Same, ik vind het ook echt niet boeiend. Wijn niet lekker, bier niet te zuipen, mixjes niet interessant dus ik haal het inderdaad nooit in huis. En ik vind dat alcohol mij een vervelend gevoel geeft in mn lijf. Dus ik drink ook nooit.
Ligt eraan. De ene man kan dit goed hebben, de ander niet. Mijn man drinkt elke dag 1 a 2 biertjes. Heb ik totaal geen problemen mee. Heel soms komt een buurman op bezoek en worden dat er 4 of 5. Ik weet dat dat prima zal gaan. Boven de 5 niet meer. Dan neem ik het over. Samen drinken vind ik niet kunnen. Er moet altijd 1 persoon kneiter helder zijn! Zijn hier mannen in de straat die ik wel eens met een paar hijsen van een jointje de kindjes naar bed heb zien brengen. Tja, is dat verstandig? In mijn ogen hetzelfde. Dat kan een ander niet bepalen. Als jij nooit drinkt of een jointje rookt ben jij dat niet gewend. Doet iemand dit met regelmaat? Kan diegene dat beter dealen. Als ouders moet je je eigen grenzen kennen en tijdig de zorg overdragen. Ik pak vast de popcorn nu ik het thema jointjes en kinderen heb aangesneden. Wie wil er ook een bakje?
Maar verdeeld over een hele middag valt dat toch reuze mee? Daarnaast, ik heb gisteravond zeker wel 5 glazen wijn op,’aar dat zijn van die kleine glaasjes dat het met 2 slokken leeg is, heb nog nooit zolang over een fles wijn gedaan haha.
Ja ik ga dan natuurlijk uit van standaard glazen, anders kun je niet vergelijken. En ook verdeeld over een middag, dat maakt immers niet uit. Tenzij je tussen elk glas 1,5 uur laat zodat het eerst weer af kan breken misschien.
Eh? Ook als je doordrinkt breekt je lichaam ondertussen af. Dat begint niet pas zodra je stopt met drinken. Ik vind 5 over een hele middag echt prima, heb er zelf wel eens meer weggetikt.
Dat zou kunnen, heb me er niet verdiept. Ik zeg alleen dat ik het teveel vindt als je beiden 5 of meer drinkt. Dat jij wel eens meer wegtikt moet je helemaal zelf weten. Ik zou het niet doen.
Nee precies. Mochten ze nou echt een voorbeeld willen zien dan drink ik wel wat op maar verder niet. Ook geen behoefte aan.
Haha precies en het is niet zo dat ik er tegen ben hoor, helemaal niet, Je doet me er alleen gewoon ook geen plezier mee.
Grinnik... Zo heb ik ooit een discussie gehad met een vriendin met wie ik aan het stappen was. Ik tegen haar bezig dat ik "alweer een blondje aan de haak had geslagen" zij zei: welnee hij had donkerbruin haar. Ik bleef volhouden dat hij echt blond was. Tot we hem enkele dagen erna tegen kwamen ... Donkerbruin ~uit de memoires van mijn jonge wilde jaren als student~
Natuurlijk maakt dat uit! Kiep maar eens in een keer 5 glazen achterover en kijk hoe je je dan voelt. En op een andere dag dezelfde hoeveelheid verdeeld over een hele middag.
Ehm... In wijnazijn zit geen alcohol. En alcohol zelf heeft geen smaak. Dat je verschil proeft tussen alcoholvrij en de alcoholhoudende variant van bier of wijn heeft er puur mee te maken dat de productie iets anders verloopt, of door de bewerking naderhand om de alcohol eruit te halen. Elke wijnsoort heeft immers ook zijn eigen specifieke smaak. En geen 2 biermerken zijn hetzelfde.