vraagje over ontlasting baby 3,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door La femme Nikita, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hallo,

Super fijn dit topic hier, heb een paar weken geleden al eens een vraag gesteld en kreeg een super antwoord, deze keer hopelijk weer...;)

Mijn zoontje (3,5 maand) heeft de afgelopen paar weken niet vaak een poepluier gehad. Een aantal keer na 4-5 dagen pas, en één keer pas na 9 dagen. Hij scheen er niet veel last van te hebben en omdat ik alleen BV geef is het ook geen probleem.

Nu heeft hij de afgelopen 24 uur al 3 keer flink gepoept.
    Alle 3 de keren heel anders...de eerste keer normaal, de tweede keer wat groenig en plakkerig maar en nu zojuist was het heel waterig en zat er echt slijm bij.
    Hoelang moet ik dit in de gaten houden of is dit allemaal nog normaal.

Alvast erg bedankt voor het antwoord.

2. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    nog een kleine update...

Vanacht was het weer heel erg slijmerig, en vanochtend was het groen en heel erg plakkerig...

Ondertussen heb ik ook al een plasluier gevonden, zonder ontlasting dus.

En vergeten te schrijven, afgelopen week zijn we bij de Ostheopaat geweest, en die heeft hem nog wat behandeld voor zijn buikpijntjes en zodat wij beter kon gaan poepen.
    Zou dit ermee te maken kunnen hebben??

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dat ie wat minder vaak gaat poepen is niet erg, dat het er ineens anders uitziet kan een oorzaak hebben, in eerste instantie denk ik aan een overgevoeligheid ergens voor.
    Heb je hem iets gegeven wat ie anders niet krijgt, een ander soort vitaminen of een medicijn ofzo?
    Of heb je zelf iets gegeten of een medicijn genomen wat je anders nooit neemt?
    Heeft hij voldoende plasluiers en drinkt hij genoeg bij je en is hij verder tevreden?
    Graag je reactie. Als je het niet vertrouwt of hij is ziek zou ik laagdrempelig even contact opnemen met je huisarts.

Mirjam

4. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Nee, iets anders als gewoonlijk hebben we eigenlijk niet gedaan. Hij krijgt de laatste tijd wat druppeltjes om beter te kunnen poepen (Bigaia of Sapsimplex) maar die krijgt hij al wat langer.

Zelf heb ik sinds de zwangerschap af en toe last van heftige buikkrampen, en omdat we niet thuis waren heb ik daar gisteren voor het eerst Iberogast druppels voor genomen, weet niet of hij daar al zo snel op gereageerd kan hebben omdat dit alletwee gisteren was. In de apotheek zeiden ze wel dat die overgaan in de melk, maar dat dat in principe geen kwaad kon.

De groene plakkerige ontlasting heb ik trouwens wel al vaker gezien, ook bij zijn tweelingzusje, en die hebben ze nooit tegelijkertijd.

Nieuw was gisteren echt 2 keer behoorlijk wat slijm erin.

Deel Deze Pagina