wat ik bedoelde is als je spa met bier drinkt dan krijg je per glas maar een laagje bier binnen. Dus moet al al 3 spa met bier drinken voordat je 1 glas bier binnen hebt
Hier drinken we wel waar de kinderen bij zijn, maar beide nooit zoveel dat we flink aangeschoten zijn. Bij een feest in de avond/nacht als de kinderen op bed liggen hebben we niet echt een afspraak. Behalve wie de ochtendshift heeft en vaak is diegene wel zo wijs genoeg om niet te veel te drinken. Als we hals over kop naar het ziekenhuis moeten voor de kinderen, bel ik wel een taxi of vraag een nuchter iemand om te rijden. Als 1 van ons moet rijden, drinkt diegene sowieso niet.
Verantwoord met alcohol om gaan is sowieso verstandig. En je bewust zijn van de gevaren. Maar aan een 8 jarige "enge" verhalen vertellen over verslaafden dat vind ik dan weer het andere uiterste.
Ik drink eigenlijk nooit, mijn vriend alleen met verjaardagen en feestdagen. Maar als hij drinkt dan zorg ik ervoor dat ik altijd nuchter ben.
Een paar biertjes met de carnaval/kermis vind ik wel kunnen met kinderen erbij. Dronken worden is een ander verhaal. Moet zeggen dat ik het nu met de carnaval icm 2 peuters niet aandurf, veel te bang om ze kwijt te raken.
Haha, welnee, dat zijn geen enge verhalen, maar realiteit, van mensen die er op dat moment, zelf voor gekozen hebben met hun verslaving de strijd aan te gaan. Hij is bijv. dol op de filmpjes van "politie op je hielen" enzo, waar je heel regelmatig mensen ziet die stomdronken uit de auto gehaald worden na een dollemansrit met veel schade etc. Mensen die dan niet eens meer op hun benen kunnen staan of rare praat uitslaan omdat ze zover heen zijn dat ze niet meer weten wat ze doen/zeggen. Daar waarschuw ik hem altijd voor: iets drinken is prima, als je volwassen bent, maar zorg ervoor dat je weet wat je doet en niet zover gaat dat je de controle verliest.
Nou dan zal dat aan mij liggen want ik vind dat dus geen filmpjes voor een 8 jarige. Die snappen ook totaal niet dat je heel erg veel moet drinken om zo stomdronken te worden.
Dat het een verslaving kan worden, als je daar vatbaar voor bent. Je leest net niet wat ik bedoel te zeggen. We leren dat alcohol drinken iets moet zijn dat leuk en gezellig is voor speciale momenten. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Dat je daar niet al overdag mee begint want dat het invloed heeft op je reactievermogen en het niet "normaal" moet worden om alcohol te drinken. Hij weet heel goed wat het betekend om verslaafd te zijn, dat het inhoudt dat je zoveel drinkt/gamed/drugs gebruikt dat je niet meer zonder kan en, in sommige gevallen, niet meer weet wat je doet.
zelf drink ik dus 7 up of bitterlemon met bier. Gewoon bier vind ik niet lekker en wijn (wat ik normaal drink) werkt niet met de carnaval want in elke kroeg hebben ze weer andere wijn.
Hij vindt ze geweldig, en hij wordt ook politieman in Engeland . Gelukkig snapt hij heel goed dat die mensen zoveel gedronken hebben dat ze hun verstand niet meer gebruiken. Omdat hij leert dat het best kan, maar met mate en bij uitzondering.
En toch reageert hij verontwaardigt als jij wijn drinkt.. Waarom reageert hij dan verontwaardigt? Ik vind dat soort politiefilmpjes voor een 8 jarige ook not done!
Wij drinken wel met de kinderen erbij, dat vind ik normaal. Deden mijn ouders vroeger ook, borrelen deden we bijna elk weekend met de buren. Toen ik wat ouder was mocht ik ook wel eens een slokje wijn proeven of een heel klein bodempje wijn met wat water erbij. Dat gebeurde zelden hoor, maar zelf drink ik nu bijna nooit. Ik heb nooit de drang gehad om veel alcohol te drinken en vind het ook niet spannend om te proberen. Het is niet zo dat we trouwens allebei dronken of aangeschoten worden met kinderen erbij, dat vind ik niet verantwoord.
Ik heb de laatste jaren een afkeer voor alcohol gekregen, drink dus ook vrijwel nooit. Ik drink nooit in bijzijn van mijn kinderen, ik vind het idee dat een glas verkeerd kan vallen of ik van 1 glas wijn aangeschoten raak heel onprettig. Wil graag helder zijn.
Herinner je je de BOB en NIX campagnes nog? Er is uit onderzoek later gebleken dat verbieden wel degelijk helpt en het alcoholgebruik (in de auto en onder de 18) was afgenomen. Ik denk dat het net werkt als de antiroken-campagne, roken wordt ook steeds minder "normaal". Ik mocht als puber geen alcohol voor ik 18 jaar geworden was. En dus dronk ik geen alcohol voor mijn 18e. Ik vond het namelijk heel normaal om te luisteren naar wat mijn ouders verboden, zeker als ze daar een goed verhaal bij hadden... En we verbieden het hem niet, we proberen te leren hoe je op een goede manier met alcohol kunt omgaan. Niet kampachtig, maar als het zo eens ter sprake komt hebben we het erover.
Haha nou dan was jij een brave puber. Alles waarvan mijn ouders zeiden dat het niet mocht deed ik juist wel. Denk dat je het iets te makkelijk ziet, denk dat het merendeel van de pubers niet zo goed naar hun ouders luisteren.
Daarom schreef ik: we zullen zien hoe hij erover denkt als hij 16/17 is. Ik hoop dat hij dan bedenkt dat het niet samen gaat met zijn medicatie. Voor nu snapt hij dat het kan als je met mate drinkt en vindt hij dat hij ons "betrapt" heeft als hij een wijnglas in de vaatwasser ziet staan. Daar lachen we dan samen om en leggen nog eens uit dat een keer een wijntje (of biertje, maar dat drinken we nooit) best eens kan.