Alcohol als je zwanger wil worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tralalala, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hallo dames,

even jullie mening vragen.

Ik weet dat je geen alcohol moet drinken als je zwanger bent. Maar hoe zit het als je probeert om zwanger te weten? Ik weet dat het beter is om de alcohol helemaal te laten staan, maar doen jullie dit ook echt?

Ik woon in het zuiden des lands, en over een klein maandje staat carnaval weer voor de deur :D Nou drink ik sowieso maar heel weinig, 3 glaasjes op een hele caranavalsdag ofzo, maar vind dit wel heel lekker en gezellig met carnaval. Zouden jullie de alcohol echt geheel laten staan of vinden jullie dat een klein beetje wel kan?

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Als je vruchtbaarheidsproblemen hebt zou ik alcohol laten staan om de kans te vergroten dat het snel raak is. Maar als je gewoon net bent begonnen dan zou ik gewoon drinken hoor. Dat kan geen kwaad

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Lekker doen hoor.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inheb gewoon gedronken en gerookt,en meteen bij een positieve test gestopt!
    Drinken heb ik vanaf een eventuele innesteling minder gedaan.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je niet zwanger bent, lekker carnavallen! Je moet straks nog zo lang alles laten staan. Ik hoop alleen wel dat jij en ik niks mogen drinken ;)

6. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Zolang je niet zwanger bent, kun je gewoon lekker je drankje doen met carnaval.

7. Riannetjuhhhh

14 jan 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen gewoon doen!
    Het is idd zo dat je dalijk als het raak zou zijn het een nog wat langere tijd moet laten staan.. Zelf drink ik zelden.. Maar ik neem ook wel eens een glaasje, en toch voel ik mij hierna schuldig als ik weer menstrueer. Eigenlijk is het belachelijk.. Want hoeveel vrouwen/ kinderen roken en drinken tijdens hun zwangerschap...
    Mijn man zegt altijd drink toch gewoon een paar glaasjes mee dan ben je wat meer ontspannen.. En gelijk heeft ie de meeste kinderen worden gemaakt na een avondje stappen!

8. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik let er wel een beetje op, zorg dus dat ik niet te veel drink. maar een keer in het weekend gewoon een drankje meedrinken, moet toch kunnen?

9. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nou, ik vroeg me dus precies tzelfde af :) is mn vraag ook weer gelijk beantwoord ;). Ben nu net gestopt met de pil, dus had zoiets van; misschien heeft alcohol wel invloed op het weer op gang komen van mn cyclus oid. Als je gaat Googlen kom je altijd de worse case scenarios tegen...'dit is slecht voor je ei', 'dat is slecht voor je ei' ... tsja... je weet natuurlijk ook niet hoe lang t duurt voordat je zwanger bent. Stel 't duurt een jaar, ga je dan een jaar ieder drankje laten staan? Is misschien ook weer wat overdreven denk ik dan..

10. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    En trouwens, als je t dan helemaal goed wil doen, dan mag je partner eigenlijk ook niet drinken, want das ook slecht voor zn zwemmers ;)

11. Riannetjuhhhh

14 jan 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies haha

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

Gewoon normaal je leven blijven leiden zoals altijd. Dus als daar af en toe een drankje bij hoort, prima.

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Fijn dat jullie er ook zo over denken, dat een paar drankjes best kunnen. Ik dacht ook al inderdaad dalijk duurt het een jaar voor ik zwanger ben, kan ik dat hele jaar niet drinken. Niet dat dat een groot probleem is, want buiten feestjes en stapavondjes (hooguit 4x per jaar ofzo haha) drink ik niet, maar toch. Zou jammer zijn.

Fijn dat ik met carnaval gewoon kan doen wat ik wil :) Enne, dat van vriendlief z'n zwemmers zal ik in gedachten houden als ik vind dat ie genoeg heeft gehad ;)

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    hahaha ja precies, dan is dat een mooi moment om hem daar even mee te confronteren ;)
    Ohh ik lust best graag een wijntje hoor! Ik kan wel zeggen dat ik ieder weekend best 1 of 2 wijntjes drink op vrij/za/zo. Vind t gewoon gezellig en lekker! hapje dr bij.. drankje dr bij, haardje aan (in de winter dan :p) probeer ik straks wel even te gaan minderen tegen de tijd dat we er echt voor gaan en de condooms aan de wilgen hangen. Niet dat ik dan helemaal never nooit meer een drankje zal doen, maar dan schroef ik t aantal wel even omlaag..zeker zo rond een mogelijke innesteling even niks.. maar wordt je daarna weer vrolijk ongesteld, dan zie ik geen reden om niet af en toe een drankje te doen. Is het nu zo dat je niet makkelijk zwanger wordt en ben je al een tijdje bezig zonder dat het lukt, dan zou ik gewoon even helemaal stoppen ermee en de omstandigheden zo optimaal mogelijk maken voor je ei en de zwemmertjes ;). Maar tot die tijd; lekker genieten meid! Je moet zelf ook wel een beetje ontspannen van t leven kunnen genieten..bevorderd ook je humeur, en dus je stresslevel en DUS je vruchtbaarheid :p haha!

Deel Deze Pagina