alcohol als je zwanger probeert te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suzannes, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb makkelijk praten, ik dronk al niet (vind het niet lekker). Maar ik zou (als ik dus wel dronk) Best wel een wijntje drinken tussen ei en ongi hoor. Ik zeg niet dat ik me ladder zat zou drinken elke dag, maar een drankje kan volgens mij helemaal geen kwaad (er is inderdaad nog geen bloed-band). Stel nou adt het een jaar duurt voordat je zwanger bent, moet je jezelf dan een jaar extra vanalles ontzeggen. Zoals al eerder gezegd, dan dus ook geen filet-americain, medium-biefstuk, enz., enz. Maar iedereen meot vooral doen waar zij zich goed bij voelt!

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Pff, wat een heerlijke berichten! Ik drink ook nog gewoon, maar toen ik dat zei op een ander forum, kreeg ik een stortbui over me heen met o.a. dat ik het moederschap niet serieus neem EN dat ik kennelijk alcohol belangrijker vind dat een kind etc. Belachelijk!

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik drink sowieso al niet veel maar ik stop pas als ik zeker weet dat ik zwanger ben.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    diegene die dat recht in mijn gezicht durft te zeggen krijgt een slag voor zijn hasses! Sjonge jonge, er is niets dat ik op dit moment liever zou willen dan een positieve zwangerschapstest en geloof me pco en hormoonkuren zijn niet altijd leuk. Als het nou zou helpen om dat allemaal te laten... maar ik kan het gewoon niet nog meer mijn leven laten overnemen...

5. Perry

Perry Niet meer actief

wat een reacties zeg! dat gaat echt ver!! wie zijn hun om daar over te oordelen!! :x

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ja ik stond ook echt met mijn bek vol tanden, belachelijk om zo te oordelen! Ik kreeg echt een bak stront over me heen! Ach, dat waren een heel stel van die suffe dozen die denkt dat het leven vergaat als je zwanger wilt worden en je dan dus half gehandicapt bent en niets meer mag of kan doen! En 1 kwam met 1 of andere site waarin staat dat het al schadelijk is etc. Nou, ook weer genoeg sites die zeggen dat het de eerste weken echt wel kan en het geen schade kan aanrichten! Nou, de eerste weken is er nog niet eens een bloedband, mensen kunnen ook zo overdrijven...
    Nou, ik wil dolgraag zwanger worden, maar ik kan best tot die tijd een glaasje drinken.

7. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Tsss belachelijk zeg!!!! Ik ben al meer dan 1,5 jaar bezig dus dat zou betekenen dat ik zolang niet mocht drinken! Nou echt niet! Ik kijk wel een beetje uit maar af en toe een wijntje gaat er best in.

8. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik drink af en toe een paar wijntjes, als ik late dienst heb gehad of in het weekend, ik probeer me daar zo weinig mogelijk mee bezig te houden en toch te genieten.
    Roken doe ik ook, niet veel (5 sigaretjes op een dag ongeveer) maar het zou wel verstandig zijn om daarmee helemaal te stoppen. Als ik zwanger zou raken dan stop ik natuurlijk direct, al zou ik 1 dag overtijd zijn al. Helaas begint het gedonder bij mij al rond dag 19/20 en dag 26 bloedverlies..
    Ik vind dat als je af en toe geniet van een drankje dat het moet kunnen, ontspanning is toch ook erg belangrijk..

9. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Een wijntje gaat er zeker in..vooral met dit mooie weer :D ;)
    Als ik zeker weet dat ik zwanger ben dan stop ik natuurlijk met alcohol te drinken, dat lijkt me logisch

10. Lelle

Lelle Actief lid

22 mrt 2010
    131
    0
    0
    Een wijntje op zijn tijd... is ook goed voor de aanstaande mama - ontspanning en genieten is super belangrijk! Je bezatten is natuurlijk een ander iets! :p

Ook ik drink nog lekker een wijntje - rook voor de gezelligheid een sigaretje (soms 1 soms 3 per dag en soms weer hele week niet) En dat bevalt me meer dan prima. Gelukkig zijn er meerdere die er zo over denken - het is idd vaak een beladen onderwerp!

11. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hier ook altijd wel tot NOD een wijntje gedronken hoor, zelfs volgens de vlosk. kon dat geen kwaad in die eerste 2/3 weken.

Pas wanneer je weet dat je zwanger bent dan laat je de alcohol gewoon staan...

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    ik sluit me helemaal bij jullie aan! Een fles wijn achterover slaan doe ik echt niet meer maar een of twee wijntje ga ik mezelf niet ontzeggen, vooral niet met dit weer ;) wie weet hoe lang het nog duurt voordat ik zwanger ben? En inderdaad heb ik ook gehoord dat er pas een bloedband tussen moeder en kind bestaat met ca 5-6 weken dus wat je ervoor drinkt niet schadelijk is (ervan uitgaande dat je niet dagelijks stomdronken bent want dan kan ik me voorstellen dat er wel wat mis kan gaan)

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Nee, dagelijks stomdronken is niet goed, maar dat is ook niet goed als je niet zwanger bent, maar ik drink dus echt wel met regelmaat een wijntje en, als ik uitga, gaan er toch wel meerdere biertjes of wijntjes in. Ik vind dat dat moet kunnen, zie om mij heen ook niet anders bij vrouwen die zwanger willen worden.

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik drink na ovulatie tot menstruatie niks meer, moet ik er wel bij zeggen dat ik zowiezo weinig alcohol drink

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Stoppen met de pil = stoppen met roken.

Maar na 2 jaar proberen, let ik niet meer op drank. Al drink ik zelden.

Eerst een positieve test.

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik dronk niet meer eigenlijk toen ik zwanger wou worden. Bij de 3de IUI heb ik wel gedronken en toen werd ik zwanger. Ik had de hoop al opgegeven toen.

17. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

overal waar eigenlijk te voor staat is niet goed dacht ik zo, is dat met drank, roken of anders iets,

hier ook gewoon een borreltje in het weekend,
    (dure drinker mixjes; passoa sju en dergelijke)
    roken zijn we gezonder mee, namelijk nog nooit mee begonnen

18. gimena

gimena Niet meer actief

ik drink graag een wijntje en ook een siga er bij.
    toen ik zwanger was met alles netjes gestopt

19. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Mijn idee is ook dat het geen kwaad kan tussen O&N (ovu en NOD). Ik heb gelezen dat (veel) alcohol rond de innesteling de innesteling kan beinvloeden en bij de man rond de ovulatie de conceptie.
    Ik drink nu niet tussen O&N, maar dat is omdat ik merk dat mijn man het vervelend vind na de miskraam om mij te zien drinken terwijl ik misschien zwanger ben. Zelf heb ik er geen moeite mee omdat ik niet denk dat die paar cellettjes die op weg zijn naar de baarmoeder gestopt of beinvloed worden door een glaasje wijn......

20. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

ik denk juist ook aan mn ontspanning, een glaasje alcohol op zijn tijd ... wat kan dat nou kwaad..
    Ik wil graag zwanger worden, maar om dan vanaf nu alle alcohol te laten staan vind ik wel ver gaan.. voor het zelfde geld word ik het eerste jaar niet eens zwanger! Je moet er ook niet te veel mee bezig zijn toch? dus genieten denk ik dan maar! ;) geen alcohol drinken kan wel als we echt zwanger zijn!

Deel Deze Pagina