Tja, ik kan het ook niet, was heel netjes alcoholvrij rond en na mijn ei, maar afgelopen weekend een weekendje weg met mijn man en dan is een wijntje toch wel erg lekker en twee is nog lekkerder! Dus best lekker gedronken. Niet teveel hoor.... maar een paar wijntjes bij het eten was wel erg lekker! inderdaad, misschien wel goed, een laatste uitspatting voor het droogzitten. Bij mijn eerste kindje heb ik gewoon gedronken en heb zelfs de positieve test gevierd met een laatste wijntje! Mijn man is bag dat onze miskraam met 12 weken te maken had met dat ik 3 dagen voor de test wijn heb gedronken.... dus daarvoor was ik alcoholvrij, maar hij is nu ook iets relaxter geworden..... Zondag heb ik mijn NOD en ik ga vrijdag nog even een filmpje en terasje pakken met een vriendin...... hopelijk mijn laatste wijntje, ik ga wel droog na positieve test, gewoon voor de zekerheid.....
wat een goed topic zeg!! dat was precies een vraag waar ik mee zat. ik drink eigenlijk nooit alcohol een in de paar maanden, maar nu ga ik zaterdag met mijn zus naar een oranjecamping, dus eerst voetbal kijken en daarna is het feest. ik ga vrijdag of zaterdag wel voor de zekerheid al een testje wagen, maar als die negatief is ga ik gewoon een wijntje drinken hoor niet dat ik mezelf ladderzat ga drinken maar gewoon 2 of 3 wijntjes moet kunnen vind ik. kijk mocht die test toevallig positief zijn dan hou ik het wel bij fris natuurlijk
Ik drink héél weinig tussen NOD en eisprong, en niets tussen ei en NOD. Ben sowieso minder gaan drinken, omdat ik heb gelezen dat drinken ook je vruchtbaarheid beïnvloedt. Dan is het dus niet alleen van belang voor de hele prille ontwikkeling van je baby, maar ook voor het ontstaan van je baby, dacht ik zo....
heb zitten googlen, maar het heeft vooral invloed op je vruchtbaarheid. Als je meer dan 6 glazen per dag drinkt, heeft het ook impact op je kind. Daaronder ook wel, maar niet te ernstig. Niet drinken is natuurlijk het beste. Ik drink de laatste jaren sowieso niet veel, maar 1 wijntje op een verjaardag drink ik wel, zolang ik nog niet heb getest. En die sauna volgende week; ik mijd gewoon de warmste baden, snapt mijn vriendinnetje wel. En zij heeft astma, dus ze vindt het ook niet zo erg denk ik
ik drink helemaal geen alcohol momenteel sinds we proberen zwanger te worden. en mijn man drinkt momenteel ook geen alcohol. met rauw eten doe ik ook gewoon helemaal niet.
Hallo, Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken heel weinig drink, maar afgelopen weekend ben ik even lekker uit de band gesprongen en kan je vertellen dat ik het heerlijk vond!! We zijn nu iets meer dan 2 jaar bezig en normaal drink ik bijna niet en vond van me zelf dat ik me wel even mocht laten gaan! Was trouwens net ongi geworden! Liefs bridget
Ik drink niet vaak,maar aankomend weekend hebben we een vrouwenweekendje weg.. Ik ben nu 3 dagen overtijd, heb zondag getest, maar negatief.. Mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn dan test ik nog een keertje, is die ook negatief ga ik lekker zaterdag een paar drankjes nuttigen hoor! Ik rook trouwens ook, maar daar stop ik mee zodra ik een positieve test heb (heb ik ook bij mijn eerste kindje zo gedaan)
(ik heb niet alles gelezen) leah is tijdens de carnaval gemaakt ik drink niet veel en bij carnaval ook niet. ik heb toen maandag smorgens om 5uur 1passoa-jus gedronken. bij de tweede keer was het rond begin juli gemaakt, daarvoor hebben we op een terras gezeten en heb ik ook iets gedronken (1 of 2?) (dit is mis gegaan, maar lijkt me niet van de alcohol) deze keer is het (naar mijn idee) 2januari gemaakt en bij oud en nieuw heb ik ook iets gedronken (volgens mij meer dan 2) ik drink voor de rest ook niet, soms bij een feestje of op een terras ofzo wel, maar niet bij het eten ofzo (ik lust geen wijn of bier, vind alleen passoa-jus lekker) dus dat scheelt ook. (maar nu het niet 'mag' heb ik er af en toe toch wel zin in)
Ik heb ook niet alles gelezen, maar ik heb nooit rekening gehouden met mijn ei. Kon ik ook niet want had/heb PCO. Een weekend naar Bayern gegaan met vriendlief en echt nog nooit zoveel gedronken als toen... en net toen zwanger geraakt op natuurlijke wijze. Ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen erop moet gaan los drinken. Maar als er zich een gelegenheid voordoet, denk er niet te veel over na en geniet gewoon. Ter verduidelijking: Dagelijks alcoholgebruik valt niet onder "gelegenheid".
Hoi meiden, Ik drink ook gewoon af en toe een wijntje of biertje hoor! Eerste paar maanden heb ik niet gedronken, maar op die manier was ik zelfs op feestjes bezig met 'zwanger worden' waardoor ik echt aan niets anders meer kan denken.. Dus nu in het weekend op een feestje gewoon lekker drankje
Hallo allemaal, zelf drink ik bijna niets op het ogenblik. Afgelopen zondag 1.5 glas roze gedronken. vriendje lief drinkt daarin tegen wel veel meer. doordeweeks soms een borreltje en in het weekend vaak een biertje... hoeveel invloed heeft alcohol bij de man dan? weet iemand dit? liefs
Ik dronk zo af en toe in het weekeind een briezzertje maar nooit mee als 1 of 2 glazen of flesjes dan smaakt het toch niet meer net limonade maar nu ik vorige week een posi test had drink ik geen druppel meer misschien alleen met oud en nieuwe een proostslokje champange maar dat moet niet uit maken tegen die tijd 1 slokje maakt niet uit haha. Roken doe ik al niet meer sinds ik zwanger was van mijn dochtertje van 2006 dus dat scheelt. Mijn zus heeft wel zo af en toe een sigaret gerookt tijdens haar zwangerschap toen ze wist dat ze zwanger was (en dat wist ze pas na 6maanden) dus was een grote schok voor haar maar haar dochter is net zo gewenst als onze kinderen en als ze nog maals zwanger word dan stopt ze direct met roken.
bij mannen heeft alcohol effect op de vruchtbaarheid. mocht het zwanger worden dus moeizaam gaan, dan kun je beiden proberen niet meer te drinken, dan heb je meer kans dat het toch zonder dokters lukt. maar zodra jij bent bevrucht mag je vent gewoon weer drinken hoor hahaha
het is een feit dat ' niet drinken ' het allerbeste is, zeker voor de man!, maar dan wordt je leven echt wel erg saai (vond ik ) over de man: alcohol heeft een slechte invloed op (de snelheid, hoeveelheid) van zaad, al vanaf 2 glazen. het is minder slecht dan roken, dat is (ook voor je ei!) echt een drama. maar als je allebei, en vooral samen, TOP vruchtbaar bent (alleen de meesten weten niet of dat zo is....) dan zal het niet zo heel veel uitmaken op de kansen. ik heb eerste jaar gewoon normaal gedronken als ik zin had. en dat was soms echt wel een hele nacht wodka toen we in de MMM kwamen, is klingman minder gaan drinken (we zitten allebei in de wijn en dronken echt wel 2,3 glazen per dag) en ik ook. toen t IVF werd dronk ik amper meer, en na ' ei ' (punctie, terugplaatsing) NIET. 1e IVF zwanger: mk, 2e IVF zwanger: nog immer
ik drink en eet nu alles nog waar ik zin in heb ik drink soms weken niet en soms een paar glaasjes in t weekend ik leef nu gewoon en geniet nu gewoon nog van de lekkere dingen t kan nog wel 2 jaar duren en dan heb ik me al die tijd alles voor niks ontnomen zodra er een positieve test in handen is gedraag ik me supergezond
bij mijn vorige zwangerschap dronk ik niets na het stoppen met de pil. maar op een bepaald moment 4 maanden na het stoppen met de pil, hadden we een feestweek. ik heb toen getest terwijl de test eigenlijk toen positief was, gaf hij negatief aan. die avond heb 2 wijntjes gehad en de avond erna nam ik een wijntje en ik werd er beroerd van! steken in mijn darmen.. toen ik drie dagen daarna testte bleek ik zwanger! ik weet dus niet hoe ik het volgende keer ga doen
Ik ben deze ronde zwanger geraakt. Ik was er echt heilig van overtuigd dat ik deze ronde niet zwanger zou raken, want mijn man was tijdens vruchtbare periode in buitenland ( deed ovu-testjes), maar kennelijk heeft hij lang leven zaad, want ben toch zwanger! Heb alleen paar weken geleden ( toen wist ik het nog niet) een aardige sloot bier op op een festival. Heel veel... maar was toen nog zo pril ( 1 a 2 weken) dus de VK zei ook dat ik mij niet zorgen moest maken. Maar wel geschrokken! Niet om het feit dat ik had gedronken, maar wel de hoeveelheid, maar was echt overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn.