9 dagen voor eisprong... nee toch...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Max78, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Zo dom... Vanaf volgende maand willen wij proberen om weer zwanger te worden. Nu echt niet. Ik heb vlak voor mijn eisprong nog een medicijn genomen. Tussen dit medicijn en een zwangerschap moet minimaal een maand zitten...

Ik voel me echt een sukkel, maar ik heb er bij het nemen van die pil helemaal niet aan gedacht dat ik 9 dagen voor mijn eisprong nog onveilige sex heb gehad.

Het was niet gepland om dat medicijn te nemen. Daar kwam de dokter mee na een uitslag, laatse keer van een kuur. Maar toen ik het nam heb ik alleen maar gedacht, oke deze ronde dus niet zwanger worden. Ik weet dat de kans heel klein is 9 dagen zoor je eisprong, maar hoe klein? Ik hoop bijna nihil. Ik kan mijn eisprong wel goed bepalen, zo ook deze maand.

Ik heb nu echt last van mijn borsten en ben best bang. Ik zou toch niet zwanger zijn? Het kindje zou zo enorm welkom zijn, maar ik weet niet wat de consequenties zouden zijn. Testen kan nog niet...

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    9 dagen voor je eisprong kan je niet zwanger raken.
    Alle zwangerschappen zijn te herleiden naar max 5 dagen voor je ei of de dag van je ei...

maar dan moet je wel heel zeker weten dat je over 9 dagen je ei pas krijgt...

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Dat dacht ik ook, daarom heb ik er denk ik ook niet aan gedacht. Maar die stomme predictorsite zegt het volgende:

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven.

Maar die kans is toch wel nihil, hoop ik.:(

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmmm nee dat is me echt niet bekend. Op fertilityfriend houden echt 1000en mensen hun cyclus bij en daar is nog nooit een vrouw zwanger geraakt van sex meer dan 5 dagen voor het eitje...

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bedankt! Dat klinkt geruststellend. Ik baal er gewoon erg van, want ik wil een kindje graag vanaf het begin een goede start geven!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat is waar! maar mocht het toch zo uitkomen... dan zal de dokter je vast geruststellen!

7. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Dat denk ik niet. Anders had hij het er niet bijgezegd...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Negen dagen zou wel een absolute uitzondering zijn. Ik denk dat de kans op een zwangerschap erg klein is, ik zou me niet al teveel zorgen maken.

9. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ook ik denk dat de kans op een zwangerschap echt zo goed als 0 is. Waar zit je in je cylcus?

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik denk zelf ook dat de kans nihil is. Maar ik voelde dingen die ik ook voelde toen ik zwanger was van mijn dochter. Dat is nu al iets afgenomen gelukkig.

Ik hoop dinsdag of woensdag ongi te worden...

11. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Dinsdag niets, woensdag ook niets... Maar vandaag toch eindelijk, pfff.

Gek gevoel, dit was voorlopig de laatste keer ongesteld waar ik blij mee ben ;). Bedankt voor jullie gerusstellende woorden!

Deel Deze Pagina