Alcohol en Zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Ida, Dec 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Gewoon niet doen, des te meer waardeer je je wijntje of biertje of watdanookje weer als het kindje is geboren.

2. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Juist, als je zwanger bent gewoon niet drinken ;)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

Nov 16, 2007
    20,510
    2,427
    113
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmm ik ben nog niet zwanger maar ik denk dat ik af en toe bij een gelegenheid best een glaasje zal pakken. Zoals met oud en nieuw een half glaasje champagne en bij een verjaardag een keer een glaasje wijn. Ik laat het verder gewoon staan. Maar goed, misschien datik er ook wel anders over denk als ik zwanger bén natuurlijk!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, ik had ook wel iets op, een paar keer een glaasje wijn, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Je kunt er toch niets meer aan veranderen. Daarna heb ik geen druppel alcohol meer gedronken. Zou het risico gewoon niet nemen.
    En dat van die gebruiksaanwijzing van zwangerschapsvitaminenpillen, dat je zoveel mag drinken :( ...vast geschreven door zo'n Engelse griet die om 8 uur 's avonds al dronken op de bar staat te dansen.

5. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Tsja blijft lastig soms he...voor sommige mensen...alcohol...wel of niet doen.

Ik heb het niet gedaan..ik ben gestopt met af en toe een glaasje drinken toen ik zwanger wilde worden en stopte met de pil. Dat was november 2006 en in jan/feb 2007 voor n kindje gaan klussen ;) Heb dus vanaf november niet meer gedronken.

Nu dronk ik ook al nooit echt veel, af en toe een keer een mixje ofzo. Dus ik mis het ook niet echt. En wat helemaal handig was, was dat toen ik dus zwanger was het niet opviel, omdat ik al een tijdje niet meer dronk, haha dus ook geen vragen van: goh ben je zwanger?

Maar goed, ik hoorde van velen dat er in de eerste weken geen bloedband is en dat mocht je iets drinken of bepaalde medicatie hebben dat het niet per definitie gevolgen hoeft te hebben. Maar ja ik ben zelf iemand die liever zekere voor onzekere neemt :D

Maar ja als je het dus niet weet kun je er weinig meer aan doen...k zou gewoon nu inderdaad zo gezond en bewust mogelijk gaan leven :D

Share This Page