wat verstaan jullie onder liefde geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lili20, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    had laatst eeen discusie met een vriendin over je kind veel liefde geven.

wat verstaan jullie eronder? ben benieuwd naar jullie reacties

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wat ik versta onder liefde geven aan je kindje:

Er altijd voor je kind zijn in mooie en moeilijke tijden!

Nou ja eigenlijk is het ook niet goed te omschrijven in mijn ogen.... Maar voor mij is het dus het belangrijkste dat ik er voor de kleine ben, om de kleine geef en dat ook aan de kleine laat merken!

3. mroos

mroos Niet meer actief

Dat is moeilijk in woorden uit te leggen maar ik zal mijn best doen.

Liefde geven houdt ik er naar streef dat mijn zoon zich altijd gewaardeerd mag voelen, gewoon omdat ik van hem hou.

Liefde geven houdt in dat ik er voor wil zorgen dat het huis waar hij in opgroeit, mag voelen als de veiligste plek die hij als kind heeft.

Liefde geven houdt in dat dat ik wil dat hij opgroeit als stabiele volwassene, waardoor het ook nodig is om hem in zijn jeugd grenzen te stellen en hier consequenties aan te verbinden.

Ik wil hem tradities meegeven die uit liefde ontstaan zijn, en waar hij later met een glimlach aan terug zal denken.
    Ik wil liefde geven door samen als gezin dingen te ondernemen en samen niks te doen.

De liefde die ik voor mijn kind voel is echt het meest unieke, bijzondere en speciale dat ik ooit gevoeld heb, en dat wil ik aan hem meegeven:).

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat Kleintje88 zegt :)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    - er zijn wanneer je kind je nodig heeft
    - zorgen dat je kind weet dat je er altijd bent, voor grote maar ook kleine dingen
    - liefde tonen door knuffels, kusjes, gek doen en gewoon veel aandacht, maar ook hem met rust laten als hij dat wil of nodig heeft :)

Vooral dat is voor mij liefde geven. Waar ik wel een punt van maak voor mezelf is dat hij altijd zal weten dat ik van hem hou en dat hij met alles bij me terecht kan, ook dingen die ik misschien niet leuk vind. Nu is dat natuurlijk nog niet aan de orde, maar als hij groter is wil ik dat hij het me durft te vertellen als hij een fout maakt. Om dat te bereiken moet je een basis leggen en die bestaat uit wat ik hierboven al schreef :)

6. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat moeilijk te omschrijven, maar ik probeer het toch!

Liefde geven is er altijd zijn voor je kind. In goede en in slechte tijden.

Liefde geven is laten merken dat je heel veel van je kind houd.

Liefde geven is je kind het warme gevoel van een liefhebbend gezin meegeven.

Liefde geven is je kind vertrouwen.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan het ook niet goed omschrijven, maar ben het voor het overgrote deel wel met mijn voorgangers eens.

Ben trouwens wel benieuwd op welk punt jullie van mening verschilden! :)

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb hier niks meer aan toe te voegen...helemaal mee eens en goed verwoord.

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb bewust de andere reacties niet gelezen om een zo objectief mogelijk antwoord te kunnen geven.

Liefde aan mijn kind geven staat voor mij gelijk aan het bieden van een veilige thuishaven, een plek waar je altijd (als kind) op terug kunt vallen. Vanwaaruit de buitenwereld ontdekt kan worden en als je het even niet meer weet altijd bij papa en mama terecht kan voor raad, een knuffel, een schouder om op uit te huilen of een luisterend oor voor als het nodig is.

Liefde geven houdt verder voor ons in dat wij onze kinderen een stabiele en veilige basis mee willen geven voor de toekomst, een gezonde dosis zelfvertrouwen om deze wereld te ontdekken waarbij wij hopen dat ze opgroeien tot respectvolle, zelfbewuste, sociale en HEEL gelukkige mensen.

En om dit te bereiken worden ze enerzijds af en toe best verwend door ons, maar proberen we ze ook te stimuleren om zélf dingetjes te doen.

Hopelijk kunnen onze kinderen later met trots en liefde op hun jeugd terug kijken. Zoals het hen gegeven wordt komt het uit een goed hart geput uit onvoorwaardelijke liefde. :)

(en nu lezen wat de rest heeft geschreven ;))

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij liefde geven hoort ook 'echte' aandacht voor je kind.
    Dus op momenten er helemaal zijn voor haar/hem, zonder afleiding van andere mensen/dingen.

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    liefde geven is je kind laten voelen dat het welkom is en gewaardeerd wordt om wie het is. Dat je als ouder nastreeft dat je kind zich geborgen voelt

12. fafje

fafje Niet meer actief

veel knuffelen en kusjes geven, veel warmte

ECHT luisteren naar je kindje

ALTIJD achter je kindje staan

vertrouwen in je kindje en dit ook laten merken

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor mij is liefde geven:
    dat doen waardoor mijn kids opgroeien tot volwassenen met zelfvertrouwen en compassie voor anderen. Volwassenen die vanuit een realistisch zelfbeeld kunnen opkomen voor zichzelf, zonder daarbij anderen te schaden.

Dat doe ik door er te zijn voor mijn kids, ze de zorg en veiligheid te geven die ze nodig hebben. Erkenning voor wat ze goed doen en grenzen waar het niet goed gaat. Ze meegeven waar ze goed in zijn, maar ze ook zo opvoeden dat ze weten waar hun minder sterke kanten liggen, (binnen mijn werk in de hulpverlening kom ik nogal eens jongeren tegen die thuis alleen maar de hemel in zijn geprezen en dat worden ofwel hele verwende nesten, of hele onzekere mensen).
    Wat fafje dus zegt over altijd achter je kind staan, daar zet ik dus een kleine kanttekening bij ;)

14. mroos

mroos Niet meer actief

Fafje zegt niet dat altijd achter je kind staan betekent dat de minder sterke kanten niet gezien worden;). Het kan juist ook betekenen dat je achter je kind staat wanneer het de minder sterke kanten ontdekt.
    Ik denk dat het heel goed is om altijd achter je kind te staan, zodat je kind mag weten dat het ondanks alles, geliefd wordt door ouders.

15. fafje

fafje Niet meer actief

hihi...ja dat bedoelde ik idd mroos

natuurlijk sta ik niet achter een moord hahaha...maar ik zal mn kind nooit laten vallen...of het gevoel geven dat ie niet bij mij terecht kan...zal in elk geval nooit mn kind afvallen waar anderen bij zijn..dat soort dingen ...
    Natuurlijk zijn de normen en waardes dan al meegegeven...dus hopelijk kan ik echt achter alle keuzes staan...in elk geval respect voor hebben

16. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Als ze nog zo klein zijn:
    Knuffelen, kusjes, verzorgen, lekker veel bij je,

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

toen mijn dochter er net was heb ik mijn liefde voor haar omschreven in een gedicht.

WAT IK BELOOF
    Wanneer jij troost zoekt,
    neem ik jou in mijn armen.
    Bij hevige kou,
    zal ik je verwarmen.
    Wanneer jij slaapt zal ik over je waken.
    Jij hoeft je nooit..
    geen zorgen te maken.
    Waar je ook bent,
    Ik gedachten ben ik bij jou.
    Ik zal je elke dag vertellen,
    hoe veel ik van je hou

voor mij betekend het:
    dat mijn kind weet dat ze ALTIJD bij me terecht kan.
    dat een kind ook kind kan zijn.
    onvoorwaardelijke steun en geborgenheid.
    aandacht voor je kind.
    je kind positieve stimulans geven zodat het als een zeker persoon het leven in gaat.

en ik hoop dat als ik er ooit niet meer ben.
    mijn kind verhaaltjes leest die ik heb geschreven,fotoboeken bekijkt die ik heb gemaakt. dat ze zich dan nog zo geliefd voelt en dat ze weet dat ook al ben ik niet meer op deze wereld mijn liefde voor haar hemel en aarde overstijgd.(klinkt misschien een beetje zweverig,maar zo bedoel ik het niet)
    dan heb ik het naar mijn mening goed gedaan.

tuurlijk moet je kind goed verzorgen en goede kleding om het lijf hebben. maar liefde is wat mij betreft niet in materialisme uit te drukken.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, helemaal niks meer aan toe te voegen. Ik had het zo niet beter kunnen verwoorden

19. susy26

susy26 Niet meer actief

Helemaal mee eens met het bovenstaande;)

20. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wat ik ook erg belangrijk vind, is dat mijn kindje opgroeit tot een zelfstandig individu. Ik geef les op een montessorischool en daar zie ik regelmatig dat ouders alles voor hun kind doen. Dingen waartoe het kind al prima zelf in staat is! Dat vind ik dus ook liefde: geef het kind van jongs af aan een zekere mate van eigen verantwoordelijkheid en laat het kind zelf doen wat het zelf kan! (Tenzij je bijvoorbeeld veel haast hebt, haha)

Deel Deze Pagina