Alanis Morisette geeft kind borstvoeding tot hij 6 is

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tjah, IK zou gewoon nooit iets kwetsends zeggen over borstvoeding en ik vind het ontzettend vervelend om kwetsende dingen over kunstvoeding te lezen. En ik vind dat een ander daar best rekening mee kan houden. Het zijn misschien de hormonen, maar leuk is het niet..;)

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Plus 1! :)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    En zo simpel kan het zijn:)

4. danip

danip Niet meer actief

Ik zou toch wel raar opkijken als ik iemand borstvoeding zag geven aan een kind van 6! Ik zou het zelf ook niet willen eigenlijk. Maar iedereen maakt keuzes die zij zelf als het beste voor het gezin/ het kind ziet. Dus als dat langvoeden is, is dat prima. Ik hoop een half jaar bv te mogen geven. Als het bevalt misschien langer, of als het niet gaat minder lang. langer dan een jaar zou ik persoonlijk al niet willen, dat past niet bij mij (roep ik nu ;))

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.841
    3.630
    113
    Tja, dat IS toch ook wel zo? Ik kan iets raar, mooi, gestoord, geweldig, achterlijk of gezellig vinden, maar dat maakt niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Jij kan er iets heel anders van vinden en dat is ook prima. Zolang het iemands eigen mening is valt er weinig op af te dingen. Zo word ik niet echt blij van de opmerking dat 'kv gevriesdroogde zooi is die ik pas als laatste redmiddel aan mijn kind zou geven', maar ook dat is gewoon maar een mening. Hoef ik me niet door aangesproken of gekwetst te voelen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid: die mening van mij is tot stand gekomen vanuit onze (ellendige!) ervaringen met Thirza als huilbaby door o.a. haar KMA. Ik ben me toen in gaan lezen in het onderwerp koemelk, en kwam erachter dat wat in onze maatschappij verheven is geworden tot een van de belangrijkste onderdelen van onze voeding, (zogenaamd vanwege de calcium...), eigenlijk voor mensen helemaal niet zo gezond is: verkeerde verhouding calcium-magnesium, teveel vet, hele ingewikkelde eiwitketens waar ons lijf eigenlijk erg veel (te veel) moeite voor moet doen....
    En: in een persoonlijk gesprek met anderen zou ik het anders benoemen. Of in een discussie over de vraag of een moeder over moet stappen van BV naar KV, zou ik dat ook nooit zo doen. Want ik snap uiteraard dat er niet altijd keuze is.
    Maar goed, we zitten op een totaal ander onderwerp, en het lijkt mij dat ik van m'n volwassen mede-forummers toch ook mag verwachten dat ze niet alles persoonlijk naar zich toetrekken en mijn woorden omdraaien naar hun situatie toe, toch? :)
    Ik heb nergens gezegd dat een ander z'n kind rommel geeft, ik heb gezegd dat ik het rommel vind die ik niet aan m'n kinderen wil geven. Daar denkt een ander weer totaal anders over en dat is ook prima. En een meningsverschil over dit onderwerp maakt de een of de ander al helemaal niet tot slechte moeder, of wel soms? :)

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

haar woorden zijn idd behoorlijk uit hun verband gerukt

ieder moet doen wat goed voelt, maar ik denk dat ze wel eerder zal stoppen dan de 5/6 jaar die ze als voorbeeld aangaf.
    afgezien van het feit dat zoonlief er over een tijd waarschijnlijk wel klaar mee zal zijn, zal die tiet toch ook wel een keer leeg zijn? :D

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het werkt net als bij koeien hoor: zolang je melkt, is er melk... :D Is echt een kwestie van vraag en aanbod.
    Toen Thirza een jaar was, waren wij pas net een tijdje weer op een redelijk normaal vast-voedsel-schema, (KMA ontdekt met 9 maanden en op advies van de dietist terug naar volledige BV en vandaaruit weer heel rustig aan alles terugbrengen in mijn en haar dieet). Als ik dan kolfde voor een dag, had ik een liter BV hoor :D

9. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Mee eens!
    Je kind moet toch op een gegeven moment zelfstandig worden
    Ik denk dat het wel een beetje remt
    En ze hebben het toch niet meer nodig doe voedingstoffen als ze kleuter zijn

10. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Jeetje dat is inderdaad wat zeg, zn vriendjes zouden dit misschien wel eens heel raar vinden, word hij nog gepest ook

11. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man heeft ook tot ongeveer 5 jaar borstvoeding gehad.

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

En is hij nu extra succesvol in vergelijking met iemand die dat niet gehad heeft? :p *grapje*

13. Islah

Islah Niet meer actief

Haha. Nou, ik heb zelf maar 3 maanden borstvoeding of zoiets gehad, omdat daar toen problemen mee kwamen... Maargoed, ik merk eerlijk gezegd niet zo'n verschil qua gezondheid of iets tussen hem en mij.

Ook tussen hem en zijn broers/zussen niet. Hij is namelijk de jongste van 6 kinderen, de anderen hebben dus niet al te lang borstvoeding gehad, zeker niet langer dan 1,5 of 2 jaar omdat de volgende zich dan aandiende. : P Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat dit een beetje zo is gegaan omdat mijn schoonmoeder het toch wel moeilijk vond om 'afscheid te nemen' van het kinderen krijgen, mijn man was duidelijk de laatste... En dat ze dan dus toch zo lang mogelijk bv kon blijven geven. Dus ben het er wel mee eens met degenen die in dit topic zeggen dat 'zo lang mogelijk' bv geven (tot een jaar of 5/6) meer in het belang van de moeder is dan van het kind. Vooral als het duidelijk het laatste kind is. Bedoel het verder niet veroordelend maar dat is gewoon mijn mening.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn dochtertje kreeg 2 jaar borstvoeding.
    Mijn zoontje krijgt nu bijna 1 jaar borstvoeding.

Als ik nu naar mijn dochtertje kijk kan ik me niet voorstellen dat zij nog aan de borst zou drinken. Ze is bijna drie..en soms wilt ze nog weleens, hoor. Vooral als ze broertje ziet drinken, maar ik vind dat voor haar overbodig. En in mijn ogen is ze nu toch echt te groot.

Mijn zoontje hoop ik minstens 1,5 jaar te voeden, maar max. 2 jaar..

Dan heb ik 4 jaar non-stop BV gegeven en wil ik mijn boobies terug :)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    En Alanis en andere moeders moeten het gewoon lekker zelf weten..

Van mij mag BV wel wat populairder worden. Jeetje, je wordt bijna met de nek aangekeken wanneer je wél BV geeft.
    Zo jammer!

16. Islah

Islah Niet meer actief

Dat hoor ik wel vaak van borstvoedende moeders, zelf merk ik er amper iets van. Moeders die kunstvoeding geven (om welke reden dan ook) beweren trouwens hetzelfde. Ach ja, het is ook nooit goed. Iedereen heeft toch altijd wel érgens commentaar op.

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Nou, denk dat dat niet zo is hoor! Bedoel, je hebt zat info-avonden over bv, lactatiedeskundigen, bij de vk dringen ze er op aan etc. Als je kv gaat geven, om welke reden dan ook kan je daar echt geen info over vinden omdat dat vanuit overheidswege verboden is. Dus je stelling klopt echt niet, al voel je het wellicht gevoelsmatig zo ;)

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    En bedankt he ;)

Zitten we nu al 12/13 pagina's te miepen over wel of niet langvoeden?

Als zij dat zo wil doen, prima toch.

19. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

20. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik snap je reactie niet? Voel je je aangesproken omdat je snel met bv gestopt bent?

Deel Deze Pagina