Alanis Morisette geeft kind borstvoeding tot hij 6 is

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Tussen de 2 en de 7 jaar.

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dank je wel.
    En is het dan zo, voor zover jij weet, dat het kindje de bv zelf afbouwt in de loop van die tijd? Dus zeg maar kindgestuurd.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik weet niet of het onnatuurlijk is om een kind ouder dan 1 of 2 jaar nog aan de borst te hebben. Ik heb daar niet over nagedacht.
    Ik heb het hier thuis iig niet voor gehad en dus nooit daar over na hoeven denken.
    Ik weet dat ik respect wil voor wat ik doe en dat geef aan andere mensen die ook hun eigen gevoel volgen zonder daarbij op anderen neer te kijken.

Er is niks mis met je mening geven over bv of fv maar als je dat doet, laat dan een ander in zijn waarde. Het moet geen evangelie verkondigen worden

4. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Goed gezegd!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Waarom toch altijd zo neerbuigend?

Je kunt toch ook gewoon accepteren dat een ander jouw extreme methode wat overdreven vindt? Ook al is het gebaseerd op een paar feiten die in de oertijd golden.

In de oertijd werden mensen hooguit een jaar of 35, tegenwoordig minstens het dubbele. Ook zonder BV.
    Ook de hechting verloopt over t algemeen prima zonder BV. Niks beschadigde kinderzieltjes. Kinderen die goed passen in de huidige maatschappij.

Buiten dat het prima is, als jullie blij worden van lang voeden, hoeft dat toch niet ieders methode te worden? Wat wil je ermee bereiken om het zo te propageren?

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wie propageert hier? Het zijn voornamelijk reacties op 'lang BV geven is smerig'.

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Yep, dat is kind gestuurd.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je vraag was wel niet aan mij en voed zelf niet zo lang als sommige andere moeders hoer, maar merk hoer duidelijk dat onze dochter zelf heel duidelijk aangeeft wanneer ze met minder verder wil. Zit sinds haar 1e verjaardag eigenlijk alleen op een 1e en laatste voeding. De rest heeft ze langzaamaan steeds meer laten vallen. Soms bij niet lekker zijn wil ze eens wat extra, maar verder zitten wij dus maar op 2 voedingen, waarbij ze vooral 's ochtends goed drinkt en 's avonds maar een paar slokken.

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Idem.

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier heb je wel een punt, dat zie je bij meer dieren. Ik vind alleen je grens van een jaar wel erg krap. Ik merk met mijn dochter dat het handig was geweest als ik nog bv had gegeven, dan had ze niet op haar max betreft melk gezeten. Ze heeft s morgens en s avonds nog graag een fles. De rest van de dag niet, heb ik wel eens uitgeprobeerd, dan mept ze hem weg. Blijkbaar heeft ze nog wel die behoefte en dan denk ik dat ze het ergens ook nodig heeft. Bv zou dan beter geweest zijn.

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat trouwens ook zo is. In vergelijking met een dier is een mens veel minder af. Het duurt bij ons ook veel langer tot onze volwassenheid. Bij dieren is dat meestal met een jaar/2 jaar zo. Die komen veel completer op de wereld, dus is het ook logisch dat ze eerder van de tiet af gemept worden:D

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #312 Arevinol, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012
    Ik denk dat mijn dochter wel tot 7 jaar aan de tiet had willen hangen, aangezien ze verslaafd was. Maar aan 'gewone' melk had ze nooit zo heel veel behoefte. Ook gekolfd in een beker hoefde ze niet. Was trrouwens ook niet zo dat ze na de bv nog zoveel bij me wilde liggen. Gewoon een gezonde behoefte, zonder direct zo claimend te zijn naar mijn tiet ;)
    Niks melk nodig en mamahonger. Gewoon verslaafd.

Oja! En nadat ik gestopt was met BV, was ze opeens ook veel makkelijker te troosten op andere manieren.

Ik geloofde eerst ook al die 'feitjes', maar toen ik moest stoppen was dat voor mij echt een openbaring. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #313 Vlinderbloem, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012
    Ik ga mijn abbo op dit onderwerp maar opzeggen want ik vind deze discussie een nare kant op gaan. Dingen zoals "aan de tiet lurken" enzo...sorry maar ik word daar eigenlijk gewoon verdrietig van. Ik heb nooit "het evangelie verkondigd" mijn oudste dochter heeft alleen maar KV gehad. Getver wat een rotdingen lees ik hier.

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder zijn mening maar ik vind het raar en extreem. Maar als iemand zich er prettig bij voelt be my guest. Waar ik wel naar van wordt is de vreselijke zendingsdrang van sommigen en de vaak manipulatieve steken onder water dat je wel een hele slechte moeder bent als je geen bv geeft.

Ik heb me voorgenomen bv te geven. Als het kan. Maar tot een maand of 6. Daarna afbouwen en vind ik het goed. Ik zal wellicht kolven maar dat moet het dan wel uit de fles leren drinken.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik snap niet hoe het kan dat bv-moeders nu worden afgeschilderd als diegenen die commentaar hebben... van het begin af aan van dit topic worden moeders die langer bv geven door velen afgeschilderd als vies, egoistisch, er wordt gezegd dat het niet natuurlijk is, er wordt gelurkt ipv gedronken etc etc en dan maar blijven volhouden dat bv-moeders zichzelf zo perfect vinden en commentaar hebben.

Nou, lees het nog eens terug zou ik zeggen. Ik heb geen enkel negatief woord over kv gezegd, niets. Mijn oudste heeft ook alleen kv gehad en is daar (hopelijk) niet minder van geworden. Mijn dochtertje heeft wel 26 maanden bv gehad en deze baby krijgt dat hopelijk minstens zo lang, maar als ik dat zeg, en daarbij zeg ik niets over wat anderen moeten doen, krijg ik te horen dat het vies en onnatuurlijk is. Dat hoor je mij toch ook niet zeggen over kv? Hoezo respect.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    En ook die zendingsdrang herken ik niet zo zeer, wat ik wel zie zijn reacties op negatieve dingen die met bv hebben te maken, maar die gewoon niet kloppen. Geen zendingsdrang, maar wel een compleet verhaal vertellen.

En je kunt tijgers niet met mensen vergelijken, tenzij jij je 2-jarige ook als volwassen beschouwd en het huis uitschopt. Zal wel niet.

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen lees eens terug en kijk dan. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen wars worden van zulke opmerkingen en ja, dan is het heel normaal dat er ook andere opmerkingen gemaakt worden. Wil niet zeggen dat jij zoiets hebt geschreven. Er zijn er volgens mij heel wat in dit topic.

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    LOL> Mijn idee :D.

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij pakt je baby bij elk huiltje wel op dan?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik heb terug gelezen, maar ik zie alleen verdediging op wat al begint met een aanval op langvoedende moeders. Dit is wat er wordt gezegd oa:
    -vies
    -onnatuurlijk
    -lurkend
    -geitenwollensokkentype
    -alleen sex voor kinderen
    -tijgers die wel van de tiet af gemept worden
    -superdegelijk ondergoed

Hoezo is dat leuk dan en dan is er een enkeling die misschien iets negatiefs over kv zegt (??) en dan zijn alle bv-moeders aan het propageren?

Oh, en wat is er nu onnatuurlijker een kind of een volwassen man aan je borst?

Deel Deze Pagina