Albinisme

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Bellaamy, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellaamy

Bellaamy Lid

6 jan 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben bevallen op 23/10/2013 van een gezonde dochter. Ze kwam ter wereld met een hoofd vol wit haar. Super mooi maar toch zet je er je vraagtekens bij zo wit haar hadden we nooit gezien en hebben wij nooit gehad. Ze is nu 11 weken oud en zijn al bij verschillende kinderartsen geweest het enige wat zij zeggen is het kan maar hoeft niet. Dus verder kom ik niet , heb 30/1/2014 afspraak staan bij de oogarts ( kinderen met albinisme hebben slechte ogen ) ze volgt ons ook nog niet met d'r ogen maak me hier erge zorgen over want verhalen die ik lees over albinisme is echt niet leuk. Op internet is hier verschrikkelijk weinig over te vinden en ik weet dat ik het moet afwachten maar maak me zo zorgen.
    Heeft iemand hier misschien ervaring mee of informatie.?

Liefs

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik kan je niet verder helpen maar wil je even succes wensen. In onzekerheid zitten over de gezondheid van je kindje is niet leuk :(.

3. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan je niet bij een huidarts terecht? Lijkt me toch wel belangrijk om een diagnose te hebben. Sterkte!

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik hoop voor je dat je dochter geen albinisme heeft, sterkte.

Een vriendin van mij heeft albinisme en zo ver ik het van haar begrepen heb, kan een oogarts inderdaad aan het oog zien of iemand albinisme heeft of niet.

Zij heeft witte haren en maar 15% zicht. Daarnaast heeft ze ook een normaal leven met een afgeronde HBO-opleiding en bijpassende vaste baan.

Nogmaals, ik hoop voor je dat je dochter geen albinisme heeft, maar anders kun je bij bijvoorbeeld Bartimeus terecht hoe om te gaan met een eventueel slecht zicht van je dochter.

En laat google eventjes met rust, er zijn verschillende vormen van albinisme en in Nederland ben je vele malen beter af dan in bijvoorbeeld Afrikaanse landen.

Deel Deze Pagina