baarmoedermond staat heel ver open

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Beckje, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    na een hele tijd al harde buiken te hebben en vanacht toch wat pijnlijke harde buiken die maar bleven komen (zetten alleen niet door gelukkig) eens gevoeld of het nog ok is down there. zit er al een enorm gat bij mijn baarmoedermond waar mijn vinger zo inpast :$
    ben me gruwelijk rot geschrokken en vraag me af of je zo snel bij een tweede al een beetje ontsluiting kunt krijgen en of ik niet maandag als de wiedeweer naar de verloskundige moet :$
    de krampen zijn over en heb nu heel veel rust genomen. voelt ook allemaal weer beter aan qua harde buiken enz. maar dit zit me niet lekker...

2. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Ik heb nooit zelf gevoeld trouwens.
    Maar ik zou meteen bellen. Ontsluiting hoort nu niet.
    Niet wachten tot maandag.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou nu meteen de verloskundige bellen!!

Maar ik snap je omschrijving niet, heb je een vinger in je baarmoedermond gestopt?

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nouja erlangs gevoeld, omdat ik daar ook wat pijn had. geen idee wat ik erbij dacht eigenlijk. maar merkte dat hij helemaal zacht was en dat er een diep gat in zat...

5. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon bellen, zei kunnen beste controleren al die stress is ook niet goed nog 2 dagen.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Weet je wel zeker dat je op de juiste plek voelt? Niet om flauw te doen maar ik zou toch echt niet weten waar en hoe ik dat precies zou moeten voelen. Volgens mij kan je het beste even contact opnemen met je vk en niet pas maandag maar gewoon nu. Zo veel (pijnlijke) harde buiken is niet goed ongeacht of ze nou wel of niet voor ontsluiting zorgen. Mijn nichtje heeft dit een maand geleden ook genegeerd en toen er eenmaal wel gekeken werd had ze 7cm ontsluiting en was ze 2 dagen later mama na een zwangerschap van 26 weken. Niet om je bang te maken maar het is verstandig om ff actie te ondernemen!

7. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik kom niet eens Zo ver om dat te kunnen voelen geloof ik :$ al heb ik t nog nooit geprobeerd.. maar een gat??
    Zoals de andere vrouwen al zeggen, ik zou echt bellen als je vermoed dat je ontsluiting hebt. Dat hoort namelijk echt niet op die termijn, ook niet bij een tweede of volgend kindje

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Mijn verloskundige zei dat als je al een kindje hebt gehad, je baarmoedermond sowieso anders aanvoelt bij een 2e.
    Ik kan het zelf ook (onder de douche) voelen dat het nu anders is als bij eerste zwangerschap.
    Ik zou contact opnemen morgen maar verder niet al te druk maken!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou meteen de verloskundige bellen. Ik voel elke maand wel aan mijn baarmoedermond om te voelen of de draadjes van de mirena er nog zitten ;) en dat is gewoon een dicht ding en dat moet het met 25 weken ook nog zitten lijkt me. Maar een verloskundige kan je hier uitsluitsel over geven.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja weet wel dat de boel sowieso enorm opgezwollen voelt... krampen zijn ook helemaal weg nu en heb vandaag nog geen harde buik gehad... iig blijf ik er nu echt vanaf... weet niet of je met zoiets in het weekend ernaar toe kan gaan bij de verloskundige? want thuis kunnen ze ook niet zo veel, dus evt meten of de baarmoedermond nog lang genoeg is

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    uhh ik had de verloskundige gebeld als is het maar om jezelf gerust te stellen stel dat de harde buiken wel wat te weeg hebben gebracht kan je dr niet vroeg genoeg bij zijn.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Precies. Ik zou meteen bellen en niet wachten tot maandag.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zou ook bellen. Al is het maar om je gerust te stellen.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb het heel even laten bezinken. lees overal dat je het niet zelf kunt voelen. gezien de rest van binnen ook enorm opgezet is, vermoed ik dat het wel meevalt. denk dat ik gewoon de zwelling eromheen voelde... want zo te zien is het enorm onwaarschijnlijk dat ik zelf ontsluiting zou kunnen voelen.
    had het vorige keer nog met de verloskundige over die harde buiken, die soms ook pijnlijk waren, maar toen zei ze ook, zolang ze niet regelmatig zijn en weer wegzakken hoef je je niet druk te maken. dat is ook gebeurd...
    heb gisteren ook veel te veel gedaan en erg veel stress door een stomme ruzie gehad.
    maar die pijnlijke buiken houd ik wel in de gaten... zodra het weer komt bel ik idd gelijk. wil ook niet voor niets bellen, zijn zat die wél echt iemand nodig hebben en dan is het knullig als ik voor niets het noodnummer zit bellen...
    harde buiken gaan toch altijd weg bij warmte toch? en echte weeën worden dan erger ofzo?

15. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Jee gewoon bellen... daar is het noodnummer voor!

Het is knullig om niet te bellen en het is dan toch ernstig!!!!

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    +1

Als er wel wat is vergeef je het jezelf nooit...

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook echt bellen hoor! Een familielid van mij dacht ook dat het niets was en is met 26 weken bevallen...

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Even bellen kan geen kwaad.

Zou in ieder geval niet meer zelf voelen..

19. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Met zelf voelen kun je de boel ook triggeren zodat alles wel in gang gezet wordt door je lichaam.

Ik voelde vorige week (doe ik nu dus nooit meer) ook een gat van 1-2 vingers breed. Op de echo van afgelopen donderdag bleek alles dus mooi potdicht te zitten:D

Hoeft dus helemaal niks te zeggen

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou ook bellen!

Deel Deze Pagina