Hebben jullie daar ook zon hekel aan? Elke keer als je er komt, krijg je iemand anders Dan werken er bijvoorbeeld 5 vk's, en tegen de tijd dat je uitgerekend bent, heb je ze allemaal 1 keer gezien! Hoe kan je nou een "band" met iemand krijgen, waardoor je je op je gemak voelt bij de bevalling, als je diegene maar 1 keer gesproken en gezien hebt? Ik zal je zeggen dat ik de namen niet eens meer weet! Heb straks in feite gewoon een vreemde naast mn bed staan, die mn bevalling begeleid! Had dit bij mn zoontje ook al.. zelfs 2 verschillende terwijl ik lag te bevallen! Kunnen ze niet gewoon 2 mensen op de praktijk zetten? Inplaats van een heel dorp ofzo
ja hier heb je precies hetzelfde ook 5 stuks ze zijn niet onaardig maar je kunt geen vertrouwens band of dergelijke opbouwen! hier nog paar weken te gaan en 1 tje heb ik maar 1 keer gezien en nog 1tje maar 2 keer, nou vindt ook niks hoor! en iedere keer als ik naar de vk ga moet ik me eigen voorstellen zegmaar !want ja die 1 keer onthou je niet alles he!gelukkig moet ik toegeven dat ze alles goed noteren enz dus altijd wel alles netjes van me weten! maar ja je heb niet voor het zeggen he dus ja herkenbaar hier ook 5 stuks in het dorp!
hier heb je ook meerdere vk's de eerste tijd zie je allemaal andere iedere keer de laatste weken dat je iedere week moet krijg je iedere keer dezelfde. Er is hier wel aangegeven dat als je het liefst bij dezelfde iedere keer wilt dat dit kan. zo had ik een vk waar ik absoluut niet naar toe wilde en dit gebeurde dan ook niet.
Ik heb 3 vk's (eigenlijk 4, maar die ene is met zwangerschapsverlof) en eigenlijk vind ik het eigenlijk best prettig. Stel je voor dat je er maar 1 hebt en die wordt plotseling ziek of er gebeurt iets anders waardoor hij/zij niet kan komen. Krijg je helemaal een vreemde aan je bed. Ik vind het wel best zo. Groetjes, Kim
Ik had bij Myrna ook verschillende VK, maar ik kreeg elke keer hetzelfde VK, die ook bij de bevalling was, dat hadden wij afgesproken, vond ik heel fijn En deze keer bij die afspraak ga ik ook vragen of ik hetzelfde mag houden tijdens hele zwangerschap ivm mijn slechte gehoor dus is voor mij ook erg belangrijk.
Het is inderdaad jammer. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat die mensen in een grotere praktijk willen zitten, ivm wisselende diensten, vakanties, ziekte etc. Als je met zijn tweeen in een praktijk zit, is dat toch net iets moeilijker op te vangen.
hoi hoi, ik heb maar 1 vk,wel fijn om telkens het zelfde gezicht te zien. maar na 5 uur 'smiddags en in de weekenden moet ik eerst de dr post bellen . en die maken dan uit of de vk ingeschakeld wordt of niet. (haar tel staat dan ook gewoon doorgeschakeld naar de dr post) en dat is wel vervelend vind ik. loop nu na vroegtijdige weeen ben ik nu onder controle in zh. en hoor volgende week maandag of ik terug ga naar vk of niet. maar lijkt me niet leuk om iemand naast je bed te hebben,die je nauwelijks kent. groetjes diana ps gelukkig kan ik de gyn ook al goed ivm met echo's en vlokkentest voor gezondheid van de baby
Ik zit in een praktijk met 3 en vind dat systeem wel ideaal eigenlijk. Hoewel ik nu NOG de kans heb op een vreemde naast mijn bed tijdens de bevalling want in totaal zijn ze hier met zijn 4en. Er zit ook nog een man met een eigen praktijk. En tja, beval ik buiten de uren van de dames, dan krijg ik toch echt hem. Nu heb ik begrepen dat het een ontzettend goede vlos is dus voel ik me er niet zo onzeker over (door collega's werd hij de hemel in geprezen haha) maar anders had ik dat wel vervelend gevonden. Maar daarom vind ik het systeem met 3 verloskundigen in 1 praktijk, die je afwisselend krijgt, zodat je ze toch allemaal een beetje kent, wel erg prettig. Beter dan altijd 1 en net met je bevalling pech en dan een onbekende.
dan ga je toch op controle op de dagen dat je favo vk er is? ik doe er niet moeilijk over hoor, je staat binnen 10 min meestal weer buiten en bij je bevalling is het toch maar afwachten wie je krijgt.
Hier ook praktijk met 5 vk's. Ik heb op 1 na met allen kennisgemaakt. MEt de een wat diepgaander als met de ander Met de laatste maak ik do kennis als ik en de beeb het zolang nog redden. Tja en het blijft afwachten wie dienst heeft op het moment dat ik beval. STiekum heb je natuulk wel een voorkeur, maarja, je moet er op vertrouwen dat ze allemaal weten wat ze doen. Het is niet anders, heb me er maar bij neer gelegd
Ik heb 3 verschillende, maar vind het alledrie geen aardige meiden... ze zijn heeeeel vreemd. Dus ik heb straks iemand naast mn bed staat die ik niet eens aardig vind...
Kan je niet aangeven om eerlijk te zijn? Dit vind ik nogal heel erg vervelend voor je! Zo zou ik ook niet prettig vinden....
Ik heb er maar 2...maar vind het errug fijn elke keer een ander...heb je teminste geen vreemde met z'n neus in je kruis! Je kan wel elke keer de zelfde hebben...maar als die ziek/zwak/misselijk/op vakantie/geen dienst etc. heeft..watdan dan krijg je toch een vreemde aan je bed!
ik heb er 4 en ik heb er tot nu toe 2 gesproken, nou ja ik zie het wel. Ik hoop er stiekum op dat een van de jongere dames mij gaat helpen in plaats van de oudere 'tang'
De "oudere tang" heeft vaak wel de meeste ervaring he, daar is op zich ook wel wat voor te zeggen natuurlijk
hier in t' durp zijn het er 5 of 6 en ik ken ze nu ongeveer een beetje allemaal wel eens gezien zeg maar en nu moet ik voortaan naar het ziekenhuis bij de gyn ! dat zijn er weer eens zo veel geloof ik ! ik geloof dat het me weinig meer kan schelen wie er straks bij is want zo bouw je idd geen band op .. wel jammer hoor ! ik heb wel met de gyn een bevallingsplan opgesteld daar staat al e.e.a. in hoef ik niet weer alles uit te leggen tijdens het puffen