druk en huilen bij aanleggen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Tara84, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Mijn zoontje van 2 maanden is de laatste dagen erg onrustig bij het aanleggen. Hij gooit zijn hoofd steeds naar achter en als ik het tepelhoedje in zijn mond probeer te krijgen begint hij te huilen. Hij lijkt dan ook gefrustreerd te worden. Als ik zijn hoofd strak tegen me aanhoud (zodat hij zijn hoofd niet naar achter kan gooien), begint hij vrij snel te drinken. Als hij eenmaal drinkt is het prima. Maar ik vind het eigenlijk zo zielig om zijn hoofd zo geforceerd tegen me aan te houden.
    Kan er een oorzaak zijn van dit gedrag? Hij heeft in ieder geval geen spruw.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

enorm sorry, jouw vraag is blijven liggen. Is je vraag nog relevant? Heb je nog aanvullingen? Dan kijken we ernaar en beantwoorden hem alsnog.

Mirjam

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    ja, het is eigenlijk nog wel relevant. Al gaat het weer een stukje beter. De ene keer hapt hij direct aan en begint rustig te drinken. De andere keer is hij echt even overstuur en duurt het een tijdje voordat hij gaat drinken. Zou het kunnen dat hij dan toch gewoon nog niet zo'n honger heeft? Of juist zoveel honger dat hij de rust niet meer kan vinden? Vind het soms lastig om zijn signalen op te pikken. Ik krijg er nu met moeite vijf voedingen in. Maar vier vind ik zo weinig!
    Hebben jullie nog tips?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

heb je weleens geprobeerd om in een andere houding te voeden? Misschien dat het dan wat beter gaat.
    Op zich lijkt 5 voedingen weinig. Maar daar kan ik iets over zeggen als ik weet hoeveel plas en poepluiers hij heeft, of hij goed groeit en of hij verder tevreden is. Kun je dat nog even aanvullen?

Mirjam

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    liggend lijkt het inderdaad wat beter te gaan dan zittend. Hij groeit heel goed (is ook een lekker mollige baby;)
    Hij is geboren op 7-9 met een gewicht van 3650 en op 15-11 was hij 5790. Volgens het CB is dat heel mooi, klopt dat?
    Ik ben nog nooit een lege luier tegengekomen, een enkele zonder poep, maar altijd vol plas en 9 van de 10 keer ook met poep. Ik verschoon zo'n zeven keer per dag denk ik.
    Verder is hij echt heel tevreden. Hij is wel maar zo'n 1,5 uur wakker per keer, daarna slaapt hij veel. Ik maak hem ook nooit wakker voor een voeding, maar voed op verzoek. Daardoor zit er soms wel 4 of 4,5 uur tussen een voeding. Een andere keer kan hij al na 2 uur komen. 's nachts slaapt hij tegenwoordig zo'n 10 uur. Hij slaapt dus best veel, is dat normaal?
    Eigenlijk heb ik wel het gevoel dat het gewoon heel goed gaat, maar die frustratie bij het aanhappen begrijp ik soms niet. Maar misschien is dat voor jullie heel lastig te beoordelen.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Geen idee?
    Vanavond was het weer lastig. Hij heeft eerst een paar minuten gehuild (echt best hard) voordat hij aanhapte. Voordat ik hem aanlegde was hij rustig en begon wat te happen, dus hij had wel honger. Er zat 3,5 uur tussen de voeding daarvoor. Eenmaal aan het drinken heeft hij heerlijk rustig gedronken.

Share This Page