Alcohol en dergelijke

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door floraa, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dit is wat je zelf zei:
    Ik houd zelf nogal van borrelen uitgaan, ik drink dus ook best wat.

Ik zeg daar niet meteen op dat je alcoholist bent ik vind het alleen zorgelijk dat je zelf zegt, en dus weet, dat je best wat drinkt.
    Je weet het dus zelf best maar wilt jezelf eigenlijk niet teveel aanpassen omdat je probeert zwanger te worden.
    Want dat wil je pas vanaf dat je een positieve test hebt.

Als ik de rest van je berichten lees heb ik het idee dat je alcohol belangrijk vind en het eigenlijk niet wilt opgeven.

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    QUa drinken niet meer het ouderwetse stappen in de kroeg gedaan, want dat vond ik teveel maar ben er niet meer gestopt. Ben er mee gestopt toen ik positieve test had. En dat zou ik een volgende x weer zo doen.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat een onzin.
    Je zegt niet dat ze alcoholist is maar denk het wel dat blijkt uit alles wat je daarna zegt.

Wie zegt dat ze eigenlijk niet teveel wil aanpassen waar lees je dat.
    En wat is er mis met van wijntjes houden en best wat drinken. Er staat toch niet dat ze elke dag laveloos op de bank ligt met een fles wijn achter de kiezen? Wat is veel misschien vindt zij 3 glazen op een zaterdag wel veel?

4. floraa

floraa Niet meer actief

Hoezo is dat zorgelijk? Ik begrijp je oprecht niet. Je interpreteert mijn berichten echt verkeerd.

Maar goed, laten we niet gaan discussiëren over het feit of ik alcoholist ben of niet. Dat is onnodig. Ik heb mijn antwoord.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben trouwens niet al 'gaan leven als zwangere' qua voeding. Ik heb gewoon filet americain gegeten en biefstuk en rauwmelkse kaas en weet ik veel wat.
    Maar omdat ik 4 miskramen heb gehad, wij in de MMM zitten en ik graag zo gezond mogelijke eitjes wilde hebben, heb ik wel bewust gekozen om in principe niet te drinken. Behalve dan dus 1x per half jaar dat halve glaasje wijn bij echt uit eten gaan. En mijn man is gestopt met roken (en hij was ook echt een verstokte roker) en in de periode voor de punctie en bevruchtingen dronk hij niet. Zodat ook hij zo optimaal mogelijke zaadjes kon leveren.
    Ik vond dat in principe echt geen grote opgave. Het valt in ieder geval -voor mij- in het niet bij het hele MMM gebeuren met hormonen spuiten en ziekenhuis bezoeken en de rest van het circus.

Kijk, ik heb nu 5 terugplaatsingen gehad in 3 jaar tijd. Bij een normale cyclus heb je misschien wel 30 kansen in 3 jaar tijd. Dus dan moet je er wel het maximale uit proberen te halen, want je hebt gewoon een 'achterstand' ten opzichte van stellen die het iedere maand kunnen proberen. Zo voelde ik het in ieder geval.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Welkom op het forum.. De plek waar je alcoholist bent volgens "moraal ridders" als je durft te zeggen dat je van een wijntje houdt. Of als je in het weekend wel eens een flesje opdrinkt :D!

Succes met zwanger raken! En geniet van je wijntje ;).
    Ik kijk er al naar uit :D!

7. floraa

floraa Niet meer actief

tja, ik ben het VIVA forum gewend. Ik merk wel dat er hier veel andere types zitten, maar dat maakt niet uit. Is in het echte leven net zo divers. :D

8. floraa

floraa Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal. Ontzettend rot dat je dat allemaal mee moet maken en dat het niet vanzelf gaat.

Alleen zijn wij nog niet op dat punt, we beginnen net. Ik snap dat wanneer je al van alles achter de rug hebt, je meteen denkt: ja tuurlijk stop ik. Heel logisch.
    Is voor mij alleen nog niet nodig. Mocht ik over een jaar nog niet zwanger zijn, zal ik daar heus anders over denken.

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Dát dus... mijn man is alcoholist. Hij heeft Inmiddels bijna twee jaar geen druppel meer gedronken dus geloof me, ik weet hoe het kan zijn.
    Maar ik vind de opmerkingen naar TS toe onzin.
    Ik zelf ben toen mijn man is gestopt ook veel minder gaan drinken. Maar ik ga het niet opgeven nu we er weer voor gaan. Waarom? Af en toe een wijntje is heerlijk. Voor een ander is dit een reep chocolade. Moet kunnen hoor.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik dronk wel gewoon een wijntje.. Die ontspanning had ik ook gewoon ook wel nodig. Zodra ik een positieve test in mn handen had dan stopte ik gewoon.

Gelukkig kunnen wij ondanks een beetje hulp redelijk makkelijk zwanger worden. Denk niet dat ik van de wijn minder vruchtbaar ben.

Ik heb PCOS en voor zo ver ik weet gaat dat niet weg door geen wijn meer te drinken.

Ik zeg! Geniet en drink met mate :p

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Neem rustig een borrel of wijntje hoor! Ik dronk zelf niet in de periode na mijn eisprong en toen ik een positieve test in handen had helemaal niet meer ;)

Voor je omgeving is het denk ik juist makkelijker te verbergen als je nu al wat zou minderen. Ik heb een paar maanden voordat ik met de pil stopte serieus gelijnd en daar hoort veel minder alcohol bij ;) . Daardoor was niemand achterdochtig toen ik helemaal stopte met de alcohol!

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Gewoon lekker doen en laten wat je zelf wilt. Wie weet duurt het nog een jaar. Het gaat erom dat je doet waar jij je goed bij voelt en dat jij je kan ontspannen.

Ik drink zelf alleen een glaasje in mijn rode dagen en de rest van mijn cyclus niet. Heb vorig jaar al een paar maanden als zwangere geleefd, maar toen werd ik er ook niet zwanger van. En het is af en toe gewoon lekker! :D

13. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Zoals anderen ook al hebben gezegd, zou ik sowieso stoppen bij een positieve test en in de tussentijd gewoon minderen. Wekelijks helemaal laveloos zijn is natuurlijk niet zo goed voor je vruchtbaarheid, maar een wijntje kan gewoon hoor! Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk ;).

14. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    #34 Lismam, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
    Het is misschien wel goed om te weten dat alcohol en drugsgebruik schadelijk kunnen zijn, bij elk gebruik. Je hoeft geen 10 flessen op te hebben om een kindje met fas te krijgen. Helaas vergissen veel vrouwen zich hierin en zien zij alcohol als niet zo schadelijk tijdens de zwangerschap. Juist de eerste weken gebeurt er al veel in je buik! Niet elk glas leidt natuurlijk tot problemen maar ik bn opgegroeid met een pleegzusje met fas en ik weet hierdoor zeker dat ik geen druppel drink nu ik zwanger ben! Je kindje heeft nog niet de kans om te kiezen! Helemaal niet om mensen de les te lezen of te veroordelen als ze wel willen drinken, we leven in een vrij land. Recent onderzoek wijst ons echter wel op de risico's en dat die al ontstaan bij elke slok zeg maar. Ik heb er zelf vanaf dat we het probeerde voor gekozen te leven als zwangere! Ik heb me ingelezen en het wijken van bepaalde producten verkleint de kans op een vroege miskraam ook! Ik ben overigens snel zwanger geworden en begrijp dat het na een jaar ofzo wel moeilijker is! Ik als sushi verslaafde vind het soms ook wel moeilijk, maar ik wil graag nu al zo goed al's mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor de gezondheid van mijn kind.

15. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Maar we hebben het nu toch ook niet over drinken tijdens de zwangerschap? Zodra je weet dat je zwanger bent, stop je natuurlijk direct!
    Ik heb altijd begrepen dat juist die eerste weken jouw bloedbaan niet met het kindje is verbonden.
    Ingebouwd door de natuur?

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik drink ook gewoon, en nee, ben geen alcoholist :D en zodra ik een tweede streepje (denk) te zien op een test.. stop ik :D

Ben blij ook dat niet gestopt ben, aangezien nu blijkt dat ik heel weinig kans heb om op de natuurlijke manier zwanger te worden.. zou ik al 2 jaar nutteloos leven als zwangeren.. en alle biefstukjes / sushi / wijntjes en knuffels met mijn neefje en nichtje moeten missen.

Ook hier zei de gyn trouwens dat drinken geen kwaad kon zolang je niet elke week laveloos over straat ging. En dat het beter was dan lopen stressen en goed voor de ontspanning. Als ik maar stopte bij een positieve test.

Ben trouwens de eerste maanden wel gestopt met alles.. resultaat.. niet zwanger! Dus het helpt mij niet om sneller zwanger van te worden.

17. Call

Call Lid

29 aug 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het voor mij makkelijk praten en niet leuk voor de mensen die al lange tijd bezig zijn met zwanger raken, bedoel het allemaal niet kwaad.

Ik ben ongepland zwanger geraakt nadat ik 3 maanden gestopt was met de pil, maar ik kwam er dus pas na 5 weken achter en heb gewoon nog twee weekenden aardig wat gedronken. Ik denk dat mensen die al langere tijd aan het proberen zijn alles opzij willen zetten, maar je hoort zoveel verhalen en ervaringen van mensen die er zoveel mee bezig zijn dat het gewoon niet wil lukken. Vanaf week 7 was het volgens mijn dokter pas echt schadelijk voor het kindje en natuurlijk heb ik niks meer gedronken vanaf dat ik wist dat ik zwanger was. Misschien heb ik geluk gehad en ik weet niet hoe het is om ergens maanden of jaren voor te moeten "vechten" wat je eigenlijk niet in de hand hebt. Mij lijkt dat je af en toe een paar glazen alcohol als je nog niet positief hebt getest en nog niet jaren bezig bent best moet kunnen, net als alle andere dingen die je moet laten tijdens je zwangerschap.

Ik denk dat die paar glazen wijn of wat dan ook toch niet de reden zullen zijn als het niet lukt om zwanger te raken.

Deel Deze Pagina