Weet je wat ik niet snap? Of het nou wel of niet schadelijk is (ofwel er is twijfel over) waarom dan gewoon niet laten staan? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken daarover.
helemaal mee eens....! Maar ik vermoed dat dit wel eens een "gezellig" topic kan worden.... ik pak de chips en cola alvast
@mollie: ben ik helemaal met je eens maar sommige dingen weet je dat ze die kans vergroten en tja.. ieder voor zich wat zij "belangrijker" vind maar mijn keuze is in ieder geval wel gemaakt @loekie: tja ik laat de wijn toch maar staan daarentegen drink ik nog wel steevast elke dag een kop cappuchino sochtends. en HEEL eerlijk gezegd.. heb ik pas 1x gedacht van "goh jammer" dat was lekker op het terras met wat te eten.. en een roseeeeehhh doe maar jus d'orange i mean.. als je het ene leuke niet mag.. betekend niet dat je er niet wat anders leuks voor in de plaats kan nemen he en er blijft genoeg leuks en lekkers over gelukkig
mwah op zich is dit het eerste(!) topic over alcohol wat niet al na 3 posts verzand in stevig vloek en tierwerk en eindigt met een slotje zouden we het toch leren? if not.. kleine tip: als er gevloekt en getierd word zit dit topic in no time op slot alcoholtopics hebben een slechte reputate en ik durf er geld op te zetten dat er een modje met dr neus stevig op dit topic zit om tek ijken of iedereen elkaar een beetje in zijn/haar waarde laat (en terecht overigens!) ga er stiekum ook niet vanuit dat als ik zondag uit maastricht terugkom... het topic er nog is
Toen wij aan "de gang" gingen voor een kleine ben ik gestopt met alcohol drinken. Roken deed ik zoziezo al niet. Ik vind een sapje, ice thee of dubbel fris net zo lekker. Ik weet iemand die heel de zwangerschap volop heeft zitten paffen en heel de dag door red bull dronk, echt belachelijk. En dan beweren dat de vk heeft gezegd dat ze niet hoefde te stoppen met roken, omdat het kindje toch al verslaafd zou zijn
Weet je wat ik nou zo raar vind? Dat sommige artsen, dokters en verloskundigen nog steeds vertellen dat je vanwege stress bij het stoppen met roken beter een paar sigaretjes per dag kan roken. Dat dat minder erg zou zijn. En dat een glaasje heel af en toe best kan?
Nou dat bedoelde ik dus ook met mijn post. Hoe kan ik als zwangere nu weten dat één glaasje in negen maanden zoooooo schadelijk is als ze beweren als mij HA zegt dat het absoluut geen kwaad kan. Ik bedoel, die heeft er toch voor gestudeerd, die moet toch weten hoe het zit. Als de medische wereld niet eens op één lijn zit, ga vrouwen dan niet betuttelen alsjeblieft en laat ons zelf de keuze maken of we willen stoppen met drinken. Ik heb ook een of twee keer gedacht, goh jammer, met kerst en mijn vaders 60e verjaardag, maar verder niet. Toch gaat er wel een fles Canei de koelkast in als de weeën beginnen, heb wel zin in een koel glaasje witte wijn bij mijn medium biefstukje
Hahhahaa nou hier ook hoor. Als die kleine geboren is een lekker glas Canei of een Bacardi Mojito. En een stokbrood met filet american jummie Maar zo heb je verder allemaal van die tegenstrijdige verhalen. Zoals laatst op tv was dat je een baby ook op de buik moet laten slapen. Zo word dat door de 1 afgeraden, en de ander zegt weer dat het beter is voor een "scheef of plat" hoofdje. :
Vanwege wigendood wordt het afgeraden om op de buik te slapen. Maar ja, daar staat tegenover dat sinds dat advies wordt gegeven, veel meer kinderen een plat achterhoofd krijgen, doordat ze altijd op hun rug liggen. Gewoon een kwestie van regelmatig het hoofdje keren richting de zijkanten. Heb ik ook gedaan. En ik heb toch een prachtig kind! Hahaha
Ja ik vind 1 glaasje al teveel. Ook is misschien niet bewezen dat 1 glaasje schadelijks is, waarom het risico nemen. Waarom mijn eigen genot boven de gezondheid van mijn kind stellen. We hebben alcohol toch nergens voor nodig. Om die reden heb ik ook geen druppel gedronken (terwijl ik anders regelmatig een glaasje wijn drink)
Ik heb bij mijn dochter ook geen druppel gedronken, en nu bij deze zw ook niet! Vind het gewoon echt niet kunnen, vind mijn kind belangrijker , dat ene glaasje kan je ook wel laten staan (nou dronk ik alleen een glas rode wijn als ik spaghetti at, verder niks geen alcohol). jessica