Voor openbare dronkenschap zijn feiten en omstandigheden nodig waar dat uit blijkt.. Lallen zodat de hele omgeving wakker wordt of midden op de rijbaan lopen bijvoorbeeld, dan pas ben je strafbaar bezig. Als je geen opvallende dingen gaat doen die laten zien dat je volledig bezopen bent, kun je nog gewoon naar huis lopen zonder dat je strafbaar bezig bent en dat je een boete krijgt.
hahaha ik zie het dus al voor me, kom schat we gaan naar huis, zooo even je riempje om en de 5 meter lijn vast en lopen maar hahahahha onderweg nog even een plasje doen hoef je dat thuis niet meer tedoen en zo naar je mandje
Tja, over wat de wettelijke grenzen zijn, kan geen discussie gevoerd worden. Die lijn is keihard en kaarsrecht Ik rij nog wel met 1 wijntje of pilsje op, maar daar trek ik mijn grens. Ik heb ook wel eens gehad dat het ene biertje niet goed viel en toen ben ik ook met een taxi naar huis gegaan. Ook al was het 1 biertje. Deze verantwoordelijkheid hoort erbij als je bestuurder bent, kun je daar niet mee omgaan, dan verdien je imho je rijbewijs niet.
Ik ben van mening dat je helemaal niet mag rijden als je gedronken hebt, ook niet met 'maar' één glas. Vind dus dat ze die wet moeten aanpassen en mensen die met alcohol op rijden moeten strenger aangepakt worden. Weet je het ergste is vaak dat mensen die dronken achter het stuur zitten een ander dood rijden er zelf met een paar blauwe plekken vanaf komen. Hier rijden we niet als we drinken, ook niet na één glas . Dat je trouwends niet naar huis mag lopen vindt ik wel onzin.
Ook als je de wet aanpast, zullen er nog mensen dronken achter het stuur kruipen, dus daar verander je niets aan Verder vind ik dat 1 glas wel kan, dus daar verschillen we over van mening
wij zorgen er altijd voor dat 1 van ons niet drinkt. drinken we toch allebei dan bellen we een taxi. fietsen als je gedronken heb vind ik ook erg gevaarlijk. een auto weet niet dat je gedronken heb en als je een stuurfout maak lig je eronder. ik heb trouwens wel is een waarschuwing gehad van de politie. ik was toen 17 en gebonden aan een elektrische rolstoel. ik ben toen samen met wat vrienden uit gegaan en natuurlijk wat gedronken. niet extreem maar ik reed niet geheel recht op de stoep. ik wilde een taxi bellen maar nu bleek dat de rolstoeltaxi's al vanaf 9 uur niet meer rijden. ik kon toen maar op 1 manier naar huis en dat was rijden. helaas kwam ik politie tegen. ik kreeg een waarschuwing maar mog wel doorrijden omdat hun ook geen oplossing wisten om thuis te komen