Hallo Allemaal, Ik heb toch nog een vraagje over alchohol. Helemaal met het warme weer zijn de rose's en baco's niet aan te slepen. Zowel bij de intake als bij de andere consulten word er eigelijk niks vermeld over alchohol. Ik dacht dat je dit beter kon laten staan? Mijn man had na de zaaduitslag, die goed was, het idee van dus alles is oke dus waarom niet lekker wat drinken met vrienden. nu ben ik erop tegen want je leest vaak dat het nadelig is voor zaad. Wat vinden jullie of wat is jullie ervaring. En als de man al mag drinken hoeveel hoevaak? Heb het idee dat ik erg streng ben Hij krijgt van mij alleen in weekend en dan ook max 2 glaasjes groetjes Nicole
Ons is op het hart gedrukt dat hij maar 5 glazen bier per week mag drinken. Dus ongeveer 2 a 3 flesjes. En gelukkig houd hij zich daar zonder morren aan
Ik heb hier ook moeite mee. Mijn vriend is in ieder geval minder gaan drinken. Onze gyn vertelde dat stress ook niet goed is, dus gezellig een glaasje drinken moet kunnen. Daar moet je niet te moeilijk over doen! Ook zei hij dat de meeste baby's gemaalt worden in beschonken toestand! Dus de meningen zijn verdeeld. Te is nooit goed!
och mijn man drinkt bijna nooit, heeft slecht zaad.. denk dat die glaasjes met het lekkere weer echt geen invloed hebben hoor.
Mijn mannetje heeft dus wel slecht zaad en blijft maar bier drinken... Ik kan daar zo boos en verdrietig van worden... Als ik dat dan tegen hem zeggen, dan werpt hij het weg net alsof het hem helemaal niks interesseert en dan word ik nog bozer... Woensdag gaan we voor een eerste intake gesprek naar de fertiliteitsarts dus ga het dan ook zeker in de groep gooien, misschien dat dat helpt...
Wij zijn beide toen we de MMM ingingen gestopt met roken en hebben zo goed als geen alcohol aangeraakt (moest bijna nadenken hoe je het schrijft ). Alles wat slecht voor je is en dus ook voor je man zou ik toch proberen te mijden (als dat lukt).
Ja is goed. Gelukkig is hij wel al gestopt met roken vanaf juli dus dat scheelt alweer, hoewel hij nu af en toe weleens een hijs neemt van een sigaret, maar denk niet dat dat heel veel kwaad kan... Af en toe een pilsje drinken kan natuurlijk ook geen kwaad, maar dat is het helaas niet Maar goed, ik laat woensdag of donderdag nog wel wat weten.
hoe zit het eigenlijk met alcholol bij vrouwen? af en toe glaasje wijn geeft toch niks? als je eenmaal zwanger bent niet meer natuurlijk.
Mijn vriend drinkt elke dag als hij klaar is met werken een paar biertjes maar zijn zaad is gewoon goed. Ik weet wel dat als een vrouw meerdere drankjes drinkt niet zo snel vruchtbaar zal zijn.
@prinses: ik zet het erger neer dan het is zie ik nu, sorry... Door de weeks meestal zo'n 2-3 pilsjes op een avond en in het weekend een stuk meer, gisterenavond bbq met flink wat pilsjes, vanmiddag hadden we een feestje en heeft hij de hele middag bier op en vanavond gaan we op stap dus dat wordt weer de hele avond bier drinken en dan denk ik: dat kan best wat minder... Of ben ik dan heel erg? @maria: ik denk ook niet dat het alleen aan de alcohol ligt, maar weet wel zeker dat dat meespeelt... Het heeft gewoon een slechte invloed en als het al slecht is, dan zou ik zeggen: ik drink geen alcohol meer, tis voor een goed doel, toch? Maar goed, we zullen zien wat ze woensdag op het ziekenhuis zeggen...
Ik snap je goed. Het is bij ons ook wel eens een discussiepunt. Ben benieuwd wat ze op de fertiliteitsafdeling zeggen.
hahaha oei, arme kerel! En dat met dit weer. Hoop dat het gauw raak is voor jullie, dan kan man weer lekker glaasje drinken hihi!
Hi, Het zaad van mijn vriend was wel goed, net het minimale zeg maar. Maar alle beetjes helpen, dus ik heb aan hem gevraagd of hij minder wilde gaan drinken, al dronk hij niet zo heel veel. Maar na het trainen vrijdagavond 8 biertjes ofzo, vond ik eigenlijk niet nodig en hij eigenlijk ook niet. Maar de sociale druk is soms wel groot, vond het wat dat betreft wel sneu voor hem, maar iedereen accepteert het nu. Nu ben ik zwanger en hij drinkt nog steeds veel minder. Dus het is misschien goed geweest voor het zwanger worden en nu voor hem, want teveel alcohol is ook niet goed. Ikzelf drink trouwens sowieso al geen alcohol. Liefs, Snoopy