Hondenbezitters Red Alert!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bebek Istiyorum, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Het blijkt dat er sinds enige tijd een site bestaat van één of andere zogenaamde hondengedragsdeskundige. Deze dame heeft besloten dat een aantal rassen wat haar betreft per direct verboden moeten worden, want het zijn per definitie gevaarlijke honden volgens deze dame. Zij gaat zover in haar stellingen, dat ze mensen adviseert om de straat over te steken als je iemand met zo'n hond tegen komt, want ze zouden allemaal levensgevaarlijk zijn. Dit geldt wat haar betreft ook voor de kruizingen.

Als trotse bezitter van een ras wat op mevrouws lijst voorkomt, sloeg ik steil achterover van deze onjuiste informatie!! Ze noemt bijvoorbeeld rottweilers, old english bulldog, alle bulldogsoorten etc. etc. Ik heb zelf een rottweiler en het is werkelijk een schat van een beest, er zit geen kwaad in!!
    HET IS NL NIET DE HOND DIE VALS GEBOREN WORDT, MAAR DE BAAS DIE DE HOND VALS MAAKT!!! Wij vinden uiteraard dat deze mevrouw een halt toegeroepen moet worden, want haar informatie klopt gewoon helemaal niet!

Hebben jullie ook een hond van één van de rassen van haar lijst, meld je dan aan op de volgende site, zodat we kunnen proberen haar website uit de lucht te krijgen!
    www.stopghi.webs.com

Op die site kom je vanzelf de rassen tegen die bedoelt worden!

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Heb net even gelezen. Hoop dat veel mensen zich gaan aanmelden. :)

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dank je, dat hoop ik ook!
    Vind het altijd prima als mensen voorzichtig zijn met honden, maar onjuiste informatie is niet goed! En oppassen moet je met alle hondenrassen!

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Jeeetje.. het moet niet gekker worden joh.
    M'n ex had een hond (nou ja zijn ouders dan) en dat was een kruizing tussen een bordeauxdog, rottwieler en herder... Dus die is ook gevaarlijk neem ik aan, als ik dat zo lees en onderaan staat "en alle kruizingen van deze rassen."

HAHAHA laat me niet lachen zeg, dat was een goedzak, daar zat echt geen kwaad in..
    Eerder een sulletje, dat was zo'n schatje.
    Als ik zo weer over 'm nadenk, mis 'k hem best wel. :(

5. Skye

Skye Niet meer actief

Tja ach, zal toch niet doorgaan. Alle honden kunnen bijten. Ook de chihuahua's en jack russels. Alleen zullen die wat minder schade aanrichten. Het slaat echt nergens op. Deze rassen (sommige die er bij zitten) kunnen idd best gevaarlijk zijn, maar dat komt meer omdat ze groot zijn en dan meer schade aanrichten. Verder moet de baas gewoon goed opvoeden en dan is er niks aan de hand.

Ze hebben immers toch ook de regels voor de RAD honden aangepast, in voordele van de houders. Dus dit zal echt niet doorgaan. Ik maak me er niet druk om.

Een tijdje geleden hadden ze het ook over de mechelse herder (mijn ras) om die te verbieden. Nou niks meer van gehoord

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben niet zo onder de indruk van die site van het GHI. Ze strooit met termen als wetenschappelijk, maar ik zie geen onderbouwingen.

Ook komt ze erg bevooroordeeld over in haar teksten. Zoals: "De huidige Engelse Bulldog is een soort snurkend wrak." "Valt uit elkaar van ellende met rimpels, plooien, hangogen en huidproblemen, maar gaat een vechtpartij met andere honden niet uit de weg."

Ik krijg na het lezen van haar site meer zin om een petitie te starten om haar een cursus te geven over wat 'wetenschappelijk' inhoudt (en gelijk ook een schrijfcursus) dan wat dan ook. Ik kan haar gewoon niet serieus nemen.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Haha als er strikt gehandeld zou worden naar die lijst blijven er weinig honden over :p

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb ook zo 'gevaarlijke' old english bulldog.

Ze is inmiddels zo geciviliseerd dat ze zelfs op zsp zit. Een hond die internet kan toch niet gevaarlijk zijn :p

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    GE-WEL-DIG!!:D

Wat een prachtige hond hebben jullie:)

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, ik kan hier niets over zeggen. Nog jij, nog deze dame komt met bewijzen aanzetten. Ik heb geen idee hoe het werkelijk zit :) Iemand die cijfers heeft?

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    "Jaarlijks worden gemiddeld 6.600 mensen behandeld op een Spoedeisende Hulp-afdeling (SEH) van een ziekenhuis in Nederland voor de gevolgen van een hondenbeet. Het aantal SEH-behandelingen vanwege hondenbeten is in de periode 2003-2007 afgenomen met 18%. Deze trend is gecorrigeerd voor de veranderende bevolkingsopbouw."

Veiligheid: Hondenbeten

12. Trees

Trees Niet meer actief

Laat deze mevrouw eerst maar eens met enkele onderzoeken komen om haar hypothese te bewijzen. Ik vind niet dat wij als trotse hondenbezitters ons direct moeten verdedigen tegen zulke kul. Het enige wat ik je kan vertellen is dat de opvatting van deze mevrouw bepaald niet gedeeld wordt door het gros van de hondenkenners.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar van welke honden zijn deze beten?

14. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel. Het is ook echt een schatje :p

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ trees: daar heb je wel gelijk in. Het is inderdaad haar taak om met bewijzen te komen. Maar dan nog kan ik hier niet zoveel over zeggen en vinden :)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    "Over het soort hond dat de verwondingen heeft veroorzaakt is geen informatie beschikbaar. Ook is in de meeste gevallen niet bekend of het slachtoffer door een eigen hond of door een hond van iemand anders is gebeten."

Veiligheid: Hondenbeten

"Veel landen hebben hun toevlucht genomen tot dergelijke rasspecifieke maatregelen. Er is echter geen wetenschappelijk of statistisch bewijs dat dit ook leidt tot een vermindering van het aantal bijtwondeni. Al zijn bijtwonden van pitbulls en soortgelijke typen honden vaak ernstig, de meeste bijtgevallen worden veroorzaakt door als vriendelijk bekend staande hondenrassen."

http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_7364_1_TICH_R4265591264871&xsl=AMGATE_7364_1_TICH_L870567488

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat er misschien geen onderzoeken naar gedaan zijn? Toch zou je verwachten (en wenselijk zijn) dat er op zijn minst ergen statistieken moeten zijn bijgehouden in bijv. ziekenhuizen. Denk alleen niet dat het gebeurt, maar wie weet?

18. Trees

Trees Niet meer actief

Devy haalt mij de woorden uit de vingers ;)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha inderdaad :D Jammer... Maar goed, ik ben het ermee eens dat het niet juist is wat deze dame doet. Je kunt niet zomaar lukraak dingen roepen. Dus van mij mag deze website ook uit de lucht.

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

ik wil me graag aanmelden voor die site maar hoe doe ik dat, mijn hond staat ook op die lijst volgende vrouw pff het is me toch een goed zak hoor ons 'hondje'

Deel Deze Pagina