Hoi allemaal, Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik wil graag met Zoë een paar daagjes weg, net voor de zomer denk ik, het liefst naar Barcelona (of misschien een andere stad, tips??!). Dat betekent dat ik met het vliegtuig ga (hoeft niet, maar ik ga niet zo'n roteind rijden haha ). Oh ja, we gaan dan met z'n tweetjes (zonder mijn vriend dus). Zou het fijn vinden om wat ervaringen te weten te komen, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten (ook al is ieder kind anders natuurlijk) en misschien hebben jullie nog wel tips! Bedankt vast
Hey Edge, ik woon in een grote stad en kan je vertellen dat het goed te doen is. Wat betreft vliegtuig en dergelijk is het even weten wat het makkelijkste is voor je en drinken meenemen voor het stijgen en dalen. In de stad zelf (Barcelona is een redelijk nieuw metro stelsel) als je daar veel gebruik wil maken van de ondergrondse zou ik gebruik maken van een draagdoek een kidnerwagen is niet echt makkelijk in gebruik in een stad is mijn mening. In ieder geval veel plezier met je mama time moment.
Hey Nic, bedankt voor je reactie! Ik zit ook heel erg te twijfelen over de buggy. Enerzijds is het wel makkelijk, want je zet je kindje erin en gaan en met een draagdoek draag je je kindje altijd. Ik weet dat ik dat na een tijdje best zwaar vond. Maar goed, oefening baart kunst. In welke stad woon jij dan als ik vragen mag?! Hier in Nederland of in het "buitenland" ?
Hoi! Ik woon in de grote stad munchen en hier is het openbaar vervoer zeer goed te doen met buggy. Dat zal zeker ook zo zijn in Barcelona. Ben zelf ook van plan om april/mei naar Barca te vliegen met mijn zoon. Stedentrips moet je gewoon doen met je kind. Het is harstikke leuk. Ik neem de kleine eigenlijk overal mee naar toe en tot nu toe gaat alles harstikke goed. Succes!
hoi, Wij gaan in maart, ik ga met vriend en met Mini. Wij nemen de "kleine" buggy mee zeg maar. Dus niet de quinny. puur omdat Mini niet echt meer te dragen is voor langer dan een paar minuten. Wel kan hij stukjes lopen dus daar gaan we dan maar voor. Plan is naar Barcelona te gaan. heb wel gehoord dat je erg moet uitkijken met criminaliteit daar. Dat portomee's gauw weg zijn enzo.. dus daar moeten we echt heel erg voorzichtig mee zijn!. Veel succes!.
Wat ik altijd deed en doe is een kopie maken voor overdag in mijn bagage die ik bij me draag in een grote stad. Verder neem ik mijn portomonee mee maar niet met alles er op en er in dus het hoog nodige mocht je dan gerolt worden ben je niet alllllesss kwijt. Verder stop ik ook altijd nog een briefje van 20 in een andere ruimte dus bijvoorbeeld in de buggy in een afgesloten vakje of zo zodat je altijd nog wat hebt. Ga er vanuit namelijk dat ze je niet aan alle kanten rollen ... Hoop dat je er wat aan hebt.
Bedankt voor de tips allemaal. Nu nog een leuk hotel of appartement vinden en we zijn klaar om te gaan. Oh ja, mocht iemand hier nog wat aan hebben: only-apartments.com . Hier kun je appartementen boeken, kan nog weleens schelen .
Ik woon in Barcelona. Zover ik weet heb alle metro-stations,roltrappen en/of lift in de stad. Ik ben vaak genoeg alleen met de dubbele kinderwagen de stad ingeweest en moet zeggen heb weinig problemen ondervonden. Met de bus kan je ook heel goed reizen met kinderwagen! Hoef je geen trappen omlaag en je ziet nog wat. Ik zou zeker een buggy meenemen, ik vind een draagdoek in de zomer te warm hier, vooral voor langer afstanden. Als je nog specifieke vragen over Barcelona hoor ik het wel!
Nou, eigenlijk wel . Welke maand is beter qua temperatuur, mei of juni? Of misschien wel een heel andere maand??
Mei en Juni zijn heerlijke maanden! Eind Juni is het al een stuk warmer (heet) Ik denk dan misschien dat mei optimaal is voor een stedentrip naar BCN.
Even voor de duidelijkheid ik denk dat je met de buggy in de metro van Barca goed kan reizen. Alleen hier en France is het stelsel ouder dus niet zo geschikt.