Al vanaf half nov ziek thuis, arbo arts.....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mirre, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi allemaal,

Ik werk bij de Rabobank en ben al vanaf 17 nov ziek thuis.
    Het begon na de 2e inenting tegen de mex.griep....2 dagen daarna kreeg ik keelpijn en kreeg ik griep (braken, enorme hoest aanvallen, hoofdpijn etc) Kortom advies HA >uitzieken. Na dagen lang in bed werd ik alleen zieker, weer HA> advies uitzieken en kreeg antibiotica en medicatie ivm benauwdheid voor infectie aan luchtwegen. Werd weer alleen maar zieker....constant overgeven/braken en steeds zwakker. Weer HA> stoppen medicatie> allergische reactie!
    Advies> Nog uitzieken. Enfin, brief arbo arts (in opdracht van wg-er) , daar geweest> ziek ...uitzieken en na 2 weken weer op spreekuur komen! Mirre nog steeds niet ah opknappen voor het volgende bezoek "weer" naar HA geweest. Andere medicatie> Zwaardere, andere puf voor m'n longen en zalf ivm ontsteking aan ogen. De bewuste afspr bij de -vervangende- arbo arts in Utrecht brak aan (de eerste donderdag toen er sneeuw viel en heel Ned in rep en roer was en er amper/geen treinen naar en vanuit Utrecht reden)
    Mirre wilde zich niet laten kennen:Ipv de auto (stond 30 km op de A27) pakte ik om half 8 de trein...weggebracht door lief naar station Dordrecht, toen naar Rotterdam en naar Utrecht ...3 uur later was ik er! Het ging lichtjes de goede kant op met me...benauwdheid leek iets minder te worden door medicatie , alleen was /ben ik erg moe. In overleg besloten we dat ik de week erna (zou die week toch maar 2 dagen werken ipv de normale 3 want had al een vrije dag staan) dat ik voor 3 uurtjes per dag zou gaan beginnen.
    Mirre weg bij arbo arts, maar op station Utrecht schijnbaar van alles opgepakt qua kou/geen weerstand etc....heb er 3 uur gestaan nm maar was wel warm aangekleed.

Het weekend werd ik steeds meer verkouden,hoofd vol met...., maar toch de dinsdag 3 uurtjes gaan werken. Ging helemaal niet! Hoofdpijn, hoesten, pijn etc. Kortom de volgende ochtend gelijk -vervangende- TL gebeld dat ik ziek was en contact met arbo arts op ging nemen. Ben die ochtend weer naar HA gegaan en deze constateerde een bijholte ontsteking, verstopte voorhoofdholte en vocht achter rechteroor! Paracetamol innemen vd pijn (ivm allergie voor antibiotica + zwanger) en omdat zoutwater neusspray niet meer hielp...een gewone , echte neusspray. Advies: Uitzieken! Niet werken!!
    -Vervangende- arbo arts gebeld (Rabo heeft een eigen arbo dienst, maar die arts is ziek thuis met een hernia dus een collega van Rabobank in Utrecht neemt het over), maar hij was vrij. Belafspr voor de maandag erop ingepland door secretaresse...dus ik werd de maandags gebeld. Nog steeds niet veel beter! Stond al een vervolg afspr gepland voor a.s. woe. bij de eigen arbo arts ..dus deze arts zei: Ziek goed uit en ga gewoon naar de afspr zoals die er al staat.

Oudejaardagdag: Mirre erg ziek! (dagen ervoor ook maar toen was het nog uit te houden) , ik weer naar HA.
    Deze stuurde me gelijk door gaan ZH/Gyn en daar onderzoek gehad, bloed, urine (kweek) Onder strenge controle bij gyn ivm mogelijk zwangerschaps-suiker (had ik ook eerste zwangerschap), echo gemaakt ...kindje loopt "al" 4 weken voor op groei! Aankomende week Curve in Zh betr suiker (=meerdere keren prikken op 1 dag om te zien het ermee staat) Verdere uitslagen redelijk alleen in bloed ontsteking te zien (niet zo gek want ik heb constant dingen in het hoofdgebied) en de afspr zodra ik koortsig werd en meer pijn kreeg weer contact met een arts zou opnemen!
    Duurde anderhalve dag......zo'n pijn!! Gisterenavond "weer" in ZH geweest....nu weer een KAAKHOLTONTSTEKING!!! M'n hoofd bonkt eraf! Was een gedoe/drama
    Medicatie tegen het braken gekregen, toch weer een antibiotica kuur, een speciale neusspray die ontstekingremmend werkt en paracetamol vd pijn!

Woensdag a.s. moet ik dus weer op het spreekuur van eigen arbo arts vd Rabo verschijnen in Eindhoven (ruim 100 km van huis , maar daar werk ik ook...)
    Ik ken deze man en weet hoe hij werkt (= een dwingenland)
    Ik ben natuurlijk nu al ruim 1.5 mnd thuis met allerlei klachten en hoef nog maar 2 mnd te werken voordat ik met zw.schapsverlof ga.
    Voel me uitgeput door alles, energie-loos en eigenlijk op.
    Gelukkig doet m'n partner veel en gaat het met m'n zoontje redelijk goed want dat is ook een zorgenkindje.

Hoe zouden jullie dit gesprek ingaan? En hoeveel kan/mag hij als ik onder behandeling van een gyn + HA ben en momenteel medicijnen slik en (niet geheel onbelangrijk) me eigenlijk helemaal niet goed (nog) voel!?

Het is een lang verhaal geworden, maar ff om t duidelijk/helder te krijgen.Ik heb nm nogal een lang-ziekte verleden (burn-out 2x gehad) bij deze wg-er.....en hier zijn ze niet blij mee. Nu weer dit....en bijna met verlof, maar ja ik doe het niet expres het is toch pure overmacht!?

Liefs Mirre

2. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, wat moeilijk!
    Ik zou zeggen: als het niet gaat, dan gaat het niet. (Maar ik leef zelf ook niet volgens die regel)
    Sterkte en beterschap.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, werkgevertechnisch gezien... ziet het er niet goed uit, maar goed... ze kunnen je toch niet slijten tijdens zwangerschap, Dus wat dat betreft je bent nu eenmaal ECHT ziek en kan er niks aan doen... dus neem je rust inderdaad, maar als ik realistisch blijf zou ik na je verlof je wel proberen te slijten na een 3e lange ziekteperiod...

Dus zoals ik het zie hoef je je op korte termijn geen zorgen te maken, maar uit werkgeversperspectief op langere termijn misschien wel...

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jou verhaal lijkt wel een beetje op het mijne..Bij mij begon het ook met hoofdpijn , hoesten koorts en mijn astma die ging opspelen .....Ook een luchtweginfectie erbij en ik was nergens meer , op een gegeven moment s nachts zelfs 112 gebeld omdat ik een ademstilstand had ...Dit alles was eind oktober ...Heb net voor de kerst een paar uurtjes gewerkt,(kleine4 uur) en ook daarna weer gelijk ziek , luchtweginfectie er weer bij ..De longarts heeft me nu weer andere medicijnen voorgeschreven en nu kijken of die wel helpen...En nu heb ik ook suiker erbij ..Moet volgende week apparaatje gaan halen voor thuis suiker te prikken en dieet en dan hopen dat we onder de insuline spuiten uit kunnen .......maar dat is pas weer voor strakkies .....Kindje loopt precies op termijn ............................en staan nog wel extra groeiecho's gepland ....Mijn andere kindjes waren erg klein en blijkbaar kun je volgens mijn dieetiste ook kleine kindjes krijgen door de suiker ...(Zelf nog nooit van gehoord) ...Mijn oudste heeft ook suiker bijgekregen na de geboorte ...

Ik vind het ook heel vervelend dat ik thuis zit met allerlei klachtjes astma , continu hoesten , extreme vermoeidheid en pijn op mijn longen ,mijn longarts zegt dat zolang ik zo moe ben en omdat ik dat bij mijn andere 2 zs niet heb gehad welnaar mijnlichaam moet luisteren , je hebt er niks aan om te gaan werken omdat je vindt dat je dat moet doen en dat je dan vervolgens thuis op de bank en in bed kan gaan liggen...

dikke kknufffff

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Als eerste een dikke knuffel terug!
    Bijna hetzelfde verhaal zeg....ook nu ah modderen met suiker, moet morgen zo'n curve (prikken meerdere keer in het ZH) doen.
    Dieet moest ik al houden (omdat ik ook in eerdere zw.schap suiker had) Mijn kindje loopt wel voor (3 a 4 weken) en ik krijg volgende week weer een groei-echo.

Vorige week bij de bedrijfsarts geweest en deze was zeer, zeer redelijk! (pak van m'n hart) Zei: Rust maar lekker nog 3 weken thuis uit en dan hebben we wel weer telefonisch kontakt. Ook heeft hij een brief naar m'n wg-er gest (ik heb kopie ontvangen) waarin staat dat ze rekening moeten houden met de mogelijkheid dat ik niet meer kan terugkeren voordat m'n zw.verlof ingaat.
    Sinds vorige week (nadat ik bij arts ben geweest) heb ik kei-harde buiken veelal en last van m'n onderrug.Vind dit toch wel een teken dat ik echt niet fit ben en voorzichtig aan moet doen.
    Hoesten gaat redelijk, maar holtes zijn nog niet wat ze moeten zijn (komt nog steeds bloed uit)

Zie wel hoe het verder gaat, pak de dag en hoop dat ik weer iets meer energie ga krijgen.

Mirre

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik krijg volgende week zelf een apparaatje thuis dat ik suiker kan prikken , is hier blijkbaar normaal in het ziekenhuis omdat een curve maken maar een momentopname is en ze wil dat ik het elke dag ga meten ...
    Mijn baas wil me als ik niet fit genoeg ben niet eens zien , ja om een kopje thee te komen drinken en als ik me echt verveell dan is er wel een uurtje saai werk voor me .....(werk is 150 meter hier vandaan) en de arbo-arts en uwv werken ook mee .....

Je kunt het beste voor jezelf zorgen dat je tegen de tijd van de bevalling zo fit mogelijk bent , want dat is topsport ...
    En toch ondanks alles zoveel mogelijk genieten van het kleine kindje in je buik ....

dikkekknuufffff

7. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Het enige wat echt relevant is, is hoe je je nu voelt en wat in jouw situatie verantwoord is qua weer gaan werken. Dat verandert niet of je nu 2 dagen of 2 maanden ziek bent geweest. Daar zullen jullie samen naar moeten kijken en daar zou ik ook de focus op proberen te leggen in het gesprek. Dan kom je ook positief over.

Om uit te leggen hoe het komt dat je al zolang ziek bent, zou ik een puntenlijstje maken van je ziekteverloop en dat aan de arts geven. Dat scheelt je een hoop lucht en maakt duidelijk dat het niet 1 geval is maar een vreselijk irritante samenloop van omstandigheden. Laat ook duidelijk je frustratie merken over het feit dat er steeds weer wat misgaat en dat je juist zo blij was dat het bij de vorige afspraak beter leek te gaan.

8. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

als de arbo jou wil laten werken en jij daar nog niet klaar voor bent (beter bent) kun je een second opinion bij het UWV aanvragen. Het UWV mag namelijk wel jouw medische geschiedenis/ziekteverloop op vragen bij HA en gyn.

Zodra UWV dat ziet laten ze jou ook echt uitzieken.

Succes meid, moet er niet aan denken om in jouw schoenen te staan! Wat zal jij je belabberd voelen zeg!!!

Deel Deze Pagina