@ Camuh We leven nu en niet 30 jaar geleden toen ze nog niet wisten wat schadelijk was/is. Als je kanker hebt en je kan genezen worden zeg je toch ook niet: nee hoef ik niet want dat hadden ze vroeger ook niet!
Af en toe een glaasje alcohol is niet erg. Maar goed, zoals elke regel wordt dit ook tot in den einde uitgerekt. Natuurlijk moet je er niet teveel van drinken, maar heel af en toe een wijntje is niet schadelijk.
als het om de gezondheid van mijn kindje gaat dan denk ik, better safe than sorry, ik neem geen risico, ook niet met af en toe 1 glaasje!
Sinds ik heb gezien op een echo wat dat 'ene glaasje' doet met de foetus (stond op internet, geloof op de site over FAS), ben ik helemaal stellig in dat alcohol tijdens de zw.schap een no-go is.
Sorry, ik vind het allemaal nogal overdreven , zoals wel meerdere regels. (En nee, ik drink zelf geen alcohol maar ik vind het niet eens lekker.)
Tja en ik vind het gewoon dom als je niet eens 9 maandjes je glaasje drank kunt laten staan voor je eigen babytje. Nogal egoïstisch.
Ik praat alcohol tijdens zwangerschap niet goed, begrijp me niet verkeerd, maar soms weet je niet dat je zwanger bent. Zelf had ik een test gedaan en deze was negatief. Daarna 2 weken op winterport geweest met kerst en oud en nieuw. Enorm veel geapresskied, met de nodige alcohol. Elke avond weer..... Bij thuiskomst bleek ik dus wel zwanger te zijn al ruim 8 weken.... Heb tijdens de gehele zwangerschap wel eens een glaasje gedronken (mijn eigen bruiloft champagne, carnaval een glaasje bier etc, alles met mate niet volledig doorgezakt) En heb een gezonde dochter gekregen! Nogmaals,ik wil niets goed praten, maar sommige reacties hier zijn ook wel heel erg overdreven....
Nou dat vindt ik helemaal een beetje dom. Je weet toch als je negatief test dat hij dan later positief kan zijn. en je hebt toch door dat je overtijd bent. En kan je wel zeggen dat je een gezonde dochter hebt, maar misschien kan ze later wel slecht leren ofzo..dat weet je nog niet.
Dat je drinkt na een negatieve test vind ik nog enigzins te begrijpen, al zou ik het zelf niet hebben gedaan, maar dat je daarna ook nog hebt gedronken vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Ja je kunt het nu wel voor jezelf goed praten, want je hebt een gezonde dochter gekregen. Voor hetzelfde geld was ze niet gezond ter wereld gekomen door de drank. Wat had je dan tegen jezelf gezegd? Sorry kindje dat je gehandicapt bent, maar ik had teveel moeite om die paar maand mijn glaasje alcohol te weerstaan? Sorry hoor. Het gaat hier wel om een mensenleven. Als (toekomstig) moeder heb je de plicht om ervoor te zorgen dat je kindje zo gezond mogelijk opgroeit en dat begint al in de zwangerschap.
Hoi, In alles wat je leest en in alle info die je krijgt van de VK staat dat alcohol inderdaad een NO GO is. Mensen die claimen dat het geen kwaad kan praten naar mijn mening iets goed wat niet goed te praten valt, tja das mijn mening. En ik weet wel: zo zwart wit is het ook heus niet altijd, mijn moeder dronk tijdens haar zwangerschappen van mij en mn broertje ook wel eens een wijntje. Maarja, de wetenschap heeft zich ontwikkelt en er is dus meer bekend over alcoholgebruik en de mogelijk schade daarvan, je hoeft het alleen maar te googlen. Dus waarom zou je voor je eigen genot hier risico's in nemen? Je kan toch wel een glaasje laten staan die 9 mnd? Ik begrijp dat je er zorgen over maakt wat betreft je zusje, als het mijn zusje was, had ik er ook wat van gezegd. Gr, Manon
Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik vind alcohol ook vreselijk stinken. Ik lust normaal gesproken echt graag een biertje, maar als mijn lief nu naast me op de bank een biertje drinkt, dan ga ik ver bij hem vandaan zitten omdat ik het zo vies vind ruiken. En normaal ben ik ook echt niet vies van een wijntje, maar dat stinkt nu ook verschrikkelijk. Misschien ben ik een hele simpele ziel, maar ik denk dan: Mijn lichaam laat me nu gewoon weten dat het niet goed voor me is. Laat ik daar maar naar luisteren. Belle (op kruidenthee en appelsap).
Ik dronk al nauwelijks alcohol, maar ookal zou ik liters drinken.. echt geen druppel meer als ik voor kinderen zou gaan, en helemaal niet na een posi test! Alles wat ook maar slecht kan zijn voor de kleine laat ik mooi staan hoor.' Wat is nou 9 maanden zonder acohol op de rest van je leven?
Ik dronk al nauwelijks alcohol, maar ookal zou ik liters drinken.. echt geen druppel meer als ik voor kinderen zou gaan, en helemaal niet na een posi test! Alles wat ook maar slecht kan zijn voor de kleine laat ik mooi staan hoor.' Wat is nou 9 maanden zonder acohol op de rest van je leven?
ik vind het absoluut niet kunnen dat iemand drinkt tijdens de zwangerschap. gezellig is het zeker tijdens een feestje ofzo maar di epaar maandjes kom op zeg. als iemand dan niet zonder kan kun je beter een ritme nemen naar de AA. net als roken zeg ik not-done. als je dit toch doet dan kan een doorbloed biefstukje ook geen kwaad en een lekker stukje rauwe melk kaas jamjam. zolang het niet bewezen is dat het GEEN kwaad kan blijf ik er vanaf en dit alleen om dingen te voorkomen bij me kindje. er zijn er zoveel die het doen en die toch een gezond kind krijgen. maar wat is gezond. aan de buitenkant kan dan niks te zien zijn maar dingen zoals concentratieproblemen op latere leeftijd KUNNEN hiervan de oorzaak zijn ik zeg als er bekent is dat het niet goed is laat het die paar maandjes liggen ik heb met mijn verjaardag nog een hele fles boswandeling op en dit was op 19 oktober. 254 oktober teste ik positief en heb me er erg lang schuldig overgevoelt. met me dochter heb ik flink gedronken met de kerst en oud en nieuw en 11 januari teste ik toen positief. zodra ik wist zwanger te zijn echter geen druppel alcohol meer ingenomen roken, hiermee ben ik getopt voor ik met de pil stopte. ik vond dit erg belangrijk om te stoppen voor ik zwanger werd.
Precies, ik drink ook niets. De meeste onderzoeken wijzen toch wel uit dat het niet goed is, waarom zou ik het risico nemen? Zoveel maanden geen alcohol heb ik er echt wel voor over. Bovendien, het is een keuze die ik maak voor mijn kindje, die verantwoordelijkheid heb ik.
Ik was niet bezig om zwanger te worden. Was wel overtijd dat klopt vandaar een test gedaan. Deze wees negatief uit, kon naar onze mening ook niet anders. Dachten eerder aan een cyste of een veranderde cyclus of wathever maar geen zwangerschap. En dat wees die eerste test ook uit!
Ik geef ook duidelijk aan dat ik niets wil goed praten... Zeg hiermee ook niet dat anderen ook zouden moeten doen. Geef alleen aan dat er meerdere zijn die er anders over denken
Heb gelezen dat uit recent onderzoek is gebleken dat je als zwanger bent 1,5 wijntje mag.... ECHTER geldt dit dus NIET voor de EERSTE DRIE maanden, omdat de embryo dan gevoeliger is... omdat alles nog aangelegd wordt.... Ik biecht dus hierbij op dat ik heel de zwangerschap niet gedronken heb, alleen met kerst.. bij het eten ... en met oud en nieuw om te proosten 1 roseetje op heb....
wetenschappelijk onderzoek heeft inmiddels al lang aangetoond dat ook een glaasje alcohol kwaad kan. je hebt niet per definitie een fas kind als je een biertje drinkt, maar het risico is sterk aanwezig. waarom zo achtelijk zijn dat risico te nemen?! als je niet weet dat je zwanger bent is eht een ander verhaal, maar anders..... maar goed, ik vind het net zo iets stoms als roken, rauw vlees eten, zonder gordel rijden etc. je kunt toch wel iets voor een kind dat niet bewust kan kiezen over hebben?! hard volgens sommigen, maar dat is míjn mening en ik vind die helemaal niet hard.
Even iets grappigs... of ironisch of weet niet hoe ik het moet noemen.... maar ik ben deze tekst al verschillende keren tegengekomen.. op verschillende sites van verschillende verloskundigen...... "Voorweeën Het komt regelmatig voor dat vrouwen al weken voor de bevalling last hebben van weeënactiviteit. Deze voorwee:en komen vooral 's nachts omdat de baarmoeder dan het meest actief is. Het kenmerkende van voorweeën is dat ze niet in kracht en frequentie toenemen. Maar ze zijn vaak wel al pijnlijk, waardoor je er niet van kan slapen. Voorweeën komen vaker voor bij vrouwen die een tweede of volgende kindje krijgen. Tip 1: neem een warm bad of een douche, dit ontspant de baarmoeder. Hierdoor nemen de voorweeën vaak af en kun je slapen. Tip 2: als je al een paar nachten niet geslapen hebt, neem dan iets ontspannends voor het naar bed gaan. Dit kan een glaasje wijn of likeur zijn, maar ook twee paracetamols ontspannen de baarmoeder vaak. Tip 3: als het bovenstaande niet helpt, zoek dan overdag een paar uur een oppas voor de andere kinderen, zodat je dan een paar uur kunt slapen." Toch tegenstrijdig he...?