke knuffel meid! Hoop dat je snel je plakkertje te pakken hebt...
Jeetje....wat weer een reacties.....ik vraag me gewoon af of sommige mensen nog wel gevoel hebben... lieve topic starter heel veel sterkte.....
Jeetje wat een topic, ik zie ook de streepjes en inderdaad het klopt dat je ze met het blote oog vast beter kan zien. Het kan voor de nod inderdaad vaker mis gaan maar ik begrijp heel goed dat het moeilijk is en dat je beter niet voor nod kunt testen echter ik begrijp heel goed dat als je draagster bent van translocatie dat je bekend bent met miskramen en dan graag wil zien of je zwanger bent en of het mis gaat. Dit is niet niks he meiden het hebben van een translocatie. Het hebben van een miskraam is voor werkelijk iedereen anders! Sommige meiden hebben een vmk intens verdrietig en andere krijgen een miskraam met 8 weken en denken nou t zal wel niet goed zijn geweest, ieder mens is verschillend en gaat er anders mee om, respect naar elkaar toe vind ik erg belangrijk en is in sommige reacties ver te zoeken. To ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden en dat alles goed mag gaan!
Ik denk dat de meeste reacties hier berusten op een misverstand. Terugkomend op mijn reactie, ik heb het nooit kwetsend bedoeld naar TS toe. Ik heb zelf ook mijn twijfels over de eerder genoemde vroege testen. Je kunt jezelf een hoop verdriet aandoen door er zo vroeg al achter te komen dat je eventueel zwanger bent of niet. En als het dan mis gaat, tja dan beschouw je dat als een miskraam. Ik begrijp Mamavan5 wel, ik heb op dit hele forum al zoveel testjes voorbij zien komen en de testjes van TS behoren nou eenmaal niet tot de aller duidelijkste. Ik zie gewoon geen positieve testjes en ik ben ook geen voorstander van foto's bewerken of testjes slopen. Een streep hoor je ook gewoon zo te zien. En als TS dan vol overtuiging roept dat ze zeker weet dat ze zwanger is geweest is dat best pijnlijk. Want helaas weet je dit gewoon niet zeker. En ook al begrijp ik het gevoel van TS echt wel, zeker als je al zolang bezig bent is elk sprankje hoop weer iets, je moet wel reëel blijven. Ik ben van mening dat dit topic inderdaad uit de hand is gelopen en onnodig mensen zijn gekwetst. En heb ik hier aan bijgedragen dan bied ik hiervoor mijn excuses aan. TS ik wens je het aller beste en ik hoop oprecht dat je heel snel zwanger mag worden!
Ik vind sommige reacties echt te gek. En uiteraard snap ik het verdriet van ts, maar ook de frustraties van de rest. Eerlijk gezegd vind ik ook dat er heel snel op zp word gesproken van een miskraam. Dit doet me pijn, een miskraam is niet maar zo iets. En ts, ik weet dat jij dit ook weet. Jij zegt zelf dat je de streepjes hebt gezien, dus jij weet het zelf wel wat gebeurd is. Al denk ik ook dat het geen positieve testen waren, mijn mening doet er hier niet toe. Ik wens je snel een positieve test toe.
l dit bedoelde ik ook en volgens mij was ik netjes en ik begrijp echt het verdriet en frustratie wel, jammer TS dat je zo reageerd maar wens je sterkte
Een miskraam, hoe vroeg ook.. is pijnlijk. Ik heb hier in totaal 10 testjes liggen van 3 verschillende merken met daar allemaal een tweede streep op. Hij is nooit donkerder geworden omdat het al niet goed zat. Ze zijn allemaal roze, en allemaal verschenen binnen de afleestijd. Dus nee, geen indrogers en geen vals positieve testen. Ook ik weet hoe pijnlijk een miskraam is, en ik ga echt niet zomaar roepen dat ik zeker weet dat ik zwanger ben (was). Dat heb je mij andere maanden ook niet zomaar horen roepen. Ik heb echt bewondering voor diegene die al zo lang bezig is, en niet voor hun NOD test. Want 9 van de 10 dames hier doen dat wel. Ja, ik vind het heeel pijnlijk dat het al zo vroeg mis is gegaan.. eigenlijk net zo pijnlijk als mijn miskraam van 5,5 weken. En ja, ik denk dat ik de volgende keer ook weer zo vroeg een test doe.. omdat ik het gewoon wil weten als ik zwanger ben. Er is ergens weer een sprankje hoop gaan groeien bij me, omdat ik dus toch nog spontaan zwanger kan worden! Want ja, ik was zwanger. En ja, heel veel zwangerschappen eindigen voor NOD nog in een miskraam. Daar ben ik me van bewust, dat neemt niet weg dat het niet pijnlijk is en dat ik dan maar niet meer voor mijn NOD moet gaan testen. Wat is het moeilijk voor sommige om je in een ander te verplaatsen. Want nee, dames die er niet lang over doen kunnen niet weten hoe pijnlijk dat is.. je kunt het je proberen in te beelden maar daar blijft het ook bij. Dames die geen miskraam hebben gehad weten ook niet hoe pijnlijk dat is, ze kunnen zich er misschien iets bij voorstellen (sommige) maar echt weten hoe pijnlijk dat is, nee. Kan zich hier iemand voorstellen hoe pijnlijk het is als andere roepen dat je niet zwanger was, terwijl je zelf 100% zeker weet (met je 10 testen) dat je wel degelijk zwanger was. Hoe kort ook.. dat doet ontzettend pijn. Zo'n site is er om van je af te kunnen schrijven, samen over het zwanger worden praten en elkaar door moeilijk dingen heen te praten. En dan krijg je zulke harteloze berichten, dit doet echt ontzettend pijn. Als ik de foto's terug kijk in dit topic, zie ik op sommige foto's wel degelijk een streep. Ik hoef geen testen te slopen om een streep te zien, dat is voor de foto makkelijker. Ik hoef geen foto's te bewerken om zelf een streep te kunnen zien, want ze staan er en ik hoef niet te turen of de testjes in het licht te houden. Van mij mogen de dames die zeggen dat ik niet zwanger was, bij me langskomen om mijn testen een met het blote oog te bekijken en dan mag je nog een keer recht in mijn gezicht zeggen dat ik niet zwanger was.