Hoe kies je een verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thauma, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb gelezen dat ik over een paar weken een verloskundige moet hebben. Nou vraag ik me af hoe je iemand kiest die bij je past. Heb je gesprekken met meerdere? Of bel je er eentje op en dat is het dan?
    Voor mijn gevoel moet je bij voorkeur wel een klik hebben.
    Of zit ik er nou helemaal naast?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb gewoon op internet gekeken welke het dichtst bij huis zit, aangezien je er op het laatst best vaak naartoe moet. Er was er maar 1 die ook een locatie in mijn dorp heeft, dus de keus was makkelijk :)
    Als je na het 1e gesprek een slecht gevoel bij hun hebt, kan je altijd nog een ander zoeken. Gelukkig had ik de vorige keer meteen een goed gevoel erover en ook al over hun website.

En gefeliciteerd natuurlijk :D

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb gewoon de dichtsbijzijnde praktijk gebeld (eerst website bezocht, dat vond ik wel wat) en toen heb ik daar een afspraak gemaakt. Is prima gegaan.

Ze werken met meer vk's in één praktijk, en je zult altijd met de een meer klik hebben dan met de ander. Ik zag mezelf niet met álle vk's in de praktijk een selectiegesprek gaan voeren. ;)

Nou weet ik van mezelf dat ik niet heel moeilijk ben in dit soort situaties; ik zocht een kundige vk en geen nieuwe vriendin. Voor mij is die klik dus ook niet zo heel erg belangrijk.

Maar ik zou wel even kijken wat de praktijk als geheel uitstraalt, en wat ze voor informatie geven over de manier waarop zij de zwangerschap en bevalling begeleiden. Als dat redelijk goed voelt zou ik er gewoon voor gaan.

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst van ik ben zwanger naar zwangerschap.

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier in het dorp zit maar 1 verloskundige, dus de keuze was gauw gemaakt ;)

Maar als ik meer keuze zou hebben zou ik denk ik ook gaan voor degene die het dichtste bij zit. Of misschien kun je ervaringen vragen aan mensen om je heen?

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik had keus uit 2 en gewoon de bovenste van de lijst gebeld

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik had uit 2 praktijken de keus
    De een had meerdere verloskundige (2 groepen van 4/5)
    De ander 2 verloskundige, en christelijk in de zien dat ze daarmee adverteren.

Gekozen voor de eerste want meer verloskundige en ten tweede ben ik zelf niet christelijk dus dan is de keuze snel gemaakt.
    Daarnaast lees ik me dus in maar kijk ook naar folders/websites om te kijken waar ik meer feeling bij heb,

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb ook de praktijk die het dichtste hier in de buurt zit, volgens mij is dit ook de enige bij ons de de stad.. Het is een praktijk met 4 verloskundigen, dus kan elke afspraak iemand anders hebben

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit dus. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand meerdere gesprekken met VK's aanging om te kijken met wie het klikt...
    Als het écht niet klikt kun je altijd nog overstappen naar een andere.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook de dichtsbijzijnde gekozen. Er zaten toen 4 vk's in de praktijk. Allemaal andere typjes, maar dat was eigenlijk wel fijn. Met ieder kun je weer iets anders bespreken, en de basis was bij allemaal gewoon goed.

Ik had zoiets van, eerst lekker in de buurt. Mocht het echt niet klikken, dan kijk ik dan wel verder.

11. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier in de buurt zit er maar eentje, zij doen het met zen 3en. Heb 2 van hen al gezien en/of gehoord en het klikte goed..

En als het niet klikt, kun je altijd weer verder zoeken

12. KateBlack

KateBlack Lid

14 aug 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    Ik heb voor de verloskundige gekozen die in hetzelfde gebouw zit als mijn huisarts. Was ook de dichtsbijzijnde. Als het niet geklikt had, had ik wel verder gezocht.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Via mijn schoonzus die goede ervaringen had met die praktijk. Zit wel wat verder weg, maar ik ben zo blij met hun! Lief, betrokken, zeer deskundige, pro-borstvoeding en met goede adviezen. Ik heb drie superbevallingen gehad, met fantastische begeleiding. Maar goed, eigenlijk dus een beetje toeval.

Ik zou anders wel wat vergelijkend waren onderzoek doen: websites bekijken en zien of ze aan mijn persoonlijke 'eisen' voldoen. Denk hierbij aan borstvoeding, thuisbevallen, pijnbestrijding etc.

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, dat is het punt. Ik ben er inmiddels achter dat er hier 3 zitten. Twee praktijken met meerdere meiden, en een alleenwerkende. Die laatste heeft geen website. Die andere twee praktijken dus wel, maar die sites vind ik eigenlijk niets. Heel droog, zakelijk. Beetje droge informatie en verder eigenlijk niet. Ik had bij allebei geen goed gevoel, maar dit is dus wel waar de keus uit bestaat :(

15. rums

rums Niet meer actief

Ik heb op internet gekeken naar verloskundigepraktijken in de buurt. Er waren er maar twee en toen ben ik naar hun site gegaan. En 1 site sprak mij enorm aan. En tot op heden echt tevreden :-D

Deel Deze Pagina