Er zijn er zoveel. Welke zaak is kwalitatief goed en niet extreem duur? Onze keuken opstelling is niet echt ingewikkeld... Zijn er ook zaken die we beter over kunnen slaan?
Keukenloods. Alles kan je zelf samenstellen echt ideaal. Wij waren 5000 euro kwijt incl apparatuur van Siemens en installatie. Wij hebben een hoekkeuken genomen met witte kasten met reliëf erin 4 cm dik granieten zwart werkblad die voor de helft doorloopt op de muur. Een gas op glas kookplaat met 5 pitten, een afzuigkap en vaatwasser, allemaal van Siemens. Een vierkante rvs spoelbak met rvs kraan. 27 november wordt ie geplaatst. Hij lijkt op de keuken van de foto alleen hebben wij andere apparatuur , is hij groter en is het weekblad zwart glimmend dik graniet en loopt het dus door. Bij superkeukens waren we 7000 kwijt geweest met Pelgrim en Etna apparatuur en met de apparatuur die we nu hebben zelf 8500 euro! Scheelt ons 3500 euro dus.
Bij vorige woning waren wij bij keukenlanddesign geweest. Hebben meerdere filialen. Topservice, geen problemen, mooie keuken. Voor 4000 hadden wij hoogglans wit gespoten kastjes (dus niet beplakt), goede kwaliteit keuken, inclusief apparatuur (elektrisch kookplaat, grote combinatie oven/magnetron, grote vaatwasser, grote koelkast, spoelbak en mengkraan. Wel exclusief montage, maar mijn vader heeft het gemonteerd. Anders voor iets van 5000 klaar, maar mijn vader is nogal een dominante man, die alles op eist. Bij dit huis zat de keuken er al in. Geen idee waar die vandaan kwam. Hij viel goed in de smaak bij ons en hebben het er dus niet uitgesloopt.
Kijk even de aflevering van de Rekenkamer terug vorige week, ging over de echte prijs van een keuken en de onderhandelingstechnieken. Zeer leerzaam als je een keuken wil aanschaffen
Wij hebben onze keuken bij superkeukens vandaan! De keuken is 3 mtr 85 bij 2 mtr 50 en we waren klaar voor 5500 euro inclusief montage apparatuur ven van Siemens en vaatwasser siemens..etna afzuigkap en kookplaat met wokbrander..koelkast met daaronder vriesgedeelte.. allemaal energie klasse a++ (was een combi pakket) Heb er een fotootje bij gedaan (let niet op de rommel) Ooh en de magnetron is in gebruik voor flessen warmen en zelf gemaakte hapjes (deze hoort niet bij het combi pakket) hebben we nadien aangeschaft Toen we de keuken kochten wilden wij geen ingebouwde magnetron dus even zo opgelost!
KVIK is eerlijk in de prijs. Ze hebben vaste prijzen. Weet nog dat wij bij Svea zaten en die jongen waarmee we aan tafel waren: even overleggen met mn manager even overleggen met mn managrr. Hij ging steeds naar achteren om zgnmd prijs te verlagrn of niet met n x bedragnderhandelen. Vond het niet vertrouwd. Kvik in apeldoorn was super die eigenaar en werknemers zijn aardig en eerlijk. En vind zelf kvik net n tikkeltje aparter dan de rest. Succeshoor!
Wij hebben een Ikea keuken met hoofdzakelijk Siemens apparatuur en een granieten aanrechtblad, wat we ook weer ergens anders vandaan hadden. Best een grote keuken, laten plaatsen, want we hadden geen tijd en waren 7000 Euro kwijt. We zijn erg tevreden over de Ikea keuken. Oh ja, de Keukenconcurrent zou ik overslaan, hadden mijn buren, niets anders dan gezeur mee.
Nagelhout keukens in Hattem. Vrienden van mij hebben daar hun keuken gekocht en waren met a merk apparatuur goedkoper uit dan keukenconcurrent maar ja kijk de aflevering maar eens terug van de rekenkamer. Raad je zoiezo af om naar keukenconcurrent en consorten te gaan.
Zijn bij brugman geweest. Wat een bezeikde boel daar. Verkoper wilde ons dezelfde dag nog laten tekenen. Dit wilden wij niet, wilden hier thuis eens even goed over praten en over nadenken. Buiten dat had de verkoper een keuken getekend die toch wel iets buiten het budget viel. Mijn man heeft moeten 'lullen als brugman ' om daar weg te komen. Gelukkig was onze dochter net een jaar en poepie vervelend/moe! Dus we zijn zonder handtekening te zetten naar huis gegaan en besloten om op deze dwingende wijze geen keuken te kopen! Uiteindelijk geslaagd bij Ikea, witte hoogglans keuken met alle luxe apparatuur die er is . Waren voor 5000,- klaar. Ze hadden wel op dat moment een actie dat je bij besteding van 5000 je 250 cadeau kreeg. Die besteed aan kastinrichting en elektrische lade-opener op prullenbaklade (zou het niet meer willen missen, ideaal).