Alcohol effect op sperma

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jel123, Aug 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Ik las dat het 3 maanden duurt voordat er 'nieuw' sperma gevormd wordt bij de man. Nu lees je overal dat alcohol bij de man de vruchtbaarheid (slecht) beïnvloed.

Maar wat ik me nu juist afvraag, stel dat de spermacel wel het ei bevrucht wanneer de man de afgelopen tijd teveel gedronken heeft, is de kans op een miskraam of afwijkingen bij de baby dan groter? Of gaat het echt alleen om de vruchtbaarheid?

2. pantertje

pantertje Bekend lid

Dec 31, 2010
    531
    0
    0
    volgens mij alleen vruchtbaarheid hoor. de man krijgt er slechter zaad van.

het is alleen zo dat als de vrouw alcohol nuttigt tijdens zwangerschap dat het n miskraam of afwijkingen kan veroorzaken.

3. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi jel,
    Ik had een soortgelijke vraag vorige week en gesteld aan een arts (ging over zwanger worden terwijl m'n vriend balkanker had, dus of je dan geen afwijkingen in kindje kon krijgen) maar wat hij zei is dat een gezonde spermacel een gezonde spermacel is. Als er iets mee aan de hand is dan ontwikkelt de cel zich niet tot volledige spermacel. Je hebt dus geen spermacel of een "gezonde" en er zijn geen "halve" cellen. Deze zouden dan ook sowieso door het eitje worden afgekeurd. Mooi systeem, dat lichaam van ons!
    Dit heeft trouwens niets te maken met snelheid van zwemmen etc. Vandaar ook gezond tussen "". Met gezond bedoel ik: geen zaadje met twee kopjes of zonder staart of iets dergelijks. Geen gekke afwijking in zaadje zelf al.

Kun je hier iets mee?

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik kan me trouwens voorstellen dat met veel alcohol bij de man wellicht alleen de hoeveelheid gezonde zaadjes afneemt en niet dat ze misvormde kindjes maken.

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wolkje@ Netjes uitgelegt , niets aan toe te voegen!
    Alleen jel succes meis met zwanger worden en hoop voor je dat een goed zaadje jou eitje gauw vind en er een mooi wondertje uit voort komt .

Alcohol is slecht net als roken maar dat weten we allemaal!

6. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Kunnen jullie je man/vriend dan van het alcohol afhouden..? Die van mij drinkt wel graag een biertje...

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    #7 S0fietje, Aug 15, 2011
    Last edited: Aug 15, 2011
    zou je je man of vriend van de alcohol af willen houden? Dit is misschien belangrijk als je de medische molen in gaat maar toch niet als je daar niet in zit? Nee ik heb mijn vriend niks onthouden want het komt of het komt niet en als het uiteindelijk niet komt dan kan je misschien erop gaan letten. Ik vind gewoon leven en doen zoals je normaal ook doet. Zou het niks voor laten of vinden dat hij ervoor moet laten.

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Ik denk dat ieder voor zich moet weten of hij het er wel of niet voor laat. Als je gewoon verder wilt gaan zoals je altijd hebt geleefd (en dan dus in dit voorbeeld met alcohol) dan kan het langer duren voordat je zwanger bent. Dat hoeft natuurlijk niet.

Ik neem zelf liever het risico niet dat het langer duurt en drink nog maar heel weinig alcohol. Mijn vriend is ook geminderd (maar drinkt nog wel meer dan ik).

En stel dat ik al zwanger ben zonder dat ik het weet, dan wil ook geen extra risico lopen.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik vind dat ook wel lastig. Mijn vriend rookt af en toe een jointje. Ik heb het liever niet nu we zwanger proberen te raken. Maar ik kan hem niks verbieden. Ik heb hem wel uitgelegd dat het invloed kan hebben, maar hij moet bepalen wat hij ermee doet. Als het nu echt heel lang mocht gaan duren, dan kunnen we het altijd nog eens over hebben. Ik hoop dat een jointje op zijn tijd gewoon weinig invloed heeft....

10. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Mijn vriend dronk de afgelopen tijd vrij regelmatig ca. 6 biertjes (sixpack blikjes) op een avond. Zelf wilde hij nu eerst drie maanden weinig bier drinken voordat we proberen zwanger te worden. Maar dat is dus niet nodig, behalve dan voor hem zelf :)

Dat een vrouw geen alcohol mag drinken, dat weet ik. Dat is voor mij niet moeilijk want ik drink nu al bijna nooit.

11. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Mijn vriend drinkt dus wel afentoe. Ik zelf doe het alleen als ik ongesteld ben. Dan weet ik teminste zeker dat ik niet zwanger ben. Vindt het niet erg om niet te drinken.
    Wel ben ik al 5 weken gestopt met roken..! Wow trots:)

12. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mijn vriend drinkt ook wel eens. Meestal is dit 1 biertje op een avond. (elke dag) Weet niet of dit ook schadelijk is, maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. (dat hij elke avond een biertje drinkt, als het schadelijk is natuurlijk wel.)

13. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Het zal gerust niet heel veel kwaad kunnen denk... Maar zelf willen we zo min mogelijk risico lopen. Ik drink zelf helemaal niet meer (dronk sowieso al bijna niks), mijn vriend is flink geminderd. Het idee alleen al dat het eventueel kwaad zou kunnen, zorgt wel dat we ermee oppassen.

14. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Maar wat doen jullie dan met rauw vlees en sushi en zo? nemen jullie dat dan ook niet meer?

15. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Heb net wel het volgende op internet gevonden:

Je wist niet dat je zwanger was en hebt de eerste weken wijn gedronken, sushi gegeten, toastjes Franse kaas, etcetera? Maak je geen zorgen. Tijdens deze eerste twee weken na de bevruchting is er nog geen contact tussen ‘je baby' en jouw bloedbaan. Tot dan is je kind in ieder geval tegen die schadelijke invloeden beschermd. Pas daarna komt de uitwisseling van bloed tussen jou en het embryo op gang. Vanaf dan is het extra belangrijk om gezond te leven.

Overigens vergroot gezond leven wel degelijk je kans op zwangerschap

De kans op vergroot dus wel, maar ben je het dan kan het de eerste 2 weken geen kwaad.

16. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    hmm...vraag me af of met die twee weken de periode tot de innesteling wordt bedoeld? Of zit daar ook al een paar dagen innesteling bij?
    Hahahaha! Internet roept alleen maar meer vragen op :D

17. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    @molly27 Dat aten we sowieso al amper...:)
    Volgens de info op internet kan het de eerste 2 weken geen kwaad. Maar dan moet je in week 3 dus wel weten dat je zwanger bent, wanneer je wel gewoon alcohol drinkt e.d. Zo niet, dan bestaat er dus een risico. Dit wil ik graag uitsluiten...

18. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Snap dat je het wilt uitsluiten hoor, dat heb ik in beginsel ook! Maar ga waarschijnlijk dit weekend uiteten en dan wordt het sushi. Niemand hoeft te weten dat wij bezig zijn, dus ik ga niet zeggen dat ik daar dan liever niet eet. Maar dan kan ik het in mijn geval geen kwaad (zie mijn cyclus).

Share This Page