Alcohol en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Afina80, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik drink helemaal niet meer, maar dat kwam in eerste instantie niet omdat we met kinderen bezig waren. heb een paar keer een flinke kater gehad en daar werd ik niet vrolijk van. het probleem bij mij was dat de wijn toch wel erg lekker was. niet meer gedronken sinds januari en in maart gestopt met de pil.
    liefs doris

2. Jessica77

Jessica77 Actief lid

24 mei 2006
    256
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik drink ook gewoon af een toe een roseetje. Maar alleen in het weekend of met een feestje. Zeker nu het langer duurt eer ik zwanger ben, heb ik geen zin om me alles te ontzeggen.
    Zodra ik een positieve test in mijn handen heb stop ik acuut natuurlijk

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    gewoon gedronken voordat ik wist dat ik zwanger was. Sinds ik een positieve test had natuurlijk niet meer!

Vroeger dronken en rookten de vrouwen toch ook nog, zelfs al waren ze zwanger. Onze moeders mochten 1 borreltje en 5 sigaretten per dag toen ze zwanger waren. Toen wisten ze niet beter.

Dus ik zou niet te streng voor jezelf zijn, anders hou je het niet vol en je weet maar nooit hoe lang het gaat duren totdat je zwanger bent. En als je het bent dan mag je zeker nog 9 maanden geen alcohol meer. Succes!

4. knorrsan

knorrsan Actief lid

15 mrt 2007
    103
    0
    0
    Gisteravond op de verjaardag maar 3 wijntjes op...vriendin vroeg al of ik ziek was...hihi

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Sinds ik begon met afvallen in maart 2006 heb ik tot nu, ca. 3 keer wat gedronken.
    Het valt mijn vrienden wel op dat ik op verjaardagen alleen nog maar fris of thee drink. Maar omdat ik dat al sinds vorig jaar doe, zeggen ze er niet zoveel meer van.
    (Sinds augustus 2006 ben ik klaar met mijn dieet :p).

6. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik drink ook eigenlyk alleen op verjaardagen/ feestjes en met stappen, maar aangezien dat nie zo heel vaak meer gebeurt, drink ik dus ook nie zo vaak. Thusi eigenlyk byna niet.
    as vrydag wel personeelsfeest, en zaterdag jarig (vier het pas 1 july) dus dan gaat er welwat gedronken worden.
    t scheelt dat we nog nie voor t echie bezig zyn, das pas na mn volgende ongi, denk zo rond begin july. Komt psies mooi uit dan ;)

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik drink sowieso niet (veel). Toen we besloten het te gaan proberen had ik zoiets van, nu helemaal niks meer.
    Ik heb voor het laatst het Carnaval gedronken en achteraf bleek dat ik toen al zwanger was.
    Nu drink ik niks meer.

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik heb in de vorige maanden alleen af en toe een wijntje genomen, maar dan hield ik altijd op rond de eisprong (tot de volgende ongi).
    Maar ik zit nu in de 5de ronde en nadat ik alle reactie van jullie meiden heb gelezen denk ik dat ik gewoon af en toe een borrel neem tot vermoedelijke innesteling. Ik werd er namelijk niet gelukkiger van, en je weet idd niet hoe lang het allemaal gaat duren!

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Jeetje wat apart om te lezen dat een "glaasje" zo belangrijk is toch wel,terwijl het juist je lichaam vergiftigt...
    Maar ik moet niet zeuren,ben tot mijn 18de een razende zuiper geweest #-o
    lol! :D

10. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hier kan ik me helemaal in vinden :)

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wij zijn nog maar pas in de eerste ronde. En ook ik kan soms niet anders dan een glaasje wijn drinken. Als de mensen rondom je gewoon zijn dat je af en toe wijn drinkt en plots geen enkele keer meer ja zegt, dan vermoeden ze natuurlijk iets en dat willen we nog niet :). Maarja, af en toe eens eentje kan ook geen kwaad he.

Ik zal dus af en toe iets drinken omdat het "moet". :)

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik drink dagelijks één glaasje wijn en geniet ervan dus ik zou niet weten waarom ik er nu mee zou stoppen. Totdat ik weet dat ik zwanger ben, dan stop ik helemaal.

13. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Bavaria 0.0 is wel een goed alternatief, ik vind em wel lekker maar smaken verschillen!

14. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Als we een feestje hebben drink ik gewoon, en roken doe ik ook nog steeds als we weten dat ik zwanger ben, ik het gewoon met alle twee klaar

Deel Deze Pagina