Hoi! In verband met werk ben ik deze week begonnen met 1 voeding te laten vallen en te vervangen door een flesje kunstvoeding. Wat ik me afvraag: is het nog belangrijk dat ik de eerste live borstvoeding na het flesje steeds dezelfde borst geef? Dus links of rechts. Als ik na de vervangen borstvoeding steeds bijvoorbeeld de linkerborst aanbied (ik voed met 1 borst per voeding), weet mijn lichaam dan op een gegeven moment dat het op dat tijdstip voor de linkerborst melk moet hebben, en dat mijn rechterborst nog niet zo gevuld hoeft te zijn, omdat die 3 uur later pas weer aan de buurt is? Ik heb ook geprobeerd om de omliggende live voedingen (dus de laatste voor- en de eerste na- het flesje kunstvoeding) beide borsten aan te bieden, zodat er niet te lang tussen zit voor er van gedronken wordt, maar mijn dochter gaat dan gelijk spugen na het drinken en heeft dan duidelijk te veel binnen gekregen. Alvast bedankt! ps: tussendoor (dus ongeveer tijdens het flesje KV) kolf ik wel nog beide borst op werk, dus wat dat betreft is het voor beide borsten even lang geleden dat ze geleegd zijn, tegen de tijd dat ik de eerste live voeding weer geef)
Hoi, Omdat je op je werk kolft en daardoor evenveel tijd zit tussen de volgende "live" voeding, maakt het niet uit welke borst je aanbied. Als je het idee hebt dat je erg veel melk hebt en je kindje daar last van kan krijgen, kolf dan met je hand de eerste druk eraf en leg haar daarna aan. Groetjes Saskia