kan iemand mij vertellen waar ik het cao kan vinden van de ah. zoek me rot maar krijg nergens een link van het cao. ben opzoek naar het antwoordt op de volgende vraag. hoe lang van te voren moet de ah laten weten dat je contract wel of niet verlengt wordt? de een zegt anderhalve kalender maand de ander zegt een maand. en er wordt zelfs gesproken over helemaal niet. dus 5 min voor het afloopt. zou het echt zo erg zijn.... kan iemand mij hier antwoordt op geven.
http://www.retailrecruit.nl/index.php/page/getFileUID/uid/3f2d2d226b6858f7a481317968934187&cr_usedb=3helaas Als ik het goed heb, valt de AH supermarkt onder de VGL cao (zie link hierboven) De wet geeft aan dat de werkgever niet verplicht is tijdig aan te geven of een aflopend contract wordt verlengd. Ik ben niet door de hele CAO heen gegaan maar ik denk dat je niets gaat vinden in de CAO die je specifieke vraag gaat beantwoorden. (zie artikel 19) Het is trouwens wel schappelijk wanneer de werkgever 1 maand van te voren aangeeft of het contract wordt verlengd (maar dit is dus geen verplichting). Waarom vraag je het niet bij de AH zelf? Of is het al mosterd na de maaltijd?
albert heijn valt volgens mij onder de cao groothandel voor levensmiddelen.. en naar mijn weten, mogen ze dezelfde dag nog zeggen dat je contract niet verlengt wordt... dit is natuurlijk niet netjes als ze dat doen, maar volgens mij mogen ze het wel...
Ik zou een maand voor het contract afloopt gewoon vragen aan je leidinggevende wanneer je je vervolgcontract kan verwachten om te tekenen net doen of je neus bloed
bij mijn cao mogen ze het ook een dag van tevoren vertellen, maar bij mijn contract zat een begeleidende brief waarin mijn werkgever aangeeft het een maand van tevoren aan te geven. Zat er bij jouw contract niet zoiets?
nee, die heb ik niet gehad ik mijn eerst contract staat verlenging conform de cao voorwaarden ofzo iets en 2e gewoon verlengt tot die en die datum. dus ja. weet het ook niet. vandaar de vraag naar het cao van de ah, weet dat ze als het goed is een eigen cao hebben heb het als eens gevonden maar kan het nu niet meer vinden opt internet.
Volgens mij valt albert heijn ook onder het VGL cao. Er zijn 2 cao's voor supermarkten maar daar zit niet heel veel verschil tussen. En ze mogen idd 5 minuten voor je klaar bent zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Bij een collega van mij hebben ze het 2 dagen van te voren verteld, heel lullig voor haar. (ik werk niet bij appie hoor, maar wel in een supermarkt) Aan de ene kant begrijpelijk dat een werkgever dit doet (ivm ziekteverzuim en werkverslonsing) maar niet erg netjes. Maarja ze staan (helaas) dan gewoon in hun recht.
Eehhhh... Ze mogen je een dag voor je contract verlopen wegsturen! Bij mij hebben ze anderhalf maand vantevoren meegedeeld.. Eind resultaat ziektewet en zonder werk...
ze hoeven het formeel zelfs helemaal niet te melden; een tijdelijk contract loopt vanzelf (van rechtswege) af, dus ook als niemand iets zegt eindigt het contract. echter: als jij na aflopen van het contract nog steeds op je werk komt en je werkgever je ook gewoon laat werken (zonder te zeggen: je contract wordt niet verlengd), gaat hij daarmee (volgens mij) een stilzwijgende verlenging aan. maar dat zal niet zo heel vaak voorkomen. ik zou het gewoon even vragen aan je leidinggevende, wat de plannen met jou zijn. en als ze willen verlengen, vraag dan of ze dat alvast op papier willen zetten.
Ik vond via de FNV de onlineversie van het CAO van AH: CAO voor het levensmiddelenbedrijf - Inhoudsopgave
Zoals hier boven geschreven klopt het, een contract voor onbepaalde tijd mag 's middags verteld worden dat je morgen niet weer hoeft te komen, erg netjes is het niet maar het gebeurt regelmatig. Hoor je niks, en is de datum geweest is je contract stilzwijgend verlengd voor dezelfde termijn, dit kan max 3x en dan is je contract automatisch onbepaalde tijd geworden. Als je vrij zeker bent van een verlenging zou ik er gewoon over beginnen met je leidingegevende of bedrijfsleider, als je twijfeld dan niks zeggen en dan hebben zij misschien de datum niet goed op papier waardoor je contract stil zwijgend verlengd is. Heb dit zelf 1x gehad dat een werkgever heel verbaasd zei vorige week was je contract afgelopen , en ik heel droog ja en? en toen was de reactie nee niks hoor, dacht alleen dat het later was . Nu mocht ik hier toch wel blijven maar dit kan dus ook als ze van je af willen even cru gezegd.