Hallo Er schoot mij van de week iets te binnen. Tijdens de 20-weken echo maakte de gyn. een opmerking over de placenta. Ik weet niet meer precies wat ze zei maar het kwam er op neer dat naast dé placenta zeg maar, er nog een stukje placenta zat? Ik weet het dus niet meer precies maar kan dat zo zijn? Ze zei het ook een beetje twijfelachtig zo van dat zou zo kunnen zijn... Mijn zorg is nu een beetje hoe de verloskundige straks zeker weet na de bevalling dat de baarmoeder weer helemaal schoon is. En zou de gyn als er 2 placenta's zouden zijn ( of 1 placenta en ergens een gedeelte van?) dit hebben genoteerd op het formulier van de 20-weken echo? Ik zal het volgende week ook wel even bij de vk ter sprake brengen maar ben benieuwd of dit voorkomt?
hoi Berna, ja het komt wel eens voor dat er naast de grote placenta een bijplacenta is. Dat zie je dan op de echo. Na de bevalling zal dat goed in de gaten gehouden worden bij de nageboorte, of alles meekomt! Bespreek het ook nog even op de volgende controle. Mirjam