Eerlijk ligt aan de situatie. Soms ben je er sneller vanaf om gewoon duidelijk een punt erachter te zetten
Ligt aan de situatie, of er iets is gebeurd of gewoon uit elkaar gegroeid. Ik heb altijd gewoon laten verwateren wanneer er langer geen contact was geweest, maar een tijdje terug kreeg ik een mail van een oude vriendin die het liever goed wilde afsluiten en op die manier afscheid nam. We hebben elkaar bedankt voor de mooie herinneringen en elkaar het beste gewenst, en vond dat heel prettig, en dus zeker ook iets om voor de toekomst te onthouden. Wanneer er iets is voorgevallen is duidelijkheid voor mij ook belangrijk, dus ook dan zou ik waarschijnlijk wel een mail sturen.
Vaak bloed zoiets vanzelf dood maar als ik het idee zou hebben dat de ander mijn vriendschap erg waardeert zou ik het gesprek aangaan.
Ik heb ooit een vriendin een mail gestuurd. Ik had weinig meer met haar en had niet veel zin meer in contact. Ik heb een mail gestuurd met eerlijk hoe of wat. Zij heeft me nog een mail gestuurd en dat was dat.
Ligt eraan waarom de vriendschap op is.. is er iets gebeurd kun je eroverover praten om weer op te laten bloeien, als verwateren laten niet lukt eens voorzichtig gesprek aangaan en peilen hoe die vriendin erover denkt.. lastige situatie ..
Laten gaan. Dan houd je de ruimte om de banden weer aan te halen als dat zo uitkomt en maak je er niets groters van dan het is.
Dat is wel lastig dan ja! Wat is de reden voor de vriendschap te beëindigen? Misschien kunnen we je dan beter advies geven
Ook al zie je haar iedere dag op school, dan kun je je toch afzijdig van haar houden. Niet op een vervelende manier natuurlijk.
Hier een situatie met een vriendin van mij nu ook. Lang verhaal maar het komt er nu op neer dat ik er spijt van heb dat ik er nog energie in heb gestoken de laatste tijd. Dan had het rustig aan dood kunnen bloeden, nu is het min of meer geëscaleerd. Aan de andere kant wees eerlijk wellicht ziet zij het niet zo of heeft ze het niet door, dan is het nu duidelijk en valt er nog wat te redden als zij jou dierbaar genoeg is.
Wat ik zou doen? Ik zou het eerlijk zeggen. Heb vorig jaar precies het zelfde mee gemaakt alleen dan vanuit de andere kant. Blijkbaar vond mijn toenmalige '' vriendin '' het ook niet meer zo fijn om vrienden te zijn en heeft ze van de ene op de andere dag mij genegeerd. Verwijderd en geblokkeerd op facebook, geblokkeerd op de whatsapp, ander huisnummer genomen, kwam ineens niet meer op school, als ik haar zag ontweek ze mij etc etc. En we hadden een enorm hechte band. Even wat voorbeeldjes. Ik heb haar oudste zoon in huis genomen toen haar toenmalige kindje overleed tijdens de zwangerschap met 20 weken zodat zij en haar man bij konden komen, toen ze ruzie had met haar man stond de deur voor haar open en was ze hier bijna dagelijks, wij namen haar en haar zoon mee als we een dagje weg gingen omdat haar vent nooit wat deed. Het was dus niet zomaar een vriendin. En we deden dit echt met liefde. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat er nu precies aan de hand is. Wel hoor je verhalen om je heen en zeggen ze dat ze jaloers was dat ik meer vriendinnen had dan alleen haar en dat ze mij alleen voor zichzelf wilde. Tja dat kan maar waarom bespreek je dat dan niet? Ik was en ben mij nog steeds van geen kwaad bewust en geloof mij, dat doet pijn. Na een jaren lange vriendschap, waarin je veel lief en leed hebt gedeeld en waar je ineens van de ene op de andere dag zonder enige uitleg aan de kant word geschoven doet dat echt wel zeer. Kijk ik weet niet wat jullie situatie is natuurlijk maar misschien is zij zich ook van geen kwaad bewust? Weet ze niet dat jij er zo over denkt? Als jullie goede vriendinnen waren dan zou ik het er samen over hebben, aangeven waarom je je niet meer fijn voelt in de vriendschap. Maar goed, ik reageer nu kijkend op mijn eigen situatie
ik zou zeggen dat de koek op is. Maar goed ik maak van mijn hart geen moordkuil. Bovendien vind ik dat iemand met wie ik goed contact heb gehad het recht heeft om te weten waarom ik het op een lager pitje wil zetten of verbreek.
jaloezie gaan de meeste vriendschappen op kapot.. net als hier.. ook een vriendin gehad die continu op alles jaloers was.. ik kon niets kopen.. en ook werd er in de relatie gestookt. ik heb daar heel snel korte mette mee gemaakt gewoon eerlijk gezegt wat er was en zo alles geblokt. Hoi he.. Je moet gewoon kijken waarom het zo is en eerlijk zijn dat is het makkelijkst en het fijnst om af te sluiten van beide.
lastig he? Sommige vriendschappen kun je een beetje dood laten bloeden maar dat gaat niet met iedereen. Het ligt er ook een beetje aan wat er voorgevallen is. als je het gevoel hebt dat het uit de hand kan lopen als je eerlijk bent zou ik kiezen om gewoon even geen contact te zoeken. Jullie zullen elkaar namelijk nog vaak zien en ruzie is dna zeker niet handig. Maar je kan ook vragen hoe ze op dit moment zelf in jullie vriendschap staat? En dan aangeven dat je twijfelt aan jullie vriendschap en dus eerlijk zijn. Lastige dingen zijn dat succes!
Ik heb zo'n situatie gehad dat er vanuit mij wel contact gezocht werd maar dat niet wederzijds was (met een groepje vrienden) Dat gebeurde een aantal keer ook op belangrijke dagen zoals verjaardagen hoorde ik niks. Dat vond ik erg vervelend en ben toen het gesprek aangegaan. Werden toen eerst verwijten op mij afgevuurd terwijl ik altijd mijn best deed om contact te hebben en later kwam de aap uit de mouw dat het gewoon verwaterd maar dat we daar aan moeten werken. Ik heb toen een eerste stap gezet door kaart te sturen voor een speciale gelegenheid maar daarna van hun kant nooit meer iets gehoord. Inmiddels verwaterd het steeds meer en sta ik op het punt om ook met kerst niets te laten horen. Verspilde moeite denk ik dan. Tja zo gaat dat. Vrienden komen en gaan in je leven.