Alanis Morissette plaats borstvoedingsfoto

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Xellepel, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Weet iemand misschien waarom het nu (van 1 tot 7 augustus) World Breastfeeding Week is in de VS, en pas eind september/begin oktober Wereld Borstvoeding Week bij ons?
    Lopen wij gewoon zo ver achter?
    Ze hadden het beter National(e) Borstvoeding Week kunnen noemen...

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wereldwijd is het volgens mij deze weekvan het jaar. Maar omdat dat midden in de vakantie valt, doen wij het later, namelijk week 40 van het jaar.

3. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ons land kennende zou dat het best kunnen zijn. Altijd weer anders doen dan anderen haha.

Al vind ik het heel eerlijk gezegd een beetje onzin dat er extra aandacht aan gegeven moet worden. Men zou het heel normaal moeten vinden.
    Oke, als vrouwen in het openbaar zouden voeden zoals Alanis op de foto, kan ik mij goed voorstellen dat men vindt dat borstvoeding binnenshuis moet blijven, maar alle borstvoedende vrouwen (inclusief mijzelf) die ik ken, doen hun best om het 'discreet' te houden.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is dan toch net zoiets als met internationale vrouwendag?

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dat vind ik ook maar een vreemde dag.

We zijn helemaal voor het feminisme en roepen al jaren dat vrouwen gelijk staan aan mannen, maar we willen wel extra aandacht voor vrouwen op die dag. Echte gelijkheid is; óf geen vrouwendag, of een mannendag erbij.
    Als je je gedraagt als een gelijke van een man, heb je geen speciale aandacht op zo'n dag nodig.
    En als je openbaar wil voeden, met of zonder borst in zicht moet je dat lekker doen. Boeien wat iemand daar van vindt.
    Kom op voor je eigen rechten, dat hoeven anderen niet voor je te doen. Die power hebben we zelf wel van binnenuit.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    ja Alanis Morrisette is ook gewoon een mens ;) dus waarom niet zou ik zeggen. Wel leuk dat ze hier aandacht aan besteden

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze voedt binnenshuis op die foto.
    Nou ja; binnensauto.

Ik zie vrouwen met meer bloot op het strand!

8. Koon

Koon Niet meer actief

Helaas is dit in grote delen van de wereld alleen maar een illusie.
    In NL heb je inderdaad geen vrouwendag nodig.

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Jep, of in videoclips. Als Miley C. naakt op een sloopkogel zit en daarbij constant haar tong uit haar mond laat bungelen, is dat heul normaal. Maar vrouwen die hun kind voeden moeten maar heel moeilijk gaan zitten doen. Al snap ik ook wel dat je dat misschien ook een beetje privé wilt houden.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuke foto....maar no big deal toch? Je ziet toch niks verder? ;)

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik snap nog steeds niet dat mensen over een borstvoedingsfoto vallen, maar een foto van een dame met cup "dikke tiet" in doorzichtige lingerie wel goedkeuren. Een tiet is een tiet hoor. Er is niks natuurlijkers dan borstvoeding, maar in preuts America is het nodig om dit te promoten. Want oooeeeh...je ziet een stuk borst! ;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eeeh ja en? Het is maar een borst hoor.
    Geen eng monster.

13. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap er ook echt niks van waarom een foto van een vrouw die haar kind voedt ophef veroorzaakt. Zoals al eerder gezegd, je ziet meer bloot op straat/strand/in tijdschriften dan als een vrouw borstvoeding geeft. Ik vermoed dat de sommige mensen het een té intiem moment vinden, en er daarom niet mee geconfronteerd willen worden. Maar waarom!?

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb de (plas)luier van mijn kind midden op het grasveld van een festival verschoond het afgelopen weekend :cool:
    Eat your heart out!

15. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Niet alles gelezen!

Prachtige foto! Zo heb ik er ook een hele boel! En dan bedoel ik uiteraard foto's met kind(eren) aan de borst! :)

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zie eerlijk gezegd het nut ervan niet in. Ja het is een leuke foto en ja ze geeft borstvoeding. Waarom deze foto posten in een borstvoedingsweek en niet op een willekeurige dag? Dit noem ik echt opvallen van "he kijk mij eens doen, ik wil dat het normaal is (of speciaal)"
    Iedereen mag van mij borstvoeding geven waar ze maar wil, al is het in een achtbaan maar waarom altijd zo stom en opvallend doen over borstvoeding?
    Geef borstvoeding waar je wil, maak zoveel foto's als je maar wil maar breng het niet zelf in een negatief daglicht want dat is wat ze nu doet.

17. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Ik snap werkelijk waar niet op welke wijze ze borstvoeding in een negatief daglicht zet. Ik zie een vrolijke foto van moeder met drinkend zoontje met beiden een coole zonnebril. Qua borst vind ik het allemaal wel meevallen.

Blijkbaar erg persoonlijk hoe een foto wordt beoordeeld.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    #39 Zoe123, 6 aug 2014
    Laatst bewerkt: 6 aug 2014
    Euhm...
    Het is borstvoeding week
    Dus dan plaats je geen foto van je kind bij de tandarts?
    Dat doe je als Tandartsweek is..;)

Stom en opvallend...
    Degene die negatief is, dat ben jij.
    Ik zie blije mama, blije papa, en blij kind.
    Bijzonder dat jij alleen de borstvoeding ziet....zal wel een reden hebben...?

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja joh, waarom willen ze toch altijd zo stom en opvallend doen!
    Haal dat kind weg, laat moeder een ieniemienie bikini aan doen.
    Das beter voor een fotoshoot.
    Hehe pfffff terug naar de gewone wereld, ik schrok even van zo'n moeder/kind tafereel. Het is helemaal niet nodig om Jan en alleman te laten zien dat borstvoeding heel normaal is.
    :(:$

Deel Deze Pagina