Baby spuugt borstvoeding uit, flesvoeding gaat prima?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Regelmamma, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regelmamma

8 apr 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb door medicatie die ik moest innemen de borstvoeding een tijdje (ca een week) moeten stoppen. Inmiddels ben ik van deze medicatie af en mag ik weer borstvoeding geven. Ik ben het nu weer aan het opbouwen de borstvoeding. Wat ik merk is dat wanneer ik borstvoeding geef, mijn kindje dit direct na het boeren allemaal uitspuugt. (het is zeg maar niet "een mondje") Met flesvoeding is dit echter niet het geval. Ik wil niet stoppen met borstvoeding geven, maar waar kan het aan liggen dat mijn kind het allemaal uitspuugt, en nog belangrijker; wat kan ik eraan doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Kindjes spugen makkelijk borstvoeding. Het lijkt al gauw heel veel wat ze spugen maar ze nemen de borstvoeding ook veel effectiever op in het lichaam. Na 20 minuten is al een heel deel van je voeding opgenomen door je kindje!
    Het is even lastig, dat spugen, maar ik zou het even aankijken. Mogelijk krijgt ze veel tegelijk binnen? Wanneer het heel hard loopt kun je een paar keer proberen de eerste melkstroom weg te laten lopen voor je haar aanlegt. Dan kan ze wat rustiger drinken.

Succes!

Deel Deze Pagina