alcohol door de week

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij drinken nauwelijks. Vriend af en toe een biertje op een feestje of in het weekend maar dat laatste sporadisch. Mijn zwager en schoonzus drinken echt iedere dag en eten dan ook niet samen met de kids want ze hebben dan geen trek.
    Neefje eet vaak hier want hij vind het gezellig om samen aan tafel te eten.
    Vind ik zo sneu....vraag me dan af waarom die biertjes belangrijker zijn.
    Maar ja.

2. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

De laatste x dat ik iets gedronken heb, is voor mijn zwangerschap geweest. Dat is nu zo'n 3 jaar geleden.

Veel mensen noemde mij 'alcootje' ;) maar ik heb er totaal geen behoefte meer aan. Denk dat ik het niet eens meer lekker vind, zo lang geleden

3. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom vind je dat slecht?

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wij drinken beiden nooit. Ik heb een hekel aan het gevoel van alcohol in mijn lichaam. Voel het altijd enorm in mijn blaas en polsen :(

Maar ik vind dat mensen doordeweeks best een biertje of wijntje mogen drinken. Niets mis mee. Zolang het er niet meer dan 3 worden...

5. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Nu dan even niet, maar ik drink toch wel paar keer per week een glaasje wijn. Heerlijk!

6. Koon

Koon Niet meer actief

Ik drink regelmatig een wijntje 's avonds. Ik denk zo'n 1 - 4 avonden per week (incl weekend) en dan 1 of 2 wijntjes. Zelden meer, dat doe ik alleen op een feestje zonder kind erbij.
    Mijn vriend drinkt echt bijna nooit. 1x per maand ofzo. En dan bier en soms ook (te) veel haha.

7. mamavang

mamavang Niet meer actief

ik ben ook geen drinker (meer)
    vroeger wel tijdens feestjes enzo
    maar sinds we zwanger probeerden te raken toch echt geminderd
    vl houdt wel van n drankje op zn tijd maar nu ik zwanger ben ook niet meer dan 1 of max 2 pilsjes in t weekend ofzo
    ik heb geen rijbewijs en stel dat t nodig is en we moeten eens naar de huisarts of ziekenhuis dan wil ik wel dat hij verantwoord met mij en dl achter t stuur kan kruipen..

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik drink zowieso alleen op een feestje of uitje. Nooit "zomaar" thuis dus ook niet in het weekend

9. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Ik drink eigenlijk nooit alcohol! Ten eerste geef ik er niks om en ten tweede heb een hele kwaaie dronk.

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Iedere dag wel een wijntje hoor :)

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik drink echt weinig... Vaak maanden niet. Nu met kerst en verjaardagen afgelopen maand wat vaker.

In de zomer wil ik ook nog wel eens een wijntje nemen doordeweeks.

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik drink doordeweeks rustig een wijntje hoor en soms ook wel meer dan 1. Maar het is niet standaard en ik kan ook rustig dagen/weken geen wijntje nemen.

Als ik alleen ben met de kids beperk ik het tot of helemaal geen alcohol of 1 wijntje.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Nee. Wij drinken wanneer we er trek in hebben..

Klinkt nu alsof we elke avond aan de zuip zitten, maar t is hooguit 3x per jaar.. dus daar ga ik mezelf geen grens voor geven.

14. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Als ik een flesje wijn haal, drink ik bijna elke avond wel 1 wijntje tot de fles leeg is. Maar ik haal niet zo vaak een flesje wijn. Daar kunnen weken tussen zitten. 's Zomers wel vaker, ik denk dat wij dan 3 keer per week een glas wijn drinken. Maar wel 1, we nemen niet gauw een 2e glas.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vroeger kon ik aardig alcohol drinken met uitgaan, maar aangezien ik nu haast nooit meer uitga :p....
    Sinds mn zwangerschappen heb ik eigenlijk nauwelijks nog behoefte aan een wijntje. We hebben het in huis voor verjaardagen of visite maar vaak drink ik zelf dan niet eens meer. Ik word er vaak zo loom van en aangezien ik zo onderhand chronisch moe ben ;) :p
    Ik drink alleen nog met vriendinnenavonden, uit-etentjes en als ik uitga ( keer of 3 per jaar met collega's bijv) en dan gaan er wel een paar glaasjes droge witte wijn naar binnen ;)

16. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als ik niet zwanger ben, drink ik zowel in het weekend als door de weeks, ligt er maar net aan of ik er zin in heb, dan 1 a 2 glaasjes per keer.

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik drink bijna nooit. En als ik drink is het op een vrijdag of zaterdag avond. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds ik moeder ben het liefts nuchter wil blijven. met het idee stel dat er wat gebeurd kan je niet rijden. stom he

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Partner drinkt sinds half jaar wel dagelijks 2 à 3 flesjes bier. Ik zelf drink alleen met oud en nieuw en dan mix bijv rode wodka redbull

19. Username

Username Niet meer actief

Mijn vader is alcoholist en mijn moeder heeft ook lange tijd problemen gehad met alcohol. Met als gevolg dat ik lange tijd geen druppel heb gedronken, als de dood dat ik ook alcoholist zou worden.

Inmiddels drink ik wanneer ik er zin in heb. Sporadisch en eigenlijk nooit meer dan 1 glas. En al helemaal niet omdat iedereen drinkt. Als het zomer is en we 's avonds laat lekker buiten zitten drink ik graag een rosebiertje. Maakt echt niet uit of het een werkdag is of juist niet. Als ik 2 dagen achter elkaar drink, drink ik prompt een tijd helemaal niet meer. Blijf toch een beetje een dingetje ;)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is heel erg wisselend, soms perioden dat ik alleen in het weekend wat drink, meestal 2-3 glazen ofzo. Soms weekenden niets. Maar het kan ook zijn dat ik bijv op een doordeweekse avond een glas neem en dan in het weekend verder niet.
    Dus het is sowieso niet iedere dag.

Deel Deze Pagina