wanneer Baby voelen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fenniet23, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    De vrouw van een collega van mijn man, is gelijk met ons zwanger geworden (leuk toeval) :) ! Maar als zij s'-ochtends haar handen op haar buik legt voelt ze de baby zwemmen? Kan dat al? Ik lig nu ook heel vaak te voelen aan mijn buik maar ik kan nog niks voelen! Is dat bij iedereen verschillend?

Ben vorige week nog naar de VK geweest en toen klopte het hartje nog lekker vlot!

Dikke kus Fennita

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij kan dat niet. maar ja, ik heb er geen ervaring mee. Ik voel de kleine (helaas) nog helemaal niet!

3. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik voelde de kleine pas echt schoppen met 18 a 19 weken.
    daarvoor voelde ik soort van plopjes.

patricia

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik voel nog niks :(

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik voelde deze en de 2 vorige kinderen met 14 weken al zwemmen ja, maar dat waren mijn 3de, 4de en dit mijn 5de kind, bij je eerste lijkt het me van niet nog.maarja je weet nooit he!

6. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik kan mijn kindje wel voelen met mijn handen.
    Ik voel mijn buik niet bewegen enzo,maar als ik met mijn handen door mijn buik duw,voel ik waar het kindje zit.(mijn vriend voelt het ook)
    Één keer dacht ik iets te voelen duwen,maar er kwam een scheetje achteraan dus het waren mijn darmen haha :)
    Nee echt leven voel ik nog niet,maar dat zal wel komen neem ik aan.

7. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik voelde tycho pas met 20weken daarvoor waren het een soort plopjes.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik voelde de kleine met 16 weken echt bewegen en rond de 20 weken dat ik kleine schopjes voelde merk nu wel dat het steeds harder word maar ik zou me geen zorgen maken hoor want het is normaal dat je het pas rond de 16de wekk voelt sommigen voelen het eerder en er zijn ook mensen die heel veel later pas voelen

9. Niet meer actief

hallo.ik kon het bij 19 week voelen (kleine plopjes)
    nou voel ik ze toch echt vrij regel matig en ze worden harder.
    ik heb zelf het idee dat ik mijn buik zie bewegen. kan dit eigenlijk al?
    vooral als ik voor het slapen gaan nog even op mijn rug lig en mijn hand op mijn buik plaats. super gevoel! mijn vriend heeft het ook al gevoeld, nou kan je het gevoel een beetje samen delen :)

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    jullie zeggen dat je de kleine voelt bewegen. maar wat voel je dan? Ik voel ook soms vanalles. allerlei geborrel en vreemde trekjes enzo. Maar hoe weet je of het je kindje is?

11. Jessenia

Jessenia Lid

21 sep 2006
    75
    0
    0
    credeteur/debiteur bij ministerie van verkeer en w
    Den Haag
    ik voel ook wel wat bewegen maar het zijn net kleine borreltjes of kleine vlinders in me buik is het dan ook de baby?weten jullie dat?

12. Niet meer actief

ja hoe weet je dat? heb ik mij ook wel af gevraagd vooral in de eerste week, maar na mate het gevoel vaker terug kwam . wist ik het elke keer een beetje zekerder
    iedereen kent wel de pot groente op deze pot zit een blikken deksel. als de pot open is geweest kun je de deksel (bobbetje) in klikken. zo'n plopje daar vergelijk ik mijn terugkerende gevoel mee. (hahah wat een theorie?) maar dat was bij 20 weken nou voel ik toch wel duidelijk een hardere plop. hahaha. zo zal iedereen wel weer iets anders beschrijven maar het komt uiteindelijk wel weer met elkaar over heen. haha.

13. Jessenia

Jessenia Lid

21 sep 2006
    75
    0
    0
    credeteur/debiteur bij ministerie van verkeer en w
    Den Haag
    ja he?is zo grappigge gevoel he?en is het zo dat jullie het ook maar aan 1kant voelen?want ik voel het meest aan me rechteronderkant bij me onderbuik aan de rechterkant en jullie?

14. Niet meer actief

ik voel het meestal aan de linker zijde ter hoogte van mijn navel. en ook wel eens onder in mijn buik. maar de baby heeft nog alle ruimte dus kan het natuurlijk wel veranderen

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Dat je de baby echt goed gaat voelen is pas rond de 20 weken vooral bij de eerste, bij de tweede kun je het ook veel eerder voelen.

16. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Hallo allemaal,

Nou ik maak me eigenlijk ook geen zorgen maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat dan zou moeten voelen. Want ik verneem eigenlijk ook nog geen plopjes ja dat had ik aan het begin maar nu niet meer. Maar vorige week klopte het hartje lekker vlot dus daar maak ik mij geen zorgen over. De kleine is net zoals zijn papa, lekker veel en lang slapen. :)

Dikke kus Fennita

17. Linda30

Linda30 Lid

19 sep 2006
    24
    0
    0
    Ik voelde de hele tijd wel een gerommel in mijn buik. Dacht altijd dat dat mijn darmen waren. Voelde pas met 23 wkn echte trapjes.Nu voel je het wel heel goed. De eerste paar keer denk je al "oh was dat het?"Blijkt dan dat je het wel voelde maar niet herkende. dat had ik tenminste.

18. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik voel hem vanaf week 14. en mijn man heeft hem zondag een keer gevoelt. das wel erge mazzel denk ik. maar het is mijn derde, dus ik denk dat dat wel scheelt. de eerste voelde ik ook niet zo snel.
    ik voel hem draaien en duwen, vooral als ik een beetje in de kreukels zit.
    maar verder niet, en nog niet zo heel vaak.
    groetjes, lidwina

Deel Deze Pagina