Oplossing voor velux dakraam

Discussie in 'De lounge' gestart door Brinsa, 6 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Goedemiddag dames,

In mijn nieuwe woning heb ik op zowel de slaapkamer van mijn zoontje als bij mij een schuin dak waar een velux dakraam inzit. Nu zit er bij beide een verduisterend rolgordijn in. Maar als je zomers je raam open wilt houden dan komt er natuurlijk gewoon licht naar binnen aangezien het rolgordijn in het raamkozijn zit. Nu zoek ik me rot naar een oplossing dat er toch het raam open kunnen houden zonder dat er licht binnen komt. Is dit er überhaupt? De systemen die ik heb gevonden passen dan weer net niet op de maten van het raam die wij hebben.
    Hoe hebben jullie dit opgelost?

Liefs Brinsa

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Met mijn schuine ramen nu accepteer ik gewoon dat er dan licht binnenkomt.

In mijn vorige huis had ik twee gordijnrails, één aan de bovenkant, zoals normaal, en één aan de onderkant, zodat de gordijnen schuin met het dak meeliepen.

Zijn vast betere oplossingen, maar deze was eenvoudig prima op maat te maken, relatief goedkoop en ik had zelf veel meer keuze in gordijnstoffen.

Brinsa vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Je kan eventueel een rolgordijn dan op de muur zetten waar het gat in zit zeg maar. Zo hebben wij dat met de hor gedaan.

Brinsa vindt dit leuk.
  4. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    Ik heb, heel ouderwets, een gordijnspiraal boven en onder het "gat" van het dakraam gespannen. Vervolgens gordijntjes genaaid die over die spiraal schuiven. Dus een beetje hetzelfde idee als de gordijnrails die hierboven genoemd werden, maar nog makkelijker te monteren.

5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Bedankt voor jullie reacties! De gordijnen kwam ik op internet ook al tegen. Hoopte dat er iets anders was maar dan wordt dat denk ik toch de oplossing voor nu.

Voor mezelf vind ik het niet zo erg als het licht is maar voor mijn zoontje is dat gewoon niet handig...

6. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    JupitR vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Je kan ook gewoon een rolgordijn doen het met aan twee zijde de rails en dat houdt goed het licht tegen beter dan van die gordijnen die ook altijd gaan hangen.

Brinsa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina