Alcohol als ouder

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Romy1234, 4 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Tussen 21 en 23 kan ik wat wijntjes wegkrijgen hoor;)

Fietwordtmama, MaMa, Nescio en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Net vanaf 22.00 uur aan de cocktails gezeten in de stad. Gelukkig zat man braaf aan de cola thuis bij de kindjes:p ;)

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als kinderen ouders niet zien, drinken, eten, ruzien, goedmaken, knuffelen, opruimen, zichzelf verzorgen wat leren ze dan? Idd niets... Kinderen doen wat ouders doen. Dus als ze niet zien dat je met mate kan drinken (of eten) dan leren ze ook nooit grenzen kennen.

MaMa, Tuttebella, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies dus.

5. Tienn

Tienn Niet meer actief

Maar als je dan als ouder niet drinkt?

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Echt he.. Tuurlijk zorg je dat je niet ladderzat bent als de kinderen thuis zijn, maar als ik 5 wijntjes drink op een middag/avond kan ik evengoed nog voor mn kinderen zorgen. Hetzelfde geldt voor mn man als hij 5 biertjes drinkt.
    Wij hebben beide nog niet zo lang ons rijbewijs, dus het “er moet altijd iemand kunnen rijden” kan ik niet zoveel mee. Gelukkig bestaat er altijd nog zoiets als een taxi of familie/vrienden/buren

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je helemaal niet drinkt, dan zou je het altijd nog bespreekbaar kunnen maken en niet als ze al 16 zijn, dan ben je te laat.
    Vanaf kleins af aan praten wij over alles, ook de dood, geboorte, verliefdheid en elkaar loslaten.

Tuttebella, Tienn, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als we al tegelijk drinken dat houdt er 1 sowieso op voordat het punt bereikt wordt van niet meer voor de kinderen kunnen zorgen.
    En niet meer weten wat je doet of wat er de avond ervoor gebeurde is hier nog nooit voorgekomen. Dan heb je je gewoon klemgezopen, iets wat ik altijd onverantwoord vind.

Een keer er wijntje of biertje moet kunnen. Zo zien je kinderen ook wat normaal is en dat een keer geen drankje nemen ook kan. Dat het voor af en toe is.

9. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ja, daar heb je gelijk in. Het is niet dat ik er tegen ben, vind het gewoon niet lekker:roflmao:. Dus ze zullen thuis nooit iemand zien drinken. Maar goed, praten kan ook inderdaad.

Tuttebella vindt dit leuk.
  10. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ook niet voor je kinderen had? :o: Ik heb toch een hoop avonden waarvan m’n herinneringen wat vaag zijn:roflmao:

flowertje36 en Hopsatee vinden dit leuk.
  11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Gewoon benieuwd hoor, maar echt niets wat je lekker vindt? Ook geen zoete mixjes? En als tiener ook nooit geprobeerd/gedronken?

Tienn vindt dit leuk.
  12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee niet echt. Wel dat ik hem goed had zitten hoor maar niet zo erg dat ik niet meer wist van hoe of wat.

Studiegenootje vertelde keer dat haar vriendin zo dronken was dat ze ging kotsen in haar slaap. Ze lag op haar rug en werd door de drank niet wakker. Het was dat haar vriend wel wakker werd en haar omdraaide, anders was die er niet meer geweest.
    Vond het toen net zo raar als nu dat mensen zo idioot veel drinken dat ze het padje kwijt zijn. Maar goed, moet iedereen zelf weten zolang je er anderen geen kwaad mee doet en geen spullen vernield.

13. Tienn

Tienn Niet meer actief

Zoete mixjes zou best kunnen eigenlijk, volgens mij lijkt dat aardig op frisdrank:p. Nee als tiener nooit wat gedronken, nouja op een slokje na dan misschien. Ik had er geen behoefte aan. Ik was eigenlijk een hele 'saaie' tiener:roflmao:. Later wel eens wijn etc. geprobeerd maar nee vind het niet lekker:oops:.

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Of je kind leert dat je ook gewoon niet kan drinken. Of fris kan drinken. Nu lijkt het net alsof ouders die nooit alcohol drinken een slecht voorbeeld zijn.

Overigens drink ik wel (af en toe) waar de kinderen bij zijn. Maar zelden meer dan 2 biertjes of glazen wijn. Afgelopen vakantie zelfs de kinderen meegenomen naar een brouwerij. Leuke rondleiding gehad en daarna een proeverij. (Kinderen kregen uiteraard fris). Na afloop waren man en ik nog prima in staat met de jongens terug naar de camping te fietsen. (Proeverij was 4 kwart glazen en daarna nog 1 triple gedeeld, dus totaal 1,5 glas bier)

Maar om terug te komen op de beginvraag. Met 5 glazen op een baby van 3 maanden, die van de commode af kan rollen verzorgen. Nee, liever niet.

Chocolat vindt dit leuk.
  15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zusje drinkt ook helemaal niet. Ze vindt de alcohol zelf gewoon niet lekker. Ze merkt het ook als er bijvoorbeeld een glaasje wijn door het eten is gegaan en het eten daarna nog uren heeft gesudderd. Zelfs in een restaurant gehad dat ze een beetje geïrriteerd aangaf dat ze echt geen alcohol in haar eten wilde en dat netjes van tevoren had aangegeven. Waarop de ober aangaf daar echt rekening mee te hebben gehouden. Komt de kok 10 minuten later aan haar tafel dat er inderdaad witte wijnazijn of zo in het eten zat, maar dat zij de eerste was die hij had gekend die dat merkte. Hij was zich er zelf helemaal niet van bewust. Hij vond het ontzettend knap van haar.
    Jaren hebben wij gedacht dat ze zo'n beetje de enige ter wereld was, maar de vriend van een jeugdvriend van mijn man heeft het ook. En hij is echt opgegroeid in een gezin met wijnkenners. Hij kan aan de geur allerlei soorten wijn herkennen, maar drinkt geen slok. Puur omdat hij alcohol niet lust.

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha dat je de volgende dag met vriendinnen aan het praten bent en ineens oh jaaaaa dat was inderdaad ook gebeurd denkt :roflmao::p

Ja wellicht was dat onverantwoord. En achteraf gezien had het echt niet gehoeven. Maar ach, ervaringen zijn om van te leren toch...:D

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd!

Love1990 vindt dit leuk.
  18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik lust best wel eens een wijntje maar meer dan 2 glazen drink ik niet meer sinds de kinderen er zijn. Daarnaast als ik eens in het weekend wat drink dan drinkt mijn man niet. Als hij wat drinkt drink ik niet. Hier dus altijd maximaal 2 glazen en meestal maar 1 van de 2 als we ergens anders zijn spreken we van te voren af wie de bob is. Ik vind het zeer onverantwoord om met alcohol op te gaan rijden. Of het er nou maar 1 is of niet.

Marchella vindt dit leuk.
  19. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik heb ook niets met alcohol en drink nooit, op 1 glaasje met kerst en oud en nieuw na.
    Mijn vriend kan alcohol wel waarderen zeg maar....

Zorgen (in de zin van luier verschonen, fles geven) voor je kind met 5 biertjes op zou best kunnen. Maar als er wat gebeurd zou ik ook graag willen dat hij de auto in kan stappen, dus nee hij drinkt geen 5 biertjes als hij met haar alleen is.

Verder heb ik niets met alcohol, snap niet dat je het elke dag moet drinken.
    Ik zie de lol er ook niet van dat je de volgende dag miet weet wat er gebeurd is.
    En snap niet dat vrouwen drinken tijdens de zwangerschap of dat ze het niet kunnen laten om hun zwangerschap te verbeteren.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik vind er ook niks aan. Heb wel eens mixjes gedronken en dat krijg ik dan ook wel weg, maar dat ga ik niet thuis drinken voor het "lekkere".

Tienn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina