Voor mij geldt hetzelfde, doe het ook niet. Het zijn maar 9 maanden en ik wil gewoon geen enkel risico lopen. Blijf het een naar en vervelend idee vinden dat de beeb ook alcohol binnenkrijgt als je dat drinkt. Alcohol kan nl. niet worden tegengehouden door de placenta.....
Suusje, dat verhaal wat jij opgeschreven hebt dat vertelde mijn HA idd ook. Ik dronk sowieso al geen alcohol tijdens mijn zwangerschap, maar na het verhaal van de ha had ik helemaal zoiets van laat maar, kan prima zonder!
Grappig! Mijn moeder (en mijn oma ook nog) werd ook aangeraden om af en toe donker bier te drinken tijdens de borstvoeding. Terwijl tegenwoordig zelfs gezegd wordt dat alcohol tijdens de borstvoeding nog linker is dan tijdens de zwangerschap. Aardige anekdote: mijn oma had nog mijn oom aan de borst, toen ze een bruiloft had. Ze had toen 3 glaasjes jenever gedronken op dat feest en later mijn oom de borst gegeven. (het kon geen kwaad, was de mentaliteit 50 jaar geleden) Alleen mijn oom werd de volgende ochtend maar niet wakker. Mijn opa vond het wel lekker dat hij uit kon slapen. Mijn oma was helemaal over haar toeren en zeer ongerust. Uiteindelijk werd mijn oom wel wakker, maar een aantal uur later dan normaal. Hij moest immers ook zijn roes uitslapen van die alcohol. Hoewel er verder niets gebeurd is, en al mijn ooms en mijn moeder nog gezond zijn en geen gebreken vertoonden, heeft mijn oma het verder wel uit haar hoofd gelaten om zoveel te drinken tijdens de borstvoeding. Nog een anekdote: toen mijn moeder geboren werd (51 jaar geleden, eerste kind van mijn grootouders), vertelde de vroedvrouw mijn grootouders dat de baby absolute rust moest hebben, hygiene en schoon moest blijven. Ze sprak mijn grootouders zo streng toe, dat mijn opa niemand bij mijn moeder liet. Als ze in de wandelwagen lag, mocht niemand aan haar komen, haar oppakken of aaien. Iedereen moest eraf blijven, daar waakte mijn opa voor. Hij is er nog kwaad om dat die vrouw dat tegen hem had gezegd, want nu weet hij dat het helemaal geen kwaad kan en had hij met liefde zijn dochter wel iedereen in de armen willen geven. (hij kan ook niet wachten tot hij zijn eerste achterkleinkind mag vasthouden )