Alabama neemt strengste abortuswet van Amerika aan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Neilia, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Achter adoptie schuilt idd vaak veel leed. Ik heb zelf altijd willen adopteren, heb me er dus in verdiept en was best geschrokken van wat het psychisch met kinderen doet. Het klinkt allemaal zo makkelijk en romantisch, maar de werkelijkheid kan behoorlijk bitter zijn.

    En er is al zoveel leed in de wereld, zoveel ongewenste kinderen, zoveel drama in weeshuizen overal ter wereld.
    Echt, mensen die zo makkelijk over adoptie praten weten er niks van.
     
    littlemunchkin en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  2. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Oh die kwam aan :( dat is precies wat mijn moeder bij ons deed /doet. Als we het niet naar haar zin deden sprak ze niet meer tegen ons. Ik heb een tijdje alleen met mijn moeder gewoond (broer is bij onze vader gaan wonen) en dan sprak ze soms 2 weken niet.
     
  3. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Als jij zo ontzettend achter je keuze staat om je "klompje cellen" weg te laten zuigen, snap ik oprecht niet waarom je zo boos reageert!
    Jij ziet een prille zwangerschap als een klompje cellen. Een ander als een waardevol leven.
    Jij vindt het blijkbaar nog steeds de beste keuze en zou het zo weer doen. Waarom raakt het je dan zo dat iemand anders er ander over denkt en een andere keuze zou maken?

    Jij kan absoluut niet weten hoe je leven was gelopen als je dat kindje had laten komen. Dat is nl speculeren. Zo is het niet gegaan, dus niemand kan dat weten.
    Ik ken voorbeelden van tienermoeders die hun kindje hebben laten komen en die nooit een opleiding hebben afgemaakt en nooit een fatsoenlijke relatie hebben gekregen. Ik ken ook tienermoeders die hun leven, met kind, prima op orde hebben gekregen en waar het kindje heel gelukkig is opgegroeid.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Pffff hou dat geloof lekker binnen de 4 muren van je huis. Zal mij m’n reet roesten wat en waar je in gelooft, maar leg het een ander niet op.
    Het is toch te bizar voor woorden dat er mensen je iets op willen leggen, omdat ZIJ in iets geloven terwijl ik het allemaal onzin vind.
    Sowieso dat iemand anders je gaat vertellen wat je met je eigen fakking lichaam mag gaan doen. Al zou ik mijn rechterbeen willen amputeren omdat ik ‘m lelijk vind, lekker belangrijk. MIJN lichaam, MIJN regels.
     
    Jackie87, Taiga, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    Die vergelijking gaat een beetje mank, een embryo is een eigen leven opzich dat is geen onderdeel van jouw lichaam, zoals jouw been of arm. Ook al heeft het jouw lichaam op dat moment wel nodig. Als het een deel van jouw lichaam was geweest had het hetzelfde dna gehad.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  6. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Te zot voor woorden. Echt belachelijk dat ze geen uitzonderingen erop maken.

    Ik ken iemand van 12!!!! jaar, die zwanger werd door verkrachting. Die werd al vanaf haar 6de misbruikt. Haar kind werd als baby meteen misbruikt.

    Fijne God en fijn leven gun je iemand zeg. Echt applausje als je voorstander voor een leven als dit bent. I.p.v. van het slopen van 1 leven, sloop je er lekker 2, want tsja, God is er , dus dan is alles geoorloofd en mag je de kinderen gewoon vrij de rest van hun leven molesteren.

    Ook ik ben niet zomaar pro-abortus en vind dat er echt wel regels aan mogen zitten. Maar gewoon geen abortus , alleen als het leven van moeder in gevaar is (lekker hypocriet!). nee, dat is echt belachelijk.
     
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Het gaat er juist om dat je dat zelf mag kiezen, dat een ander dat niet voor jou bepaald
     
    A new day, SAARC, Flamingooo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #88 Zoe123, 17 mei 2019
    Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Bijgevoegde foto geeft het hele verhaal goed weer.
    Lees het eens door.

    Dit heeft niets te maken met pro-life. Het is pro-birth.
    Al leef je op de armoede grens, ben je zelf nog een tiener, het maakt niet uit, dat kind komt er.
    Heb je daarna hulp nodig, wil je werken voor een minimaal loon maar kan je met 2 banen de kinderopvang daarmee nog steeds niet betalen, of god-forbid, je zou toch ziek worden, of je kind?
    Helaas pindakaas.
    Maar, het kind is er gekomen! Godzijdank!

    De andere staten die ook richting streng abortus beleid gaan, doen het niet veel beter.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wollig, Jackie87, femkes en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Holy crap. Dus jij bent er door je geloof er van overtuigd dat mensen die niet geloven in god en al die onzin, hun leven waardeloos vinden?? Indoctrinatie ten top.

    Als ze nou eens beginnen met het hele geloofsgezeik uit de politiek te halen, dan wordt het al een stuk beter. Daarnaast is het bizar dat zo'n beperkte groep mensen (welgestelde blanke oude kerels) regels opstellen voor situaties waar ze nog nooit mee te maken hebben gehad.

    Ik vind het echt in- en in triest dat anno 2019 de regelgeving wbt abortus en pro-choice zo bizar wordt aangepast. Extremistisch gedrag is dit. Vrouwen moeten de vrijheid hebben om zelf te beslissen of ze wel of niet een kind willen krijgen. Kijk, dat abortus tot 24 weken kan is prima voor ernstige afwijkingen, maar moet niet gebruikt worden voor een "oeps, zwanger" geval. Dat moeten ze dan maar eerder doen. Maar de optie om het te laten afbreken moet er wel blijven.
     
    Jackie87, Riverdale87, HappyRabbits en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #90 Zoe123, 17 mei 2019
    Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Kan God er dan ook voor zorgen dat een kindje dat geboren wordt in de situatie zoals die in Alabama, waar het met de zorg voor GEBOREN kinderen zo slecht is gesteld, wel de zorg krijgt die het verdient? Dat de moeder de juiste zorg krijgt? Dat er eten op tafel is? Dat een kind een goede opleiding krijgt? Veilig naar school kan?
    Goede voorbeelden in het leven heeft? Niet zelf in die armoede blijft hangen, omdat er nu eenmaal maar heel weinig kansen zijn? Wat als je dan geboren wordt uit een zwarte tienermoeder. Wat zijn je perspectieven An als je op jonge leeftijd ziek wordt? En je geen geld hebt om je medische kosten te betalen?
    Dan kan je nog zo in God geloven maar hoe waardeloos is je leven dan...
    Vrij van last en zorgen? Ja, als je voldoende geld hebt. Dan ben je, in de VS, vrij van zorgen.

    Het is allemaal makkelijk gezegd vanuit je luie stoel in Nederland waar de meeste mensen het heel erg goed hebben.

    Sorry, ik respecteer het geloof maar het is in dit geval zoooooooo eenzijdig.
    Kind moet geboren worden en daarna.....tja.

    En al die witte Amerikanen die zo hard lopen te roepen over de Islam, moslim-extremisme en onderdrukking.
    Omg. Kijk wat je zelf doet.
     
    Jackie87, amdaa, Riverdale87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    god heeft mensen toch het vermogen gegeven om zelf goede beslissingen te nemen in het leven..je moet je toch zogenaamd verantwoorden aan het einde van je leven waarom jr heb gedaan wat je heb gedaan??...
    waarom zijn mensen zo bang om in de hel terecht te komen ondat ze denken slechte dingen te doen??...als dit allemaal gods wil is dan had hij ons toch gewoon als mens dom gehouden?...dan had nooit iemand abortus uit kunnen vinden...

    maar alle gekheid op een stokje soms denk ik dat mensen zo bezig zijn met met waar ze belanden na hun dood dan nu te leven..
    ik denk dat het je een goed mens maakt als je niet alleen aan jezelf maar juist aan amdere denkt wat het beste voor hen is uiteindelijk en dus ook voor een ongeboren kind...
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.988
    18.694
    113
    Echt schokkend, die cijfers!
     
  13. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik wil hier van alles over schrijven, maar ik kan er gewoon de juiste woorden niet voor vinden... :eek::eek:
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Is het ook.
    Hoe kan je dit verkopen, ik snap het niet.
    Ik vind het altijd superleuk om in de VS te zijn maar zou er echt nooit willen wonen, zeker niet in het huidige klimaat..
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    En mensen moeten niet vergeten dat Amerika geen Nederland is. Hier zijn fatsoenlijke minimumlonen, heb je een vangnet als je werkloos wordt, bijstand die net zo hoog is als minimumloon, allerlei toeslagen als je te weinig verdiend, kinderbijslag en allerlei potjes om je kind te laten sporten. En vrouwen zijn wettelijk goed beschermd, dmv betaald zwangerschapsverlof. De zorgverzekering is hier niet goedkoop, maar wel betaalbaar en als je kanker krijgt, krijg je je chemo vergoed. In de VS zijn ongelooflijk veel mensen onverzekerd omdat ze het niet kunnen betalen. Als je denkt dat een ziekenhuis bezoek in Nederland duur kan zijn, ga dan eens naar de VS ...
    Basis en middelbare scholen zijn gratis (ouderbijdrage is niet verplicht), en dan heb je uitstekende scholen die niet onder doen aan scholen in particulier onderwijs. Terwijl je in de armere gebieden in de VS het moet doen met een openbare school, die kwalitatief echt een stuk minder is dan de veel te dure private school.

    Dus je zit als je geen geld hebt zonder goed onderwijs, zonder gezondheidszorg (je hebt wel free clinics maar je hebt niet de enige die geen zorgverzekering hebt dus mega wachttijden), zonder financieel vangnet maar hè; die rijke oude blanke mannen bepalen dat je kind dus ook daarin terecht komt en de vicieuze cirkel blijft bestaan. Je hebt die keus niet meer. Je moet. En als je kind een ernstige afwijking heeft ben je helemaal de Sjaak... Waar betaal je de ziekenhuis rekening dan van???? T is niet dat God afdaalt en ff zegt; nou ik betaal het wel, dit is namelijk mijn kind.

    Ik voorzie namelijk minder problemen bij de middenklasse en hogere klasse: die kunnen zo uitwijken naar een andere staat immers. Maar de armere en de hele jonge vrouwen worden nog harder gestraft.

    Ze kunnen beter hun energie stoppen in de zorg, onderwijs en voorlichting (en gratis anticonceptie)... Daar red je pas echt mensen en kinderen mee en zorg je voor een toekomst.
     
    Jackie87, femkes, Elena22 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Zie mijn bijgevoegde foto...de cijfers spreken voor zich
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  17. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Het is ook gewoon hypocriet om te zeggen:
    'Nee vanuit mijn geloof ben ik tegen abortus', maar als het kind eenmaal geboren is: 'Stik er lekker in.'
     
    Zonnestralen en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik vind het sowieso bijzonder als mensen zeggen: vanuit mijn geloof....
    Dan verschuil je je achter een geloof die 1001 meningen kent en durf je niet je eigen mening te geven. zeg dan gewoon: ik vind.

    Ik ben van huis uit protestants, maar zal nooit zeggen 'vanuit mijn geloof'. Nee want mijn geloof heeft geen mening, ik heb wel een mening.
     
    amdaa, Zonnestralen en MyMiracle vinden dit leuk.
  19. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Je leest te subjectief. Ik ben volgens mij al duidelijk geweest. Mijn lichaam, mijn besluit, mijn leven.

    Dat jij, de staat Alabamba en bepaalde geloven daar anders over denken is prima, maar dwing anderen niet om hetzelfde te moeten vinden!
    Zelfs nu probeer je nog met je reactie MIJN gevoel over MIJN besluit te willen veranderen. Alleen omdat jij er anders naar kijkt, omdat jij meer dan een klompje cellen ziet.
    Dat vind ik echt ziekelijk.

    En voor de duidelijkheid: ik heb nooit iets gezegd over het besluit van een ander! Ik sprak over mijn besluit en ervaring.
    Ik heb wel eens een verhaal van een gezin gezien die na een verkrachting de baby hebben gehouden.
    Dat verhaal, die man en vrouw en keuze waren zo krachtig! Net als iemand die besluit om het weg te laten halen!
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hoezo? Het is toch mijn leven, mijn lichaam, mijn besluit? Zonder mij zou dat klompje cellen er überhaupt niet zijn, en is in de vroege zwangerschap onlosmakelijk verbonden met mijn lichaam.
    Dus als ik zou besluiten dat het klompje cellen die op dat moment 100% onderdeel is van mijn lichaam, geen goede toekomst zou hebben, wie is iemand anders dan om te besluiten dat ik er niets over te zeggen heb?

    Dat iemand andere de zwangerschap wel zou voortzetten, props voor hun. Als zij achter die keuze staan, wie ben ik dan om er wat van te vinden? Of denken dat je het recht hebt om er überhaupt iets van te vinden.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina