Vraagje; mijn zoontje van 3 weken kreeg vanaf zijn geboorte borstvoeding wat ik aanvulde met nutrilon ha (had niet genoeg voeding voor hem) Sinds een paar dagen ben ik helemaal gestopt met bv en krijg hij dus alleen nog ha. Graag zou ik nu over willen stappen op gewoon standaard. Kan dit zomaar? Of moet ik eerst nog half/half geven? Alvast bedankt!
heeft hij geen allergien? Het kan in principe ook zomaar, maar ik zou het toch mengen. Dan is de overgang wat geleidelijker en als hij er op zou reageren dan is dat minder heftig. Kun je bijv eerst 1/3 standaard doen, en daarna 1/2 en dan 3/4 en helemaal. Beter voorzichtig proberen dan spijt krijgen denk ik.
Wat was de reden om HA te kiezen? Ik zou voorlopig niet gaan rommelen met de voeding, de overgang van gewoon moedermelk naar kunstvoeding is al heftig genoeg en hij is pas 3 weken. Even rustig aan doen, kijken hoe hij het doet op alleen kunstvoeding en dan kun je over een maand of twee altijd nog kijken of je overstapt. Mocht je nog lekken: vooral aan je kind geven! Die allerlaatste melk zit ongelooflijk vol met antistoffen, een kind dat maar één voeding uit de borst krijgt en verder kunstvoeding krijgt daardoor vrijwel evenveel antistoffen binnen als een kind dat volledig op de borst is. En die antistoffen zijn in dit seizoen erg nuttig.