Krassen op autoruit

Discussie in 'De lounge' gestart door artie, 15 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.988
    113
    Vrouw
    Maandag had de werknemer van onze aannemer heel goed bedoeld helpen krabben om mijn autoruiten ijsvrij te krijgen, ik heb er niet op gelet waarmee hij krabde. Nu staan de stukken die hij gedaan heeft dus vol met oppervlakkige krassen. De zijruit van de passagierszetel en de rechter kat van de voorruit.

    2 vragen, iemand ervaring met ze zelf weg te krijgen? Las al dat er poliermiddel bestaat. Maar werkt dat ook?
    En dan, moet ik daarvan iets melden aan de aannemer? Want het is heel goed bedoeld gedaan natuurlijk. Maar ik kan eerlijk gezegd geen extra kosten erbij hebben nu, moest het toch naar de garage moeten voor herstelling.
    Het is oppervlakkig, en op zich denk ik niet dat dat kwaad kan, maar ben zelf heel zuinig op mijn autootje en het valt mezelf gewoon heel erg op.
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarom zou je er iets mee willen richting de aannemer? Die staat er toch helemaal buiten? En je hebt de man zelf toegestaan je ruiten te helpen krabben. Áls je er al iets mee wil, dan richting de man zelf. Niet om compensatie oid te krijgen, maar wel zo van ‘joh, misschien een volgende keer toch met een officiële krabber krabben, want…’, maar dan gewoon luchtig, zonder verwijt.

    wat betreft polijsten heb ik geen ervaring. Ik snap dat het balen is, maar sommige dingen zijn gewoon wat ze zijn. Je kunt alleen jezelf voor de kop slaan en een volgende keer anders handelen.
     
    Eefje00, suus1983 en Sado vinden dit leuk.
  3. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.854
    424
    83
    Wat vervelend. Denk dat het gewoon pech is. Wel zou ik het benoemen naar de aannemer. Tenminste als je er zelf niet hebt bijgestaan tijdens het krabben. Ligt het aan de krabber of lag er zand op de ruiten? Voor de aannemer valt dit mogelijk onder verzekeringswerk. Zelf heb ik ook eens gehad dat de gemeente mannen met hun bladblazers allemaal zand op de auto hadden geblazen. Hierop ging het vriezen en moest ik dus krabben. Echt iedere ruit vol krassen daarna. Was te duur om alles te laten vervangen, en dus jaren mee gereden. Mijn auto was dat ook niet waard. Waardeloos in het donker rijden met krassen op je ramen. Nu let is wel beter op alvorens te krabben. Vak start ik en laat ik ontdooien ipv krabben. Succes en hoop dat je tot een oplossing komt.
     
  4. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.988
    113
    Vrouw
    Ik zat op dat moment in de auto (langs binnen zat er ook een ijslaag) hij begon langs buiten te krabben maar ruiten zaten zo bevroren dat ik het niet kon zien waarmee. Dus het is ook niet dat hij vroeg van zal ik helpen, maar was gewoon begonnen.
    Ik ben toen vrij snel uitgestapt om te zeggen dat ik wel met de fiets zou gaan omdat het niet lukte om op tijd te ontdooien, en toen heeft hij mij gebracht (superlief dus). Heeft nog geen minuut staan krabben maar dus wel met redelijk wat schade (kon ik toch ook niet weten op voorhand, anders had ik hem direct gestopt)

    Auto was net gewassen, geen zand of andere vuiligheid erop. Staat ook niet aan de straat maar achter ons huis geparkeerd op kiezel, niet onder bomen ofzo. En wordt heel weinig gebruikt. Heeft nu na bijna 5jaar net 10000 km, zag er dus echt nog tiptop uit.

    Het is gewoon het zoveelste voorval sinds die aannemer bezig is, allemaal dingen die al maanden mis aan het lopen zijn, daarmee dat ik er gewoon een beetje geirriteerd van word. Ook al heeft het niks met de werken op zich te maken. Aannemer zelf kan er niks aan doen natuurlijk, en het is ook niet expres gebeurd en gewoon goed bedoeld van die werkman.
    Als diezelfde werknemer met zijn autodeur een bluts gemaakt had in mijn auto want die stond ook vlak tegen die van mij geparkeerd, zou ik het toch ook via de aannemer regelen, of niet?
    Ze zijn gewoon met alle zo onvoorzichtig met onze spullen, het was wachten tot er iets schade zou krijgen. Al 353637 keer iets van gezegd trouwens.

    Door de combinatie met zon was er bijna niet meer door mijn zijraam te zien trouwens, werd dan zo heel troebel, dus dat zijraam is wel echt heel vervelend. De voorruit viel wat minder op met rijden.

    Ik wil echt geen boeman maken van hem, absoluut niet! Vind het gewoon zo zonde.

    (En ik ken mezelf, ik durf er niet eens iets van te zeggen waarschijnlijk)
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Zou dat niet via zijn aansprakelijkheidsverzekering kunnen gaan, hij heeft je ruit toch beschadigd, al bedoelde hij het goed. En daarvoor hoef je helemaal geen boeman van hem te maken, hij heeft het tenslotte per ongeluk gedaan.
    Geen ervaring met polijsten. Wel met krassen in de ruit, heel irritant.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  6. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.988
    113
    Vrouw
    Ja net mijn eigen verzekering er ook eens bijgekomen en heb gelukkig een glasbreukverzekering in mijn autoverzekering. Wist niet meer zeker of ik dat had.
    ik wou morgen eens langs de hersteller gaan en horen of dat er onder zou kunnen vallen. Dan kost het mij niks en hoef ik ook niet 'moeilijk' te gaan doen bij de aannemer.
    M'n vader heeft me net ook wat gerustgesteld, zou me normaal niks mogen kosten en verzekering zou er ook niet omhoog door gaan want geen ongeval. Soms zijn ze toch echt nodig die vaders ❤️

    En zeggen ze dat dat echt niet via de glasbreukverzekering kan, kan ik het nog altijd via de aansprakelijkheid van de aannemer proberen. Die weet dat ik nauwelijks rijd, dus die gaat het ook niet raar vinden dat ik er nu na 4 dagen pas achter kom.

    Ach ja er zijn ergere dingen in het leven dan een gekraste ruit ;) Binnen een paar weken ben ik het al weer vergeten
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.954
    113
    noord holland
    Ik zou t sowieso aangeven, of althans vragen waar hij eigenlijk mee gekrabt heeft? Lijkt me toch ook gewoon heel handig om voor hem te weten dat hoe hij het gedaan heeft blijkbaar schade kan geven aan de auto.
    Daarnaast wellicht via een aansprakelijkheidsverzekering, echter gok ik dat hij ook zomaar kan ontkennen dat dit door hem komt :(.
     

Deel Deze Pagina