alcohol en zwangerschap..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rebecca86, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Tja, ik vraag me dan af hoe slecht het is, als verloskundigen het op hun website hebben staan. Er staat bijv niet, een sigaretje om te helpen ontspannen. Een huisarts zal ook nooit zeggen dat een sigaret wel kan.
    Natuurlijk ben je niet goed bij je hoofd als je elke avond een drankje neemt of elke week, maar als je 1 keer met kerst een roseetje neemt...kom op meiden..

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Zo denk ik er dus ook over.... :)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mee eens.

Maar ja overdrijven (overbezorgd zijn) kunnen wij als de besten. Dat geldt voor meer dingen.
    1 glaasje alcohol veroorzaakt al FAS
    1 sigaret veroorzaakt al gauw een miskraam
    1 x per ongeluk filet american eten veroorzaakt al gauw toxoplasmose
    Van tanken krijgt je kind tegenwoordig ook al enge ziekte. Laat staan schoonmaken met schoonmaakmiddelen! Tjah, en dan hebben we nog niet eens over hard persen tijdens de poepen, want stel je voor dat je kind er dan uitvalt!

Ik heb nooit gerookt en tijdens mijn zwangerschap (toen ik het al wist) geen alcohol gedronken, maar ik heb gelukkig nooit panisch gedaan daarover als anderen dat een keer wel deden. Het loopt allemaal echt wel los hoor. Van 1 keer of 2 keer een glaasje alochol krijg je echt geen abnormale baby.
    Uiteraard als je het kan laten staan, moet je dat zeker doen. Ik had geen moeite om alcohol te laten staan, maar om nu meteen het engste te gaan roepen vind ook wel erg overdreven.
    Als je dat wel vindt, windt je dan niet zo op. Want aan een ontspannen moeder heeft een baby veel meer aan.

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, ga het even doen, ja! Want aan je banner te zien is het de hoogste tijd!

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    whahahahaha!

7. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Kiwi,

Maar daar sla je precies de spijker op de kop: uiteraard als je het kan laten staan, moet je dat zeker doen, en ik ga er vanuit dat dat procentueel gezien wel geldt voor alle moeders hier op het forum, die kunnen best een drankje laten staan, dus waarom zou je dat niet doen. Zo simpel kun je het toch ook bekijken?

Gr, Manon

Deel Deze Pagina